הקמפיינים הדיגיטליים שעשו לנו את החודש – דצמבר 2022

אין ספק שכדי להיות בולטים בעולם התוכן הדיגיטלי צריך יצירתיות והבנה של המציאות הקיימת והאפשרויות שהיא נותנת לאור הכלים הטכנולוגיים הקיימים כיום, במיוחד בעולם שבו תוכן נזרק אלינו מכל כיוון אפשרי. כדי לתת לכם קצת השראה - קבלו את הקמפיינים הדיגיטליים שעשו את זה כמו שצריך.
spotify campaign

דצמבר עוד שניה נגמר, וזו ההזדמנות לסקור ולבדוק את הקמפיינים השיווקים שבלטו החודש. עם כל כך הרבה מותגים שנלחמים על תשומת הלב של הצרכנים, זה יכול להיות קשה מאוד לבלוט בשוק הצפוף. אבל שני הקמפיינים שבחרנו, עשו בדיוק את זה – עם קונספטיים חדשניים וביצועים מוצלחים שהותירו רושם מתמשך עלינו וללא ספק גם על רבים אחרים. אז בלי חפירות מיותרות  בוא נעמיק בשני הקמפיינים השיווקים שעשו לנו את זה בדצמבר 2022.

מ'כפת לי למה הקשבת השנה?

בכל סוף שנה מגיע הרגע הזה שהמסכים שלנו מתחילים להיות מוצפים בסטטיסטיקות – מספרים, גרפים, רשימות… אפשר לומר שזו התקופה האהובה ביותר בשנה על חובבי נתונים של סיכום שנה. יש כל-כך הרבה דברים שאפשר לסכם אותם בסוף השנה – יעדים אישיים, כסף שחכסנו/בזבזנו, דברים חדשים שלמדנו, שמירה על אורח חיים בריא, כל אחד ומה שהוא אוהב לסכם לעצמו.

ענקית הזרמת המוזיקה ספוטיפיי, משחקת בדיוק עם הקלף של סיכום שנה, והיא מצליחה בזה בענק. בספוטיפיי מתערבבים להם שני תחומים שתופסים חלק משמעותי בחיים שלנו – טכנולוגיה ומוזיקה. מה שמשותף לשניהם זה שהם אומנם משחקים תפקיד רקע בחיינו, אבל אנחנו לא יכולים בלעדיהם. הטכנולוגיה עוזרת להקל לנו על החיים, או לפחות להפוך אותם ליותר נוחים, והמוזיקה מעבירה לנו את הזמן בצורה נעימה בהתאם לסיטואציה בה אנחנו נמצאים בחיים. אבל גם אם מדובר ברעשי רקע – גם מהם אפשר להפיק נתונים.

במחלקת השיווק של ספוטיפיי הבינו שכל משתמש בפלטפורמה הוא בעל טעם ייחודי, ושאין סיכוי למצוא שני אנשים עם אותם נתוני האזנה זהים. מתוך הנתונים האלו הם השכילו להוציא פיצ’ר בשם Spotify Wrapped, שמציג בפני המשתמשים את כל נתוני ההאזנה שלהם בפלטפורמה בצורה של סטורי – לאילו שירים ואמנים הם הקשיבו הכי הרבה, אילו ז’אנרים שולטים בפלייליסט שלהם וכמות הזמן שהם העבירו בהאזנה לתכנים במהלך השנה החולפת. אז נכון שהפיצ’ר הזה נמצא איתנו כבר מ-2015, אבל השנה נראה שנתוני השימוש שלו נמצאים בעלייה, עם אלפי סטורי’ז הכוללים נתוני סיכום שנה בהאזנות של משתמשי הפלטפורמה, שמראים שלכל אחד מאיתנו יש טעם שונה. השנה נוסף נתון חדש לסיכום השנה של המאזינים – מצב הרוח של המוזיקה בהתאם לשעה ביום. מה זה אומר? אם למשל אתם מקשיבים למוזיקה יותר שמחה וקופצנית על הבוקר כדי להתחיל את היום בצורה הכי חיובית שאפשר – כנראה שתראו שקף עם המשפט Feel Good. אבל יותר מזה – מדובר במהלך מבריק שלא רק מעלה את מעורבות הקהל בפלטפורמה – הוא גם מגביר את החשיפה למותג, עם עצם היכולת לשתף עם העולם את הפלייליסט האישי של כל אחד מאיתנו ברשתות החברתיות, כך שכל אחד יוכל לראות את הפיצ’רים המגניבים שיש בספוטיפיי.

