לעבוד חכם יותר או קשה יותר? מתי ואיך להעלות תוכן מחדש

יש לכם תוכן מהעבר שמתאים לרוח התקופה? בא לכם שתוכן שהעלתם לפלטפורמה אחת יקבל יותר חשיפה? סתם הגיח בפניכם פרץ נוסטלגיה? אלה כל הסיבות למה העלאה מחדש של תוכן היא רעיון יותר טוב ממה שחשבתם, וגם כל הדרכים לעשות את זה בצורה הנכונה.
alfonso-navarro-qph7tJfcDys-unsplash

בואו נודה באמת – זה לא קל להיות יצירתיים כל הזמן. כשמנסים כל הזמן לחשוב על רעיונות לתוכן חדש שיהיה לא פחות מוויראלי, זה יכול להוביל לשחיקה, וגם לא תמיד אנחנו מצליחים למצוא את ההשראה שתביא לנו את הרעיון המיוחל. אבל כשעובדים בענף המיתוג והקריאייטיב, צריך להקפיד על העלאת תוכן רציפה כדי לשמור את הקהל קרוב אלינו בשביל להישאר רלוונטים. אז איך בכל זאת אפשר להמשיך לדלוור כמות קבועה של תוכן מבלי לשחוק את עצמנו?

הנה פיתרון שכנראה לא חשבתם עליו, ואם כן אז ככל הנראה פסלתם אותו כי הוא נראה לכם כמו קיצור דרך. אנחנו מדברות על מיחזור תוכן. או אם להיות יותר מדויקות – ייעוד מחדש של תוכן. אולי זאת תשובה קצת שנויה במחלוקת למראית עין, אבל כשבוחנים אותה יותר לעומק אפשר להבין למה מדובר בפיתרון חכם. מלבד השחיקה והפגיעה בחוש היצירתיות, יש עוד כמה סיבות למה כדאי לשקול למחזר תוכן, אבל גם כשעושים את זה – צריך לדעת לעשות את זה נכון.

אז למה בעצם למחזר תוכן?

תוכן שיצרנו בעבר הופך להיות רלוונטי בהווה
בין אם האנושות לומדת ממנה או, ההיסטוריה נוהגת לחזור על עצמה. אבל כשאנחנו אומרות היסטוריה, אנחנו לא מדברות רק על דברים ברומו של עולם, אלא גם למשל על טרנדים.  לקראת סוף העשור הקודם, הרבה מאוד טרנדים מהאייטיז פתאום נראו לנו כמו ה-דבר הכי יפה בעולם (מי היה מאמין שכמה שנים קודם לכן חשבנו בדיוק את ההיפך…). החשיבה הזאת גרמה לחזרה של כמה מלהיטי שנות ה-80 לשוב לפסגת מצעדי הפזמונים ברחבי העולם, כשהשיא היה בפרק סיום העונה הרביעית של “דברים מוזרים” ב-2022, שכלל את השיר Running Up That Hill של קייט בוש. השיר נכנס מחדש למצעדי הפזמונים ברחבי העולם, והגיע אף למקומות גבוהים יותר מאשר כששוחרר לראשונה ב-1985, כולל המקום השלישי במצעד הבילבורד האמריקאי.  ובעידן שבו תוכן מהעבר הרבה יותר נגיש לנו, כך גם לתוכן בדיגיטל יש את הפוטנציאל להפוך להיות ויראלי שוב אם מקשרים אותו ל-RTM הנכון.

חיסכון בזמן עבודה
נכון שהיום יש מספיק כלים של בינה מלאכותית שיכולים לעזור לנו ביצירת תוכן וככה לעבוד פחות, אבל נכון לכתיבת שורות אלו, הפלטפורמות האלו עדיין לא נמצאות בשלב מספיק מפותח כדי לעשות לנו את כל העבודה, וגם אפשר לזהות מתי תוכן נוצר ע”י בינה מלאכותית, בטח ובטח כשלא הייתה התערבות אנושית בעת היצירה שלו. כשאנחנו עושים לתוכן ייעוד מחדש, אנחנו לא צריכים להשקיע את אותה כמות הזמן ביצירה שלו, כי אנחנו לא יוצרים אותו מאפס – כל מה שצריך זה לעשות טוויקים קטנים כדי לוודא שהוא מתאים לרוח התקופה ולפלטפורמה שאנחנו רוצים להעלות אותו אליה (עוד על זה בהמשך).

