טרנדים שיכבשו את עולם השיווק בשנה הקרובה

זה לא משנה אם אתם מנהלי שיווק של מותג, בעלי עסק או סתם מתעניינים ביצירת תוכן בעולם הרשתות החברתיות, היכרות עם טרנדים תעזור לכם להגיע לקהל רחב יותר של אנשים בעלי פוטנציאל להפוך לעוקבים קבועים וללקוחות שלכם בעתיד.
טרנדים

בקיצור- ללכת על טרנד = ללכת על חשיפה בטוחה. 

 בהרחבה- טרנדים הם נושאים פופולריים שהפכו לכאלה בעיקר בזכות העובדה שהם מעניינים אנשים. הם מאפשרים לכם להבין את הלך הרוח בעולם, ובשילוב עם קצת מקוריות לייצר תוכן שיביא לכם יותר חשיפות אורגניות.

אז בגלל שאנחנו שונאות לדבר באוויר, עברנו בשבילכם על כל הרשת ומצאנו את הנושאים הכי חמים שצמחו בשנת 2020. רובם בסימן של התפתחות והסתגלות למציאות החדשה, מציאות הקורונה, והם צפויים להישאר איתנו גם בשנת 2021.

מרגישים מוכנים להיות ויראליים? בואו נתחיל. 

User generated content:

תקופת הקורונה גרמה למעבר קיצוני של מותגים לדיגיטל, דבר שגרם לעלייה בשיווק דיגיטלי דרך הלקוחות עצמם. תוכן מהסוג הזה נחשב כ”שיווק מפה לאוזן” של שנת 2020, בעיקר עקב הריחוק החברתי. מדובר בתמונות, סרטונים, סקירות וביקורות שנוצרו ע”י לקוחות/משתמשים ולא ע”י המותגים עצמם. תוכן משתמשים שם את הצרכן וחוויותו במרכז, מחזק את הקשר בינו לבין המותג ומשדר אותנטיות שקשה עד בלתי אפשרי להגיע אליה בשיווק מסוג אחר. מכיוון שלמשתמשים לרוב אין מגבלות פרסום כפי שיש למותגים, התוכן שהם מייצרים גם נחשב מקורי, נועז ומושך יותר. בנוסף, הוא מייצר בולטות וריאליות ברשתות החברתיות המלאות בתוכן ממומן ובאורח חיים לא מציאותי. מרגישים שדיברנו באוויר? צפו בסרטון לדוגמא של מותג הבגדים “The iconic” שבחר להציג אמהות אמיתיות שצילמו את עצמן בבתים שלהן, בזמן הסגר.

Brand Activism:

פעילות מותג המבטאת הזדהות עם ערכים/מחאות/העלאת מודעות לנושאים דרך מיתוג, הוצאת מוצרים ייחודיים, יצירת תוכן תומך ברשתות החברתיות או תמיכה כלכלית פומבית בארגונים. הדבר הפך לפופולרי עקב עליית האקטיביזם סביב נושאים חברתיים וסביבתיים בעולם בשנים האחרונות ומשבר הקורונה שגרם לתנועות רבות לתפוס תאוצה ולתופעת המחאות להתגבר. בנוסף, תופעת ה”חרם” כלפי מותגים עקב הזדהותם עם ערכים חידדה שצרכנים אינם תומכים רק בעצמם באקטיביזם, אלא מצפים שגם המותגים שהם אוהבים יתמכו בערכים שחשובים להם.  איך עושים את זה נכון? ע”י מעשים. הזדהות המתבטאת במילים בלבד לא תיצור את האפקט הרצוי. יש לפעול למען הערכים בדרך כלשהי- מיתוג, יצירת תוכן המעצב דעת קהל ומעורר מודעות, תמיכה כלכלית וכו’.. כמו כן, חשוב להיות אותנטיים ולשדר הזדהות עם ערכים שהמותג מחובר אליהם באופן טבעי.

עשו את זה נכון: חברת “Reebok” חגגה את חודש הגאווה והשיקה את קולקציית “ALL TYPES OF LOVE”. בכל קנייה של המוצרים הועברה תרומה כספית מטעם החברה לארגון הנוער הגאה בישראל “איגי” לינק לקולקציה.

