מפצחים את הנוסחה:איך עובד האלגוריתם פייסבוק?

בהמשך לניסיון לפתור את העולם החידתי של אלגוריתמי הרשתות החברתיות, אנו מגיעים לפייסבוק, פלטפורמה שחולקת יותר מאשר רק את הקשר המשפחתי עם אינסטגרם . בדיוק כמו אחיו הקטן , האלגוריתם של פייסבוק הוא חידה שמחכה להיפתר, והבנתו היא המפתח להרחבת החשיפה של המותג שלכם בעולם הדיגיטלי
brett-jordan-tWX_ho-328k-unsplash

בגדול, האלגוריתם של פייסבוק ושל אינסטגרם עובדים בצורה דומה (בכל זאת הם חולקים את אותם ההורים…). גם כאן, האלגוריתם קובע את הדירוג לפי שלושה פרמטרים: מי המפרסם ומה החיבור שלנו אליו, סוג התוכן שאנחנו אוהבים לצרוך וכמות המעורבות שהתוכן צבר (ככל שהמוערבות גבוהה יותר, הפוסט יהיה פופולרי יותר).

כדי ללמוד גם את סודות האלגוריתמים של אינסטגרם ושל TikTok, תבדקו את הבלוגים הנלווים שלנו על האלגוריתם של אינסטגרם והאלגוריתם של טיקטוק.

על האלגוריתם של Facebook

Feed – כולל בעיקר תוכן מאנשים, מותגים וקבוצות שאנחנו עוקבים אחריהם. סדר התוכן נקבע לפי מלאי (כל התוכן הזמין ברגע מסוים), תחזיות (שקלול הדירוג שקובע מה סוג התוכן המועדף עלינו) ורלוונטיות.

Reels – כמו באינסטגרם, גם האלגוריתם של פייסבוק נותן עדיפות לתכנים איכותיים, משעשעים וטרנדים, המשלבים מוזיקה, אפקטים וטקסטים. גם כאן חשוב להימנע מתכנים מטושטשים או ברזולוציה נמוכה, מסימני מים, מסרטונים עם מסגרות ומצילומים אופקיים.

וחוץ מהטיפים שכתבנו לכם על האינסטגרם, הנה עוד כמה דרכים להזניק את עמוד ה-Facebook:

1. תוכן מדויק ואותנטי – פייסבוק מדרגת תכנים “אמיתיים” בעדיפות גבוהה יותר. מה זה אומר? בלי קליקבייט, בלי הגזמות ובלי פייק ניוז. דברו תכל’ס 😎
2. עבדו עם האלגוריתם, ולא נגדו – אל תנסו לתמרן את האלגוריתם. חשוב שתדעו איך הוא עובד, אבל אל תנסו לעקוף אותו עם תחרויות לייקים או תשלום עבור מעורבות.
3. תייצרו קשרים עם הקהל – האלגוריתם מקדם תכנים שאנשים משתפים עם חברים, כי אם תוכן גורם לשיחות ברשת, סימן שכדאי להציג גם למשתמש וגם לחברים שלו תכנים דומים. נסו ליצור תכנים שיעודדו מעורבות ושיח בתגובות, כמו מימז ותכני RTM.
4. שעות הזהב – פרסמו תכנים בזמנים בהם יש יותר סיכוי שהקהל שלכם ייחשף אליהם. אם למשל הקהל שלכם הוא הורים לילדים צעירים, כדאי שתמנעו מפרסום בשעות של המקלחות וההשכבה במיטה…
5. תמונה שווה אלף מילים – תכנים שמשלבים מדיה חזותית (תמונות וסרטונים) נוטים להניע יותר מעורבות מאשר תכנים שכוללים טקסט בלבד.
6. יצירת קהילה – מרבית המשתמשים הפעילים מעורבים יותר בתוך קבוצות ייעודיות מאשר בתכנים כלליים. מומלץ לבנות קהילות סביב תחום העניין שלכם, ולתחזק אותן באופן שוטף. הקהל שלכם ירגיש חלק מקבוצה אקסלוסיבית ויהיה מחויב יותר לתכנים ולאינטראקציה.

לסיכום, הבנת האלגוריתם של פייסבוק מחייבת לשחק לפי הכללים שלו. אותנטיות, איכות התוכן והגדלת המעורבות הקהילתית – הם הגורמים מאחורי ההצלחה. על ידי יצירת תוכן מותאם לקהל, הקפדה על תוכן איכותי ותזמון אסטרטגי של הפוסטים, אפשר לרתום את הכוח של האלגוריתם של פייסבוק ולהגדיל את הנוכחות שלכם ברשת החברתית.

ידע זה כוח. כדי להצליח בסושיאל, חשוב שתכירו איך הפלטפורמות עובדות ומה האלגוריתם מקדם, ותנסו לייצר את התכנים שלכם בהתאם. ואם אתם מסתבכים – אנחנו כאן בשבילכם ♥