מהלכי השיווק המוצלחים ששילבו AI

העולם ממשיך לצעוד לעבר הבינה המלאכותית בקצב שיא. מותגים רבים כבר משתמשים במגוון פלטפורמות ה-AI כדי ליצור תוכן ומהלכים שיקרבו אותם אל הקהל, ואלו שלא - תקועים מאחור. החל מיצירת ויז'ואל ועד לקונספטים שלמים למוצרים - אלו כמה מהלכים יצירתיים ששילבו AI בקמפיינים שלהם לאחרונה.
lovingboo_A_billboard_featuring_an_ad_about_AI_in_a_futuristic__3227515d-58b8-42a8-b1fe-a015e1440eb9

הבינה המלאכותית עוזרת לנו היום לעשות הרבה מאוד דברים – לחשוב על רעיונות, לכתוב טקסטים, ליצור אימג’ים וסרטונים, לבנות מודלים חישוביים מסובכים בשביל תוכנות, והרשימה ממשיכה. בעולם השיווק מדובר במהפכה של ממש, ואפשר לראות הרבה מאוד מותגים וחברות שעושים שימוש בפלטפורמות AI שונות לא רק כדי ליצור תוכן, אלא אפילו לחשוב על קונספטים שלמים למהלכים ומוצרים. אז עם החצי הראשון של 2023 מאחורינו, זה הזמן לבחון כמה קמפיינים מהשנה שעשו שימושים שונים בפלטפורמות ה-AI הקיימות כדי להרשים אותנו.

הבינה מלאכותית - המדינה אמיתית

מדינות הן אומנם לא מותג מסחרי, אבל כשמדינה מסוימת רוצה להרים את התדמית שלה ולמשוך אליה תיירים – ככל הנראה היא תרים קמפיין שמראה את כל הנופים היפים שלה, את האנשים המיוחדים, האוכל המגרה ואת האתרים המעניינים שיש בה. הכל כדי תחשבו עליה בתור היעד הבא שלכם.

בלשכת התיירות של ליטא החליטו לבסס את קמפיין התדמית של המדינה על תמונות שנוצרו בפלטפורמת מידג’רני בהשראת נופים אמיתיים מהמדינה. על פניו נראה כמו רעיון פשוט – הרי כל מי שיודע לג’נרט במידג’רני יכול ליצור אילו תמונות שהוא חפץ בהן, אבל המעטפת של המהלך היא הסיפור המעניין כאן – עמוד הנחיתה שאליו מובילים הפוסטים בסושיאל כולל מסרים שלפיהם התמונות אינן אמיתיות, אבל הן לגמרי מבוססות על המציאות, ולאחר מכן הגולשים מוזמנים לראות את הנופים האמיתיים שעליהם התמונות הללו מבוססות. בין אם זה טירות עתיקות, יערות אינסופיים או מנות צבעוניות – האימג’ים הללו מזמינים את הצופה לחוות את המציאות האמיתית כפי שהיא ולעלות על המטוס הראשון לליטא.

הקמפיין, שהוא ראשון מסוגו בתחום – מציג מדינה שלמה דרך עיניים של AI, קיבל כיסוי תקשורתי במספר אתרים ובלוגים באירופה, ואפילו קיבל התייחסות באתרי חדשות מובילים בארץ, על החדשנות שעומדת מאחורי הרעיון.

יוצרים קסם אמיתי

בתור אחד המותגים המסחריים הגדולים בעולם, קוקה-קולה יכולים להרשות לעצמם ליצור פלטפורמת AI משלהם – וזה בדיוק מה שהם עשו. הפלטפורמה מיועדת ליוצרים דיגיטליים וקוראת להם ליצור אומנות המשלבת בתוכה את המוצרים המזוהים של המותג.

הפלטפורמה שפותחה בשיתוף עם OpenAI, החברה שאחראית על ChatGPT, כללה בתוכה אלמנטים מתוך ספר המותג של קוקה-קולה, כמו אימג’ים של בקבוקים והלוגו האלמותי, וקנבס שמונע על-ידי ChatGPT ו-DALL-E ליצירת אימג’ים הכוללים בתוכם את האלמנטים של המותג. האימג’ים הטובים ביותר פורסמו בשלטי חוצות בשניים מהמקומות העמוסים והמתוירים ביותר בעולם – טיימס סקוור בניו-יורק וכיכר פיקדילי בלונדון. סמנכ”ל השיווק העולמי של קוקה-קולה הסביר שהמהלך נעשה כחלק מהדיגיטדציה שהמותג עובר מתוך הרצון להניע יותר מעורבות מצד הקהל. אם תשאלו אותנו – מדובר במהלך חכם שעושה שימוש לא רק בפלטפורמות ה-AI הקיימות, אלא גם בעוצמה ובהכרה הענקית שיש למותג ברחבי העולם. 

בירה חדשה באפס מאמץ

טוב, לא באמת אפס מאמץ, אבל בהרבה פחות מהרגיל! אחרי מגיפת הקורונה, מבשלת הבירה האמריקאית Night Shift Brewing סבלה את סבלם הכלכלי של הרבה מאוד עסקים ברחבי העולם, ואם נוסיף על זה את המחסור העולמי בפחמן דו-חמצני – נראה היה שההתאוששות שלהם תהיה ארוכה וקשה. אבל אחד מבעלי המבשלה השכיל לפנות ל-ChatGPT ברגע של יאוש, ופשוט ביקש מהצ’טבוט לכתוב לו מתכון לבירה. אחרי קצת ניסוי וטעייה ודיוקים פה ושם – התקבלה בירה למופת ששווקה תחת השם המתבקש AI-P-A (שהוא גם פרי יצירתו של ChatGPT).

בתחילה הבעלים של המבשלה חששו מפני יציאה במהלך שכזה, ובעיקר מהתגובות של הקהל, אבל לבסוף התוצר החדש התקבל בברכה, והפך לסיפור הצלחה. בזכות השימוש ב-AI, בעלי המבשלה לא רק הצליחו ליצור משהו חדש תחת הסלוגן המושך “בירה תוצרת AI”, אלא גם לחסוך אלפי דולרים על חומרי גלם ושעות עבודה.

אז מה החוכמה?

עם כל זה שבינה מלאכותית עוזרת לנו ליצור תוכן מכל מיני סוגים, בסופו של דבר צריך לזכור שמה שחשוב בקמפיין זה לא רק הקופי או הוויז’ואל המושכים – צריך שיהיה רעיון טוב שאפשר להתחיל ממנו, ושעוטף את כל המהלך תחת מסר אחד משכנע. לכן, אם אתם מתכוונים להשתמש ב-AI בקמפיין הבא שלכם, אנחנו מציעות שתזכרו שבינה מלאכותית היא רק האמצעי להשיג את המטרה. 

פלטפורמות ה-AI הקיימות היום בהחלט יכולות לעזור לחסוך זמן, אבל גם המשאבים שלהן מוגבלים, וצריך לדעת איך לעבוד איתן כדי לקבל את התוצאות הרצויות. ובתור בית קריאייטיב עם ניסיון בעבודה עם AI, אנחנו לגמרי יודעות אילו דקויות קטנות נדרשות כדי לעשות את ההבדל מתוכן חמוד לתוכן *וואו*.  רוצים לראות בעצמכם? דברו איתנו!