מפצחים את הנוסחה:איך עובד האלגוריתם של Meta אינסטגרם בשנת 2024?

בעידן המדיה החברתית, הבנת הסוד מאחורי אלגוריתם היא כמעט בלתי אפשרית. מאז הקמתה של פייסבוק בשנת 2004, מומחים ומשתמשים כאחד מנסים לפענח את האלגוריתמים השולטים בפלטפורמות החברתיות האהובות עלינו, כאשר אינסטגרם היא שחקן מפתח מרכזי במשחק.
hands-holding-smartphone-social-media-concept

פיצוח האלגוריתם יכול להיות אתגר לא קטן. הסיבה לכך היא שאינסטגרם, כמו רשתות חברתיות אחרות, לא מסתמכת על אלגוריתם אחד בלבד אלא מאחדת אלגורתמים רבים הפועלים בו זמנית כדי להתאים ולשפר את חוויית המשתמש. בנוסף, אינסטגרם מעדכנת ומשנה לעתים קרובות את האלגוריתמים שלה, מה שהופך אותה למסתורית עוד יותר.

אבל במאי 2023, אדם מוסרי, מנכ”ל אינסטגרם, עשה משהו יוצא דופן. הוא שיתף תובנות חשובות לגבי דרך הפעולה של האלגוריתם של אינסטגרם, ושפך אור כיצד אפשר להבין אותו ולהתשמש בו כדי להגביר את החשיפות.

כדי ללמוד גם את סודות האלגוריתמים של פייסבוק ושל TikTok, תבדקו את הבלוגים הנלווים שלנו על האלגוריתם של פייסבוק והאלגוריתם של טיקטוק.

על האלגוריתם של Instagram

בגדול, לכל הרשתות החברתיות יש מטרה אחת – לגרום למשתמש להישאר באפליקציה כמה שיותר זמן, באמצעות אספקת תוכן מעניין ורלוונטי עבורו.

Instagram מפעילה אלגוריתם נפרד לפיד, לאקספלורר, לסטוריז ולרילס, ולכן יש לנקוט באסטרטגיה שונה עבור כל סוג תוכן:

1. Feed – המטרה של הפיד היא לעדכן את המשתמש בכל מה שקרה באינסטגרם מאז הביקור האחרון באפליקציה. לכן אנחנו נחשפים לא רק לחשבונות שאנחנו עוקבים אחריהם, אלא גם לחשבונות שאינסטגרם חושבים שיעניינו אותנו.
האלגוריתם בוחן את הסבירות שנקיים אינטראקציה עם התוכן על בסיס סוג הפוסט ומידת הפופולריות שלו, היסטוריית הפעילות שלנו, מידע על האדם שפרסם את הפוסט והחיבור שלנו איתו.

מלבד מידת העניין שלנו בתוכן, יש עוד משתנים שיכולים להשפיע על הופעת התכנים בפיד, כמו איכות התוכן הויזואלי, מקוריות (כלומר האם התוכן כבר שותף בעבר בפלטפורמה), סימני מים של אפליקציות אחרות ועמידה בהנחיות הקהילה של אינסטגרם או דיווחים על תוכן.

אז איך מפצחים את הנוסחה? מעורבות היא המפתח. נסו ליצור תכנים שיעודדו אנשים לייצר אינטראקציה – לייקים, תגובות, שמירות ושיתופים, ושלבו הנעה לפעולה (CTA). מאחר שאינסטגרם מתעדפת תכנים ממפרסמים שכבר יצרנו איתם אינטרקציה בעבר, כל אינטרקציה עם התוכן עוזרת לכם לתפוס קהל משתמשים חדש 🙂

2. Explore – בניגוד לפיד, שמורכב ברובו מחשבונות שאנחנו כבר עוקבים אחריהם, האקספלור מורכב כמעט לחלוטין מתוכן של חשבונות ‘חדשים’. המטרה היא לחשוף את המשתמשים לתוכן חדש שאולי יעניין אותם, ולכן המדד החשוב ביותר כאן הוא מידת הפופולריות של הפוסט. לאחר מכן האלגוריתם בוחן גם את היסטוריית האינטראקציות שלנו, כדי להציע לנו תוכן רלוונטי, מעניין ומותאם אישית, ולבסוף גם מידע על המפרסם והיסטוריית האינטראקציות שלנו איתו (ואם עוד לא הייתה בינינו אינטראקציה, אולי זה סימן שכדאי להציע לנו אותו 😉).