Nostalgia Marketing:

מגפת הקורונה הביאה לסגרים רבים בעולם, דבר הגרם לרבים להשתעמם ולצפות מחדש בסרטים וסדרות שאהבו בעבר, לשחק במשחקי קופסא ולקרוא ספרים ישנים. מותגים בחרו לנצל את אהבתם למוצרי העבר ואת געגועיהם לתקופות פשוטות יותר בכך שיצרו את טרנד החזרת המוצרים הישנים למדפים באופן זמני ויצרו פרסומות נוסטלגיות וקמפיינים מבוססי תוכן נוסטלגי ברשתות החברתיות.

למה זה עובד?

שנת 2020 גרמה לחוסר יציבות ושימוש בנוסטלגיה מסייע בהקלה על תחושות החרדה ובמסוגלות להסתכל בתקווה על העתיד הקרוב. מחקרים גם מצאו כי נוסטלגיה מעניקה לחיינו תחושת משמעות והמשכיות, דבר המוביל לתחושה חזקה יותר של קשר הדדי וחזק בין הצרכן למותג. כמו כן, בעולם המהיר והטכנולוגי של היום, מבט לאחור על העבר הפשוט מספק נחמה לרבים. שימוש בנוסטלגיה מאפשר להתמקד במוצרים ושירותים שהצרכנים כבר מכירים, דבר ההופך את השיווק לפשוט יותר. ואם כל זה לא מספיק, הוכח כי נוסטלגיה אפילו גורמת לבני אדם להיות מוכנים לשלם סכומים גבוהים יותר על מוצרי צריכה ושירותים.אז אם המותג שלכם כבר הספיק לעשות היסטוריה, זה בדיוק הזמן להשתמש בה לטובתכם.

נוסטלגיה

Going Live:

תוכן וידיאו נחשב כאחד האמצעים הטובים ביותר למשיכת תשומת ליבו של הצרכן במדיה הדיגיטלית.

לאחרונה התגלה גם שצרכנים צופים בשידור חי זמן צפייה ארוך פי 3 מאשר בתוכן שצולם מראש. 

שנת 2020 ביטלה אירועים רבים והיכולת “לפתוח לייב” עזרה לחברות, משפיענים ומותגים רבים לשמר את הקשר עם העוקבים והצרכנים בזכות הנגישות, הנוחות והאותנטיות שהוא מספק.

טרנד השידור החי מייצר תחושת ראשוניות וייחודיות בכך שמזמין את הצופה להיות הראשון שמגלה על מוצר חדש, קמפיין או ידיעה. בנוסף, הוא מאפשר לקהל להרגיש מעורב יותר ובעל יכולת להגיב ולהשפיע בצורה מיידית על המתרחש. הוא גם נחשב אמין יותר מתוכן ערוך ובכך מייצר תחושת אותנטיות ומחדד אצל הצרכן את היכולת לסמוך על המותג.

קיום אירוע באמצעות שידור חי מאפשר להגיע לקהל רחב יותר במינימום עלויות. זוכרים שדיברנו על ROI? זאת הדרך ליישם.

AI:

טרנד הבינה המלאכותית הולך וצובר תאוצה. אנחנו חיים בעולם מהיר וטכנולוגי ולכן קשה לנו יותר לחזות העדפות צרכניות. הבינה המלאכותית יכולה לנתח התנהגות צרכנית ודפוסי חיפוש ברשת ובכך לעזור לעסקים ומותגים להבין מה הלקוחות חושבים על המוצרים והשירותים שהם מספקים. היא מאפשרת לעסקים גם לקצץ בעלויות כוח האדם, להאיץ את צמיחתם ולקבל יתרון על פני המתחרים. בנוסף, היא מדמה התנהגות אנושית ובכך עוזרת לצרכנים לקבל מענה מדויק ומהיר יותר על פנייתם.

Programmatic Advertising:

 שימוש ב-AI לאוטומציה של מודעות העוזרת למקד אותן לקהלים ספציפיים יותר ולהתאים אותן באופן אישי לצרכנים בהתאם להרגליהם והתנהגותם. בנוסף, היא מנצלת את ההזדמנויות ברשת, הופכת אותן לרכישות בפועל ומאפשרת להגיע להמרות גבוהות תוך חיסכון בעלויות פרסום. 

