הרשתות החברתיות – כל מה שחדש

אין איש שיווק שלא מבין כמה חשוב להישאר מעודכן בכל הפיצ'רים החדשים של הרשתות החברתיות. לינקדאין, פייסבוק ואינסטגרם- כולן משתדלות להתחדש בקצב שיא ולהעלות את הרף של עצמן כל חודש מחדש. מה שנשאר לכם זה רק להתעדכן כדי להישאר צעד אחד לפני כולם, או לפחות לפני הלקוחות. ובדיוק בשביל זה- יש לכם אותנו :)
כל מה שחדש ברשתות החברתיות

שוב עשינו את העבודה השחורה, חיפשנו בכל רחבי הרשת, חקרנו לעומק את החידושים של הרשתות החברתיות וסיכמנו לכם את כל מה נשתנה ביוני הזה. גם בחודש הקרוב מצפים לכם לא מעט חידושים שכדאי שתכירו, בשביל שתוכלו לייצר לכל לקוח אסטרטגיה שמנצלת את כל האפשרויות הקיימות בפניו.

מה חדש בלינקדאין?

אחת הרשתות החברתיות המובילות יותר בעולם העסקים והגיוסים שכולנו מכירים, הלא היא -LinkedIn. נכון לעכשיו היא מנסה להקל על חייהם של מותגים ולעזור להם להגדיל את טווח ההגעה של הפוסטים שלהם.
כולנו מכירים את הרגע המרגש הזה שהעלינו פוסט אורגני שמצליח לצבור לא מעט חשיפה ומעורבות, ואין משהו שהיינו רוצים יותר מאשר להישאר על הגל ולעזור לו להגיע לעוד קהלים חדשים. לשם מטרה זו, לינקדאין הוסיפה פיצ’ר חדש בשם
Boost שנועד להפוך פוסטים אורגניים לפוסטים ממומנים בלחיצת כפתור, ישירות מדף הלינקדאין וכך לקדם תכנים ללא צורך בהקמת מודעות חדשות. הכפתור עתיד להופיע לצד הפוסטים הקיימים והחדשים כאחד ולאפשר למפרסמים לקדם את

הפוסטים בהתאם ל- 4 יעדים:

1. הגברת המודעות למותג
2. הגדלת הצפיות בסרטון
3. הגברת המעורבות
4. הנעה לאתר

כמו כן, המפרסמים יוכלו לבחור את קהל היעד האידיאלי שלהם מתוך הרשימה הבאה:

 

מבוסס פרופיל – הגדרה עצמאית של הקריטריונים לקהל היעד 

מבוסס אינטרסים – בחירה מתוך קבוצות חברים

תבנית הקהל של לינקדאין – בחירה בתבנית מוכנה עם אפשרויות מיקוד שהוגדרו מראש

 

לפני שתעלו את הקמפיין לאוויר תוכלו גם למקד את המיקום, להוציא קהלים לא רלוונטיים ולהגדיר את התקציב.

כלי נוסף שמצטרף לחגיגה הוא Event Ad שיאפשר יצירת מודעות אירועים על מנת להגביר את המודעות לאירועים וירטואליים, תוך הדגשת הפרטים המרכזיים והחשובים כמו: תאריך, שעה, וכיצד ניתן להצטרף אליהם. כך הרשת החברתית עוזרת לעסקים לקדם את המפגשים שהם מקיימים וממקסמת את החיבור שנוצר בינם לבין קהל הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלהם. 

 

בנוסף לכך, לינקדאין הוסיפה גם כלי ניתוח חדש למודעות אירועים, שיציג למפרסמים תובנות לגבי טווח ההגעה, המעורבות ומאפייני המשתתפים.

מה חדש בפייסבוק ובאינסטגרם?

אם אתם בתעשייה כבר תקופה, כנראה שכבר יצא לכם לחוות את חוסר ההחלטיות של אינסטגרם לגבי הופעת וספירת הלייקים. בשנת 2020 היא העלימה את סכום הלייקים ממשתמשים רבים, כחלק מצעד ניסיוני, ולאחר תקופה החזירה אותו רק לחלקם. הפרויקט היה בפיתוח של החברה במשך שנים רבות אך התעכב בשל וירוס הקורונה, והיום היא החליטה באופן סופי שתאפשר למשתמשים להסתיר את מספר הלייקים שהפוסטים שלהם מקבלים באינסטגרם ובפייסבוק. צעד זה נועד להפחית מהם את הלחץ בנוגע למספר הלייקים, דבר אשר עלול לגרום להם להעלות תכנים פחות אותנטיים באינסטגרם ולייצר פוסטים מתריסים בפייסבוק על מנת להפוך אותם לויראליים. הלחץ ותחושת המבוכה לגבי פוסטים שלא קיבלו מספיק לייקים גרמו למשתמשים להסיר את הפוסטים מהרשת במקרה הטוב, ולברוח לאפליקציות בטוחות יותר במקרה הרע, וביניהן: Minutiae, Vero, Dayflash, Oggl, Dispo, Poparazzi.

likes

אז למה לא ללכת עם הזרם ולבטל את הלייקים?

