איך עושים מיתוג מעסיק נכון בלינקדאין

בתור רשת חברתית לאנשי מקצוע, זה די ברור מאליו שלינקדאין הוא ה-מקום לעשות בו מיתוג מעסיק. ולמרות זאת, הרבה מאוד מעסיקים בוחרים שלא לממש את הפוטנציאל האדיר שיש לרשת החברתית המקצועית למשוך אליכם את המועמדים הכי איכותיים שיש. אנחנו כאן כדי לשנות את זה!
souvik-banerjee-JLj_NbvlDDo-unsplash

איפה אנשים מחפשים היום עבודה? אתרי דרושים? חברות השמה? בעיתון? פה לאוזן? ברשתות החברתיות? אם נשים בצד את העובדה שכל התשובות נכונות, זה ממש לא אומר שכל הפלטפורמות האלה עובדות באותה הצורה.

ברשתות החברתיות, מתוקף היותן מקום ליצירת קשרים בין אנשים, הדבר המרכזי שמניע למציאת עבודה הוא ניצול הקשרים האלו, בעיקר עם אנשים שעבדנו איתם בעבר. אפשר לומר שזה מעין פה לאוזן של העידן הדיגיטלי. אבל בניגוד לשאר הרשתות החברתיות, לינקדאין נועדה בשביל לפתח קשרים מקצועיים ובשביל לחפש עבודה.

צריך לזכור דבר אחד חשוב – שוק העבודה הוא מקום דו-סיטרי, ומעבר לזה שחברות מחפשות עובדים איכותיים שיעבדו אצלן, גם העובדים מחפשים מקום איכותי לעבוד בו. בדיוק בגלל זה כל מעסיק שמחשיב את עצמו דואג לפתח סביבו מותג שימשוך אליו את הקהל הכי איכותי שיש. 

ובזמן שפייסבוק ואינסטגרם מלאים בסרטונים מהוקצעים עם שחקנים כריזמטיים ותמונות מכל האפי האוור בהיסטוריה האחרונה של המעסיקים הגדולים – הלינקדאין שמור בעיקר לתוכן מקצועי ושיווקי. כאן עולה השאלה המתבקשת – איך יכול להיות שברשת חברתית שאנשים מגיעים אליה במיוחד בשביל למצוא עבודה ולפתח את הקריירה, יש מעסיקים (גדולים וקטנים) שלא מנצלים את הבמה המטורפת הזאת כדי להראות למה כדאי לעבוד אצלם?

יכול להיות שזה בגלל שמדובר ברשת יותר נישתית ומותגים רוצים לפנות לקהל יותר רחב, ויכול להיות שרוב האנשים פשוט לא יודעים איך לעבוד איתה. ובכן, אנחנו כאן כדי לעזור לכם להתגבר על שני המכשולים האלו, ולהגביר את מותג המעסיק שלכם במקום שאולי הכי חשוב שהוא יראה נוכחות.

בואו ננפץ סטיגמות

במבט ראשון, עושה רושם שלינקדאין פונה בעיקר להייטקיסטים, אנשים במקצועות טכנולוגיים או פיתוח עסקי. ואכן – הרבה מאוד מהמשרות שמפורסמות הן עבור תכנות ופיתוח תוכנה. ובכל זאת, אפשר למצוא בלינקדאין עוד הרבה מאוד סוגי משרות פתוחות. לצורך העניין, המשרה עם הביקוש הכי גדול בלינקדאין לשנת 2022 היא מהנדס.ת תוכנה, ואילו המקום השני הוא אח.ות מוסמכ.ת. בהמשך רשימת המשרות הפופולריות ביותר אפשר למצוא גם מודעות עבור אנשי מכירות (מכל סוג), ואפילו עבור עובדי.ות מטבח ונהגי.ות שליחויות, שני מקצועות מאוד רחוקים מתעשיית ההייטק וממה שלינקדאין לרוב מזוהה איתו.

אבל בואו נעזוב לרגע את מה שאפשר למצוא בלינקדאין, ונתמקד במי שאפשר למצוא – נתונים מ-2022 מראים שאומנם רוב המשתמשים בלינקדאין עובדים בהייטק ומקצועות המחשב, אבל מדובר רק ב-4.8% מסך כל ה-930 מיליון משתמשים פרטיים ברשת (נכון ל-2022). בפועל, בלינקדאין אפשר למצוא אנשים מ-148 תחומים שונים. עוד תחומים ששולטים בלינקדאין הם רפואה ובריאות הציבור, נדל”ן ובניין, קמעונאות וחינוך.

אז אחרי שראינו שזה לא מקום רק להייטקיסטים ואנשי עסקים, צריך לראות איך מדברים בלינקדאין בתור מותג מעסיק, ואיך פועלים כדי למקסם את הרשת ואת האפשרויות הגלומות בה.

כך תעשו בלינקדאין

כמו בכל רשת חברתית, לפני שניגשים לכתיבת התוכן ללינקדאין צריך לתכנן איך בדיוק עושים את זה לפי השיטה הקלאסית של בניית מותג – צריך לברר מיהו בדיוק קהל היעד שלנו ברשת, מה המתחרים שלנו עושים, הפילארים והמסרים שדרכם נרצה לדבר, והפרסונה הכללית של המותג (נראות ויזואלית, Voice & Tone וערכים). יכול להיות שמותג המעסיק שלכם בפייסבוק ובאינסטגרם יהיה יותר כיפי ומשוחרר, אבל חשוב לשמור על אחידות ועקביות לאורך כל הפלטפורמות.