חשוב לזכור שעמוד האקספלור מתפתח כל הזמן, עם קטגוריית חדשות ואפשרויות חיפוש מתקדמות. כיום ניתן לחפש לפי מילות מפתח והאשטגים, והאלגוריתם ישלוף תכנים גם על בסיס התוכן הויזואלי. לכן כדאי לייצר תכנים עם קופי מדויק, מילות מפתח רלוונטיות והאשטגים שמתאימים לתוכן.

3. Reels – המטרה של סרטוני הרילס היא בידור. גם כאן, בדומה לאקספלור, האלגוריתם יחשוף אותנו בעיקר לחשבונות שאנחנו עדיין לא עוקבים אחריהם, באמצעות ניתוח היסטוריית האינטראקציות שלנו עם משתמשים אחרים שהתעניינו באותו התוכן. האלגוריתם מחשב גם מה הסיכוי שנצפה בריל עד סופו, שנשתף אותו עם חברים או שניכנס לאודיו של הריל, ועושה זאת על בסיס היסטוריית הצפיות שלנו, מידע על הריל ועל המחבר ואינטראקציות שלנו עם המחבר בעבר.

כדי לייצר רילסים טובים, מומלץ ליצור תכנים משעשעים, מעוררי השראה או כאלה שמציגים ניסויים, ולשלב טקסטים, אפקטים ופילטרים. רילסים ברזולוציה נמוכה, באיכות ירודה, שמכילים מסגרות או כאלה שכבר פורסמו בעבר באינסטגרם או באפליקציה אחרת, בעלי סיכויי חשיפה נמוכים יותר.

לחיזוק נוסף, כדאי להשתמש בהאשטגים רלוונטיים ובמילות מפתח כדי להגביר את החשיפה, ולהוסיף כתוביות לצורך נגישות.

 

4. Story – אלגוריתם הסטורי נותן תעדוף לתוכן מהחשבונות שאיתם אנחנו מתקשרים הכי הרבה, ולאו דווקא מהתוכן הספציפי של הסטורי עצמו. האלגוריתם מבוסס על היסטוריית הצפייה והמעורבות שלנו עם הסטוריז ומערכת היחסים הדיגיטלית שלנו עם המפרסם. בשל האופי הקצר של הסטוריז, זמן הפרסום פחות משמעותי, אם כי יש השפעה קלה על הדירוג ברגע שסטורי באוויר מעל 10 שעות. לכן מומלץ לשתף סטוריז שמעודדים מעורבות באופן קבוע.

Shadow Banning – בסרטון, מנכ”ל אינסטגרם מפריך את המיתוס לפיו אינסטגרם מדכאת את טווח החשיפה של המשתמשים כדי לגרום לנו לשלם עבור מודעות. לאינסטגרם יש אינטרס לחבר בין משתמשים לבין תוכן הרלוונטי להם, ולגרום להם להשתמש באפליקציה יותר.

במקרים מסוימים כמו הפרת הנחיות קהילה, אינסטגרם כן תצמצם את החשיפה של חשבונות מסוימים או תסיר קטעי תוכן, אבל גם במקרים האלה הכול נעשה בשקיפות מלאה. בהגדרות הפרופיל אפשר לראות האם אינסטגרם הסירה תכנים שפרסמנו בגלל שהם מפרים הנחיות, וגם לראות את סטטוס ה-recommend-ability של החשבון – עד כמה התכנים כשירים להופיע בשירותים כמו רילס ואקספלור, שבהם אנשים רואים דברים מחשבונות שהם לא עוקבים אחריהם.  נוסף לאלו, אפשר גם לראות אם החשבון כשיר להמלצות בחיפוש וב-‘חשבונות שאתם צריכים לעקוב אחריהם’. בכל המקרים האלו אפשר לפנות לאינסטגרם ולערער על ההחלטה.