חשיפת התוכן לקהל חדש
בין אם התוכן שלכם קיבל חשיפה רחבה בפעם הראשונה שהעלתם אותו לאוויר או לא, כשמעלים אותו מחדש בזמן הנכון ובמקום הנכון – הוא יכול לקבל אפילו עוד יותר חשיפה. ואנחנו לא מדברות כאן בהכרח על העלאה נוספת. מעבר לזה – כשיש לכם יותר תוכן עם אותן מילות מפתח, זה תורם ל-SEO.  אז איך בדיוק ממחזרים תוכן אם לא סתם מעלים אותו מחדש?

מיחזור הוא יותר משימוש חוזר - איך למחזר תוכן?

למקרה שלא ידעתם, מיחזור הוא בעצם פירוק של מוצר שכבר נעשה בו שימוש והחזרתו למצב של חומר גלם כדי לייצר ממנו משהו חדש. הדבר הזה נכון עבור תוכן בדיוק כמו שהוא נכון עבור פסולת.  גם תוכן עשוי מחומרי גלם – מסר, רעיון, קהל יעד, קריאייטיב וביצוע, וכשעושים שימוש חוזר בכל הדברים האלו ביחד מבלי ששינינו אותם, זה לא נקרא למחזר. זה סתם העלאה מחדש. וכדי לוודא שאתם באמת עובדים בצורה חכמה כשזה נוגע גם ליצירת תוכן חדש וגם למיחזור שלו, כדאי שתקראו את הדרכים האלה לעשות את זה –

יצירת תוכן על-זמני
כמו שאמרנו קודם, אחת הסיבות המרכזיות למיחזור תוכן היא כשהוא נהיה רלוונטי מחדש. הדרך הכי טובה להבטיח שהתוכן שלכם יהיה רלוונטי גם בעתיד היא ליצור אותו סביב נושא שאתם יודעים שאין עליו חותמת זמן. בדרך כלל מדובר בנושאים יותר כלליים, ופחות על טרנדים שהם מטבעם דבר שחולף. כך למשל במקום ליצור תוכן על חידושים בתחום עיצוב הבית, אפשר לעשות אותו על דברים יותר פונקציונליים כמו דברים שכדאי להקפיד עליהם כשמעצבים את הבית. אנחנו חלילה לא אומרות שיצירת תוכן על דברים חדשים שיוצאים ועדכונים הוא לא חשוב – ההיפך הוא הנכון, פשוט תדעו שלרוב יהיה מדובר בתוכן חד-פעמי.

התאמת תוכן לפלטפורמה אחרת
כשמגיעים לשלב הביצוע ביצירת התוכן, אנחנו תמיד עושים את זה באופן שיתאים לפלטפורמה אליה אנחנו מייעדים אותו. אם לצורך העניין כתבנו בלוג מוצלח על המקומות הטובים ביותר להציע בהם נישואין ונרצה להרחיב את ההצלחה הזאת גם למקומות אחרים, נוכל לעשות את זה בצורה ויזואלית, ולהכין ממנו סרטון לטיקטוק או לרילס, או פוסט קרוסלה לפיד ולסטורי באינסטגרם. מה שחשוב כאן זה שכדאי לעשות את ההתאמות האלה לתוכן שאנחנו יודעים שהיו לו ביצועים טובים יותר מהממוצע. באופן כללי, כשאנחנו יודעים אילו סוגי תכנים הקהל שלנו אהב יותר, זה עוזר למקד אותנו ליצירת תכנים בנושאים או בסגנונות האלו, מה שהופך את יצירת התוכן ליותר קלה.
 
קידום מחדש במקום העלאה מחדש
במידה והתוכן הישן שלכם עדיין רלוונטי, העלאה שלו בתור פוסט חדש בפיד עלולה לפגוע באמינות שלכם. לכן, אפשר במקום זה לקדם אותו בצורה ממומנת כך שהוא עדיין יופיע בפיד של הקהל שלכם, אבל הנראות הכוללות והאמינות של העמוד שלכם תישמר. 
 

מוכנים לעבוד חכם?

אם יש משהו אחד שלמדנו שאסור לעשות בכל מה שקשור להעלאה מחדש של תוכן זה העתק-הדבק. וגם אם זה לא נראה לכם הגיוני להקדיש זמן על ביצוע הטוויקים על תוכן שגם ככה כתבנו אותו בעבר, תאמינו לנו – זה לוקח הרבה פחות זמן ומאמץ מליצור תוכן חדש לגמרי. העיקר שתעשו את זה חכם. מרגישים שאתם לא מסוגלים לייצר תוכן ששווה להעלות מחדש? אנחנו כאן כדי לעזור!