Personalization:

תוכן מותאם אישית ללקוח- מוצרים, מיילים, מודעות ופוסטים. ענקית הסטרימינג, נטפליקס, משתמשת בקונספט עוד מראשית דרכה ובונה למשתמשיה מסך בית עם המלצות צפייה מבוססות התנהגות קודמת. בשנת 2020 סטארבקס אימצה את הטרנד ובנתה אפליקציה משחקית המבוססת על רכישות עבר ומיקום שעזרו לה לתת את השירות האישי ביותר שניתן. האפליקציה, בשילוב עם הנעה לשימוש בתכנית התגמולים, עזרו לחברה להגדיל את הכנסותיה ל2.56 מיליארד דולר. 

ואם בא לכם גם, אתם ממש לא חייבים לבנות אפליקציה. מספיק שפשוט תתאימו את הניוזלטר שלכם ללקוח באופן אישי. (עוד אין לכם ניוזלטר?! לחצו כאן ותנו לנו לשכנע אתכם להתחיל לעבוד על אחד)

Conversational Marketing:

כבני אדם, אנחנו מעוניינים בשיח אנושי. מותגים רבים הגיעו להבנה הזו דווקא השנה, עקב הריחוק החברתי, ובחרו לנצל את זה לטובתם. מדובר בעיקרון העומד בבסיס הצ’אט-בוט. הוא לא מקובע לפלטפורמה אחת ולכן מאפשר ליצור קשר עם הצרכנים בזמן שנוח עבורם דרך מכשירים וערוצים שונים ובכך לשפר את חווית הלקוחות ולהניע אותם למעורבות גבוהה יותר היוצרת נאמנות מצידם.

Micro-Influencers:

טרנד השימוש במשפיענים קטנים ברחבי הרשת גבר השנה, בעיקר בזכות העובדה שהם נתפסים כאמינים יותר ממשפיענים גדולים בקרב הצרכנים ומכיוון שיש להם את היכולת לייצר תוכן אותנטי שנראה פחות ממוסחר. בנוסף, בחירה במשפיעני רשת קטנים דורשת בד”כ פחות מאמץ מצד המותג, עלויות שיווק נמוכות יותר ולעתים אף לא דורשת עלויות שיווק כלל. אם אתם בוחרים ללכת על הטרנד, חשוב לעקוב אחר תכניות המשפיענים ולבדוק את תוצאותיהם לאורך טווח. כדאי להשתמש במדדים מותאמים על מנת להעריך את הקשר בין המשפיען לקהל שלו. המדדים כוללים: CTR, KPI, עלות ושיעורי המרה.

שימוש במשפיענים

Interactive Content:

יצירת תוכן חוויתי למשתמש- חידונים וסקרים, שימוש במציאות רבודה, מחשבונים, סרטוני 360 מעלות וכו’.. תוכן מסוג זה מאפשר למותג לבלוט ברשתות החברתיות ומגביר את המעורבות מצד הצרכן, דבר המחזק את הקשר שלו עם המותג. בנוסף, מכיוון שתוכן חוויתי גם נצרב יותר בזכרון הצרכן, הקשר נשמר לטווח הרחוק. כמו כן, התוכן בד”כ צובר יותר אינטרקציות מתוכן “רגיל” הכולל טקסט או תמונה, ולכן גם יקודם יותר ובכך יעניק למותג חשיפה אורגנית גבוהה הרבה יותר.

 לסיום, כדאי לזכור שטרנדים מתחלפים כל הזמן! בתחום השיווק חשוב להישאר מעודכנים תמיד בשביל שתוכלו לנצל את הטרנדים לטובתכם כשהם עדיין בשיאם.  ואם יש טרנד שאהבתם במיוחד ובא לכם לכבוש איתו את העולם, צרו איתנו קשר. אנחנו נדע איך לעזור לכם לגרום לזה לקרות.

 לסיום, כדאי לזכור שטרנדים מתחלפים כל הזמן! בתחום השיווק חשוב להישאר מעודכנים תמיד בשביל שתוכלו לנצל את הטרנדים לטובתכם כשהם עדיין בשיאם.  ואם יש טרנד שאהבתם במיוחד ובא לכם לכבוש איתו את העולם, צרו איתנו קשר. אנחנו נדע איך לעזור לכם לגרום לזה לקרות.