לסיכום, כדי “לנצח” את האלגוריתם ולשפר את דירוג התכנים שלכם, חשוב לייצר תכנים שיעודדו מעורבות כמה שיותר גבוהה. איך עושים את זה? הנה כמה טיפים:
1. ניסוי, טעייה ולמידה – לכל קהל יש העדפות שונות ולכן הוא צורך תוכן שונה. כדי להצליח להבין איזה תוכן מתאים לקהל היעד שלכם, צריך לנסות כמה שיותר.
2. נתחו את הביצועים – בהמשך לסעיף הקודם, בצעו מעקב וניתוח של הביצועים באמצעות אינסטגרם אנליטיקס כדי להבין אילו תכנים עובדים יותר, ואילו פחות. חשוב להסיק מסקנות על בסיס תמונה גדולה, ולא להתבסס על מקרה של פוסט יחיד.
3. הניעו לפעולה – לייקים, תגובות, שמירות ושיתופים משפיעים על אלגוריתם דירוג התוכן. כדי לעודד את הקהל שלכם לייצר אינטראקציה עם התוכן, הכינו תוכן שמניע לפעולה, גם בויז’ואל וגם בקופי – “ספרו לנו בתגובות”, “תייגו”, “שתפו” או “הציצו בסטורי”.
4. רילס זה השחור החדש – שטח ה’נדל”ן’ שתכני רילס תופסים בעמוד האקספלור הוא פי 2 מתוכן ריבועי, ולכן הם מצוינים עבור חשיפה לקהלים חדשים. כמו כן, האלגוריתם מעדיף לקדם רילסים על פני כל תוכן אחר.
5. האשטג התחלנו – הוספת האשטגים ומילות מפתח מגדילים את החשיפה, ומסייעים למשתמשים להגיע לתוכן שלנו מתוך החיפוש. חשוב לבחור האשטגים איכותיים ורלוונטיים ולשמור על מינון סביר.
6. סטיקרים – מדבקות הסטוריז מעודדות מעורבות, וככל שיש יותר מעורבות, הסטורי זוכה ליותר חשיפה. הסטיקרים הטובים ביותר הם הסקר, סליידר האימוג’ים ותיבת השאלות.
7. שניים זה תמיד ביחד – פוסטי Collab עם משתמשים אחרים הם דרך מעולה להגיע לקהלים חדשים.
8. שמירה במועדפים – בקשו מהעוקבים שלכם להוסיף את הפרופיל לרשימת המועדפים שלהם, כדי שיקבלו התראות על תכנים חדשים שאתם מפרסמים. תכנים מחשבונות מועדפים מדורגים גבוה יותר בפיד, ולכן זוכים ליותר חשיפה. סביר להניח שעוקבים נאמנים גם ירצו לייצר אינטראקציה, וכך יעזרו לכם להעלות את הדירוג של התוכן.כל משתמש יכול להוסיף עד 50 חשבונות לרשימה שלו, אז כדאי שתוכיחו לקהל שלכם למה אתם שווים את זה 😉

 

לסיכום, כדי להערים על האלגוריתם של אינסטגרם ולהגביר את החשיפות של התוכן – מעורבות היא המפתח. יש לעקוב אחר הביצועים ולעודד את הקהל לקיים אינטראקציה עם התוכן שלך. בין אם אתם מתמקדים באסטרטגיה שלכם בפיד, עמוד האקספלורר, רילסים או סטוריז – הבנת הניואנסים של כל סוג תוכן חיונית להגברת החשיפות. חשוב לזכור, שהמטרה של האלגוריתם של אינסטגרם היא לגרום לנו להצליח, ולא ההפך. צריך לעבוד איתו ולא נגדו. בעולם ההולך והמתפתח של המדיה החברתית, הבנת המורכבויות של האלגוריתם יכולים לתת לכם יתרון. אם אתם מחפשים מישהו שיעזור לכם לפצח את האלגוריתם ולהגביר את החשיפה של עמודי הסושיאל – אל תהססו לפנות אלינו.