איך ליצור תוכן מיתוג מעסיק עם AI

החידושים האחרונים באינטליגנציה המלאכותית הביאו לצמיחה של אינסוף פלטפורמות שיכולות לעזור לנו לעשות דברים בהרבה פחות זמן - וכך גם ביצירת תוכן במספר דרכים. ובעולם מיתוג המעסיק, כשיש הרבה סוגי תוכן שכל אחד מהם מיועד למטרה אחרת, ה-AI כאן כדי לעזור לעשות את החיים קלים יותר.
עיצוב ללא שם

כולנו כבר משתמשים ב-Chat GPT בשביל כל דבר שאפשר לדמיין  – מהדברים הגדולים כמו בניית מודלים חישוביים מורכבים, ועד למשימות הפשוטות ביותר כמו לברר לאן הכי כדאי לטוס בחופשה הבאה – אין ספק, מהפכת ה-AI בעיצומה. אבל Chat GPT הוא ממש לא הכלי היחיד שאפשר להשתמש בו. וכשזה נוגע למיתוג מעסיק והסוגים השונים של התוכן שקיימים בתחום הזה – צריך לדעת איך לנתב את פלטפורמות ה-AI השונות שיש כדי לדעת להוציא מהן כמה שיותר תכנים שיעזרו להביא את הגיוסים הטובים ביותר ולשמור אותם אצלנו אחרי זה. 

מחפשים את הפלטפורמות הטובות ביותר בשביל ליצור את תכני מיתוג המעסיק שלכם? הכל תלוי בסוג התוכן שאתם מעוניינים ליצור. ובגלל הגיוון בין סוגי התוכן, המקיפים היבטים שונים, אפשר להשתמש בהרבה פלטפורמות מתאימות. אלו סוגי התוכן עם הפלטפורמות הרלוונטיות אליו:

תיאורי תפקיד למודעות גיוס יעילות

כשזה נוגע למודעות גיוס, צריך לדעת איך לנסח אותן כדי למשוך את הקהל הנכון, אבל גם ברמה שתיישר קו עם מותג המעסיק (פרסונה, ערכים, טון וכו’). בשביל זה קיימות מספר פלטפורמות AI שיודעות לכתוב קופי בהתאם לקריטריונים שאתם ממלאים.

copy.ai היא תוכנה אינטרנטית שכותבת קופי למגוון סוגי תוכן שיווקי, החל מפוסטים לסושיאל, מיילים, תיאורי מוצר, וכן – גם תיאורי תפקיד למודעות גיוס. כל מה שצריך לעשות זה להכניס את הדרישות והתיאור של התפקיד, להתאים לפרסונה וטון, והאינטליגנציה המלאכותית תכתוב לכם מודעת גיוס שתתאים למה שאתם צריכים! ואם אתם לא סגורים על הטון של פרסונת המותג שלכם – הפלטפורמה מאפשרת גם ניתוח פרסונה על בסיס טקסט קיים.

 
מתוך האתר של copy.ai (מקור: צילום מסך)

אפשר להשתמש גם ב-Chat GPT, אבל בשביל זה צריך לדעת לכתוב פרומפטים מדויקים. אחת השיטות הטובות בשביל לגרום לאלגוריתם לחבר טקסט כמה שיותר רלוונטי היא לא לבקש ממנו על ההתחלה לכתוב את הטקסט, אלא לבקש ממנו שישאל אתכם שאלות מנחות אחת אחרי השנייה. אחרי שהוא יקבל מכם את כל המידע הרלוונטי, הוא יוכל ליצור לכם את הטקסט המדויק ביותר. הנה פרומפט לדוגמה –

I need you to write a job description for a job ad for a [job title] in my company. In order to be as precise as possible, you need to ask me guiding questions, one by one, and write the ad according to my answers.

כתיבת בלוגים, מאמרים ואתרים

בלוגים ומאמרים הם דברים שלוקחים יותר זמן לכתוב – הם דורשים מחקר ותכנון מקדים, ורק לאחר מכן אפשר לגשת למלאכת הכתיבה עצמה, ובגלל שהיא רבת-מלל, היא גם לוקחת יותר זמן. לכן במקרה הזה, ובמיוחד אם אין לכם הרבה זמן למשימה הזאת – אפשר לפנות לפלטפורמות AI. בחלק הקודם סיפרנו לכם על copy.ai בתור פלטפורמה ליצירת קופי, ואפשר להשתמש בו גם למטרת כתיבת בלוגים ומאמרים. גם כאן אפשר להשתמש ב-Chat GPT, אבל שוב תצטרכו לכתוב פרומפט ארוך ומדויק להפליא כדי לקבל תוצאה לא גנרית.