וכמובן קמפיין מצליח כאשר הוא מעורר השראה במותגים אחרים. מותגים רבים השתמשו בעיצוב של הקמפיין של ספוטייפי ויצרו תוכן RTM מוצלח ומשעשע. 

קמפיין עם מטרה

ואם כבר קמפיין עם מסר חיובי – הדוגמה הזאת לגמרי עושה את זה טוב.

אפשר לראות הרבה דוגמאות לחברות המעוניינות להעביר מסרים חיוביים של קבלה, העלאת מודעות חברתית או שינוי תפיסה דרך קמפיינים הכוללים מספר מהלכים בדיגיטל. הפעם נרצה להתמקד בקמפיין של קבוצת הענק וירג’ין (שכבר יצא לנו לשתף איתם פעולה) שרצה לשנות את התדמית השלילית שקיימת בציבור על אנשים עם דיסלקציה. 

תאמינו או לא, אבל סר ריצ’רד ברנסון, המייסד האגדי של קבוצת וירג’ין, אובחן בילדותו כדיסלקט ובעל הפרעת קשב ריכוז והיפראקטיביות. אבל זה ממש לא מה שעצר אותו בחיים. להיפך – הוא לגמרי הפך את הלימון הזה ללימונדה. בעוד ש-97% מהאוכלוסיה חושבים על דיסלקציה כהפרעה, הוא דווקא הצליח לראות את היתרונות שבה, וטבע את המונח “חשיבה דיסלקטית”. הקמפיין של קבוצת וירג’ין נעשה בשיתוף פעולה עם לינקדאין, המילון האינטרנטי dictionary.com והעמותה העולמית Made By Dyslexia, והמטרה שלו הייתה להראות את הצדדים החיוביים שקיימים בחשיבה דיסלקטית והכישורים הטמונים באנשים עם דיסלקציה. במסגרת סרטון שהופק עבור הקמפיין, ברנסון שיתף איך החשיבה הדיסלקטית שלו עזרה לו להצליח בעסקים, ואיך בזכותה הוא מצליח לראות פתרונות במקומות שאנשים אחרים רואים בעיות. כדי להעלות את המודעות ליתרונות שבחשיבה דיסלקטית, לינקדאין הוסיפו חשיבה דיסלקטית לרשימת הכישורים שמשתמשים יכולים להוסיף לפרופיל שלהם, והאתר dictionary.com הוסיפו הגדרה מילונית למונח “חשיבה דיסלקטית”.

ההצלחה של הקמפיין הייתה מסחררת – הדעה החיובית על דיסלקציה עלתה ב-1,562%, כ-10,000 משתמשים בלינקדאין הוסיפו חשיבה דיסלקטית בתור כישור, ו-13,000 מגייסים.ות צפו בסרטון שמסביר כיצד אנשים עם חשיבה דיסלקטית יכולים לתרום לעסקים. הקמפיין הצליח לא רק לשנות את התדמית הציבורית הקיימת על דיסלקציה בבריטניה ולהעלות אותה לשיח הציבורי, אלא גם לתרום לדימוי העצמי החיובי של אלפי דיסלקטים ברחבי הממלכה.

כה שונים וכה מגוונים, כל אחד משני מהקמפיינים הללו מראה את הדרכים היצירתיות שאפשר להשתמש בהן כדי להוציא החוצה את המסר שאנחנו רוצים, ושניהם מצליחים בדרכם בדבר אחד משותף – להעלות את המודעות למותג שעומד מאחוריהם. 

הקמפיינים הללו מוכיחים שהמפתח להצלחה של קמפיין טמון ב-3 מרכיבים – אותנטיות, יצירתיות והבנה של קהל היעד. ברגע שיש את כל אלו, אפילו הקמפיין עם התקציב הכי נמוך יכול להשאיר חותם ולהשיג את מטרותיו. וכמובן שאצלנו אפשר למצוא את שלושת המרכיבים הללו, ואפילו יותר! אם יש לכם קמפיין שרק מחכה להיוולד – דברו איתנו!