כל מה שאתם צריכים לדעת על שיעור המעורבות באינסטגרם

שיעור מעורבות הוא הנתון הכי משמעותי בשנת 2023. אז מה זה הנתון הזה בכלל, איך מחשבים אותו ומה נחשב כשיעור מעורבות טוב?
Beige & Brown Aesthetic Minimalist Digital Product Facebook Cover

שיעור מעורבות באינסטגרם - מה זה בכלל

שיעור מעורבות באינסטגרם הוא מדד של כמה טוב התוכן שלך עובד. הוא מחושב על ידי חלוקת מספר הלייקים, התגובות והשמירות שהפוסט קיבל במספר האנשים שראו אותו.

למה צריך לחשב את שיעור המעורבות

שיעור המעורבות יכול ללמד אותנו הרבה דברים על התכנים:

העניין של קהל היעד במותג – אם התוכן מצליח לפנות לקהל היעד הרלוונטי, שיעור המעורבות יהיה גבוה יותר. תקדישו זמן לבדוק מה התוכן עם הביצועים הטובים ביותר שלכם, ותבינו בדיוק מה הקהל שלכם מחפש.

רלוונטיות – אם שיעור המעורבות שלכם גבוה, כנראה שהקהל רואה בכם מקור מידע רלוונטי ואפילו יכולים להעדיף אותך מהמתחרים. אבל צריך להיות עם אצבע על הדופק ולשים לב שהתוכן באמת ממשיך להיות רלוונטי לאורך זמן.

איך מחשבים את שיעור המעורבות

בסה”כ צריך לחלק את המספר הכולל של לייקים, תגובות ושמירות בחשיפה, ואז להכפיל ב-100 כדי לקבל אחוזים. 

שיעור מעורבות = (לייקים+תגובות+שמירות)/ חשיפות * 100

אז מה שיעור המעורבות "המושלם"

אז בגדול התשובה היא, שאין תשובה נכונה באמת וברור שזה משתנה לפי סוג המותג והענף אליו משתייכים, אבל כלל האצבע אומר ששיעור מעורבות של 1%-5% הוא שיעור טוב. הדרך הכי טובה לדעת היא לעשות השוואה מול המתחרים בענף שלכם. הוספנו לכם פה חלוקה לפי תעשיות פופולריות וכמות עוקבים – אל תשכחו לשמור.

איך משפרים את שיעור המעורבות?

הכרות עם הלקוח – יצירת אסטרטגיה מנצחת ברשתות חברתיות מתחילה בהכרת קהל היעד. לפני שמתחילים לייצר תוכן, חייב לדעת למי אנחנו פונים. צריך להכיר את קהל היעד, את הצרכים שלנו, ההרגלים שלו והלייפסטייל שלו, רק ככה אפשר ליצור תוכן רלוונטי בשבילו. 

מעקב מתחרים – כמו שאמרנו כבר פה למעלה, ההשוואה הכי טובה היא למתחרים שלכם – כי אתם פונים לאותו הקהל, ולקהל הזה יש את אותם ההרגלים. אז תנתחו ותשימו לב לעבודה של המתחרים. הניתוח צריך לכלול את התוכן (איזה מסרים מעבירים המתחרים שלי באינסטגרם?) ואת הצורה (אילו פורמטים – תמונה, וידאו, לייב וכו’ – עובדים הכי טוב למתחרים שלי?)

וידאו – וידאו הוא פורמט שאי אפשר להתעלם ממנו אם אתם רוצים לשפר את שיעור המעורבות באינסטגרם. שיעור המעורבות של סרטונים הוא גבוה יותר משיעור המעורבות של תמונות סטטיות. חשוב לגוון בפורמטים ואם עדיין לא עשיתם את זה – להרחיב את אסטרטגיית התוכן ל-Reels או לפחות ל-Stories. בפורמט Stories, תנצלו את כל התכונות שהפלטפורמה מציעה ליצירת מעורבות עם העוקבים.

משפיענים – שיתוף פעולה עם משפיענים ויוצרי תוכן יכולים לעזור לקבל חשיפה גדולה ולהגדיל את שיעור המעורבות. עם 4.2 מיליארד לייקים ביום, אינסטגרם היא הרשת החברתית עם שיעור המעורבות הגבוה ביותר. חשוב להשקיע זמן בבחירת משפיענים מתאימים בשביל שהקמפיין באמת יצליח. 

מה שצריך לעשות עכשיו זה לחשוב על אסטרטגיית תוכן שתעיף את שיעור המעורבות שלכם לשמיים – ובשביל זה אנחנו תמיד כאן לעזור!