עיצוב מודעות גיוס

כשגוללים את הפיד בסושיאל, מה שלרוב גורם לנו לעצור על פוסט כלשהו זה האימג’. אם האימג’ מעניין מספיק – כנראה שגם נקרא את הטקסט הנלווה.  אם אתם רוצים להריץ קמפיין גיוס, אבל אין לכם מעצבים זמינים או ניסיון בעיצוב, אפשר להשתמש ב-Canva, שהוא כלי סופר-ידידותי למשתמש בזכות מספר פיצ’רים של AI שהוא כולל בתוכו. אחד הכלים בפלטפורמה מאפשר ליצור אלמנטים עיצוביים על-ידי סימון והכנסת תיאור מילולי בלבד, יצירת צורות באיכות גבוהה על-ידי שרטוט, אנימציה, הסרת אלמנטים לא רצויים תוך שמירה על אלמנטים אחרים באימג’, ועוד הרבה כלים שיכולים לעזור לאלו שאין להם ניסיון בעיצוב גרפי. וזה עוד בלי להזכיר את מאגר התמונות והטמפלייטים.

עוד פלטפורמת AI ליצירת אימג’ים היא מידג’רני, שיוצרת אימג’ים מאפס או מתמונות קיימות באמצעות פרומפטים, אבל היא לא תעשה לכם במקרה הזה את כל העבודה. אומנם היכולות של מידג’רני מאוד מרשימות בכל מה שקשור ליצירת אימג’ים, אבל מדובר באימג’ים יותר אומנותיים. מודעות שיווקיות צריכות להיות יותר מדויקות, ולמידג’רני עדיין אין את היכולת ליצור אימג’ים בשפה שיווקית, וגם כאן כתיבת פרומפטים מדויקים היא בגדר מומחיות שצריך ללמוד ולתרגל. כמו כן במידג’רני אין עדיין אפשרות ליצור תמונות עם טקסט או מספרים. לכן אם בא לכם להשתמש במידג’רני כדי ליצור את המודעה שלכם – ככל הנראה תוכלו ליצור איתו רק את תמונת הרקע למודעה – את השאר תצטרכו להשלים בתוכנת עיצוב אחרת.

יצירת תוכן לסושיאל

בגלל שניהול נכס סושיאל כולל יותר דברים מרק העלאת פוסטים, יש צורך בשימוש בכמה כלים כדי לייעל את כל התהליך. קודם הצענו את copy.ai ו-Chat GPT בשביל לכתוב קופי ואת Canva בשביל ליצור אימג’ים, וגם במקרה הזה הם עובדים. עוד פלטפורמה שאפשר להשתמש בה היא Lately, שהופכת תוכן רב-מלל לפוסטים לסושיאל, ומקצרת סרטונים ארוכים כך שיתאימו לחוסר הקשב של המשתמשים ברשתות החברתיות, שעומד על 8 שניות בממוצע. אם אתם רוצים לקבל השראה מעמודים אחרים בלי לעשות את החיפוש בעצמכם, ליצור CTA מושך, לנסח מענה לתגובה שלילית שהפוסט שלכם קיבל – את כל אלו אפשר לעשות בעזרת פרומפטים ב-ChatGPT. הנה דוגמה לפרומפט לניסוח מענה לתגובה ללקוח שהמתין על הקו הרבה זמן –

I received a comment on social media that says it takes a really long time for the customer service call center to answer, and I’m not sure how to respond. Act as a social media manager and write me a reassuring and apologetic reponse that tells the caller to be patient.

 

האם אנחנו כבר שם?

בסופו של דבר מדובר במכונה שלא באמת חושבת כמו בני-אדם, וחסר לה המימד המופשט והאינטואיטיבי הזה שנקרא רגש, ותוכן טוב צריך להפעיל אצלנו רגש. פלטפורמות AI טובות מאוד בלתת לנו את הבסיס ליצירת התוכן, אבל הרבה מאוד פעמים התוכן שהן יוצרות לא מתאים ב-100% למה שאנחנו מחפשים, וצריך לחדד אותו. 

כבר יצא לנו לעבוד עם לא מעט פלטפורמות AI בשביל ליצור סוגי תוכן שונים, בחלק מהפעמים יצא תוכן לפנתאון, וחלק מהפעמים היו טעונות שיפור. אבל מה שבטוח – הצלחנו לחסוך ככה הרבה שעות עבודה. ועם ההתקדמות האקספוננציאלית שיש בתחום, נראה שבעתיד נוכל לחסוך אפילו יותר. אז אם אתם מחפשים ליצור תוכן במעט מאמץ – אנחנו כאן כדי לעזור!