לגבי הכללים של תוכן בלינקדאין – נכון שמדובר ברשת שמיועדת לקהל מקצועי, אבל גם כאן צריך לדעת איך לכתוב תוכן מספיק מעניין בשביל שהקהל יקרא אותו, ובלינקדאין יש מספיק אמצעים מובְנים בשביל לעזור לתוכן שלכם להיראות יותר מושך.  אז בואו פשוט ניגש לעניין, ונעבור על הכללים שצריך לשמור עליהם כשכותבים תוכן בלינקדאין –

עדכנו את פרופיל החברה שלכם

לפני שבכלל תתחילו להעלות פוסטים לעמוד של הארגון שלכם, חשוב לוודא שהפרופיל עצמו מושך מספיק ומעודכן בהתאם למותג המעסיק הנוכחי שלכם. תמונת פרופיל וקאבר, תיאור, About מלא – כל אלו יראו לאלו שמחפשים את החברה שלכם בלינקדאין שאפשר לסמוך על המעסיק לא רק בתור מעביד, אלא גם בתור עמוד שאשכרה יש מישהו שמתפעל אותו ואפשר לשלוח אליו קו”ח.

השתמשו בתוכן ויזואלי

אחרי שווידאתם שהפרופיל של החברה שלכם אכן מעודכן, אפשר להגיע למלאכת פרסום התוכן, וגם את זה צריך לעשות בצורה חכמה. נתחיל מזה שאפשר (ואף רצוי) להעלות תוכן עם תמונות או סרטונים שמושכים את העין. בין אם זה תוכן יותר מעוצב או תמונות אורגניות מהשטח – העיקר שיהיה משהו נוסף שמושך את העין של הקהל מעבר לטקסט. בלינקדאין אפשר גם לעלות קרוסלת תמונות, מה שנותן עוד אפשרויות עיצוב שיכולות לקחת את התוכן שלכם צעד אחד קדימה ולהראות שאתם לוקחים את מותג המעסיק שלכם ברצינות. זיכרו – למשתמשים ברשתות החברתיות יש חלוקת קשב של עד 8 שניות, ובד”כ מה שמושך את העין זה או טקסטים קצרים, או תמונות מעניינות. 

העלו תוכן מקצועי לצד תוכן קליל

נכון, קהל מקצועי יעדיף תוכן יותר מעונב ואינפורמטיבי, אבל אם אתם רוצים למשוך אליכם עובדים – צריך לפעמים להראות גם את הצד הכיפי והאנושי בארגון שלכם. גם בלינקדאין, תוכן שכולל פן אנושי (כלומר תוכן על ועם אנשים) זוכה ליותר מעורבות. כמו כן, אם המועסקים שלכם מעלים תוכן מעניין לפרופיל שלהם, תפרגנו להם בשיתוף. ככה תראו לעובדים הקיימים שלכם שאתם רואים ומכירים אותם, ומעריכים את הפעילות שלהם, וגם תראו למועמדים הפוטנציאליים שלכם את האנשים שעובדים אצלכם בארגון.

שתפו קישורים והוסיפו האשטאגים לקידום אורגני

לא סתם המילה “לינק” נמצאת בשם של הפלטפורמה. האלגוריתם של לינקדאין מקדם בצורה אורגנית תכנים שכוללים קישורים לאתרים חיצוניים. מעבר לזה, כשאתם מוסיפים קישורים לאתר של החברה שלכם זה תורם לטראפיק ול-SEO. וממש כמו בפייסבוק, טוויטר ואינסטגרם – האשטאגים עובדים ממש טוב בחיפוש בלינקדאין.

אל תפחדו להשתמש בקידום ממומן

גם בלינקדאין יש אפשרות לקדם פוסטים תמורת כסף. כך תוכלו להיות בטוחים שהתוכן והעמוד שלכם מקבלים יותר חשיפה, וכמובן שאפשר גם להתאים את הקהל אליו תרצו לכוון את התוכן שלכם כדי לוודא שהוא מגיע לעיניים הנכונות.

אפשרו להגיש מועמדות למשרות דרך לינקדאין

הרבה מאוד חברות אומנם מפרסמות משרות בלינקדאין, אבל מאפשרות להגיש מועמדות למשרות האלו רק דרך האתר שלהן. נכון שמדובר באסטרטגיה טובה בשביל להניע טראפיק לאתר החברה שלכם, אבל זו לא חוויית מועמד אידיאלית, כי היא מאלצת אותו לעבור דרך יותר מסכים. אם הפרופיל של החברה שלכם בלינקדאין מספיק טוב, הוא יוכל לשכנע את המועמדים לרצות לעבוד אצלכם גם בלי להעביר אותם לאתר שלכם בשביל לקבל מידע נוסף.

מוכנים להתחבר?

הרבה אנשים פוחדים להשתמש בלינקדאין בגלל המוניטין הקר והאליטיסטי שבד”כ הרשת מזוהה איתו, אבל כשמסתכלים עליה יותר לעומק – אפשר לראות שמדובר במקום שאפשר לנצל לטובת קידום, בין אם זה קידום אישי או קידום ארגוני. פשוט צריך לדעת לעשות את ההתאמות לפלטפורמה כמו בכל רשת חברתית. לא סתם זה המקום הראשון שבו רוב האנשים מחפשים עבודה. מרגישים שאתם עדיין צריכים ניווט בתוך הרשתות החברתיות המקצועיות? אנחנו כאן כדי לעזור!