אינסטגרם הבינה מזמן שהיא הפכה למעצמה שמאפשרת לרבים לעבוד בה. הסרת הלייקים לחלוטין תסיר גם את האפשרות של מותגים ומשפיענים רבים להוכיח את כוחם ובכך תפגע בפרנסתם, וכפועל יוצא מכך- גם בנוכחות שלהם, ושל העוקבים שלהם, באפליקציה. כמו כן, היא הבינה כי חוויית הלייקים טבועה בתפיסת המשתמשים, והסרתה עלולה לטלטל מדי את הרגליהם ופעילותם. לכן, היא בחרה ללכת על אופציה קלילה וגמישה יותר, ולאפשר למשתמשים להסיר את מספר הלייקים שהפוסטים שלהם מקבלים, כך שרק המשתמש עצמו יוכל לראות את הסכום שהתקבל, וגם את האפשרות שלהם לצפות בסכום הלייקים שפוסטים של משתמשים אחרים מקבלים. מדובר בשתי אפשרויות שונות לחלוטין המעניקות למשתמש תחושת שליטה משמעותית בחווית הגלישה שלו. הבחירה ב”הסרת הלייקים” תבטל את הלייקים שפוסטים שפורסמו בעבר קיבלו כמו גם את הלייקים של הפוסטים העתידיים. 

 

הפיצ’ר יהפוך לזמין למשתמשים נבחרים כבר בימים הקרובים, ובקרוב מאוד הפונקציה תושק לכלל המשתמשים באפליקציה.

עוד משהו?

כן וטוב ששאלתם. עדכון נוסף שמחכה לכם באינסטגרם הוא כלי חדש לניתוח התוצאות של שידורי הלייב והרילס.
הדגש דווקא על שני פיצ’רים אלה נובע מהרצון של האפליקציה לקדם אותם עקב התחרות העצומה שלה עם רשתות חברתיות המבוססות על סרטונים, ובעיקר עם טיקטוק ויוטיוב. הכלים יאפשרו לחשבונות עסקיים ויוצרים להבין טוב יותר את ביצועי התוכן שלהם באמצעות מדדים הכוללים נתונים סטטיסטיים מעמיקים וביניהם- סך ההצגות, החשבונות, הלייקים, השיתופים והשמירות. עד כה נתונים אלה הוצגו רק על פוסטים סטטיים וסטוריז. הנתונים על שידורי הלייב יחשפו גם את מספר המשתמשים שצפו בהם בו זמנית לאורך השידור, מספר התגובות והשיתופים. כלים אלה עתידים לעזור לבעלי עסקים ויוצרים להבין מה הקהל הנוכחי שלהם אוהב יותר ולחדד את התוכן שהם מייצרים.
בנוסף, נתונים אלה יעזרו למשתמשים להבין באיזה פורמט הכי משתלם עבורם לייצר תכנים שיביאו לפרופילים שלהם יותר תנועה. כתוצאה מכך, אינסטגרם מניחה כי יוצרים ועסקים רבים שעוד לא התנסו בכלי הReels יבחרו לאמץ אותו, להשתמש בו באופן תדיר ולהניע את החשבונות שלהם קדימה. בקיצור, זה הזמן הכי נכון לצלם את הריל הראשון שלכם, כי אם זו לא הבטחה רשמית לעזור לכם להגיע ליותר חשיפה אורגנית, אנחנו לא יודעות מה כן.
Smiling man

עד כאן החידושים לחודש הקרוב. ניסינו לקצר לכם את הדרך להצלחה, אבל ברור שבכל זאת לא קל להמשיך לעקוב אחרי התפתחויות הרשתות החברתיות ולהישאר עם יד על הדופק.

אם הבנתם שבא לכם לשמור על המותג שלכם מעודכן כל הזמן,  אבל מצאתם את עצמכם מסתבכים, דברו איתנו.
אנחנו כבר נדע איך לעשות את זה יחד:)