טרנדים בתחום העיצוב 2022

עברנו רק מחצית בשנת 2022, והיא כבר מפרה את כל הכללים של העיצוב הגרפי. אם בשנים קודמות היינו מוגבלים לתבניות מסוימות - השנה אנחנו רואים שכל הגבולות נפרצו, וכולם די עושים מה שבא להם. ואם לומר את האמת - התוצאות לא רעות בכלל.
john-jennings-fg7J6NnebBc-unsplash

אם לסכם את הטרנדים בתחום העיצוב של 2022 במשפט אחד – הכל מותר והכל הולך, ובענק!
חוקי המשחק השתנו, והטרנדים של השנה מביאים שילובים שעד עכשיו לא חשבנו שאפשר לערבב ביניהם – נוסטלגיה, תנועה ופתיחות מחשבתית. בואו נקפוץ הישר לתוך הכאוס של מה שהם כרגע הטרנדים הפופולריים של 2022, ונהנה מכמה דוגמאות מדהימות ממעצבים גרפיים שלא מפסיקים להדהים אותנו ביצירתיות שלהם

1# שילוב בין 2D ל-3D

העיצוב התלת-מימדי אומנם קיים כבר כמה עשורים, אבל הוא תמיד נמצא במצב של התפתחות מתמשכת. מכיוון שתלת-מימד מציע אפשרויות בלתי מוגבלות, הוא נותן הזדמנות למעצבים ליצור כל מה שעולה בדמיונם. מתמונות תלת-מימד היפר-ריאליסטיות שמטשטשות את הגבול בין העולם הדיגיטלי לפיזי, עד ל-mashups יצירתיים ביותר עם אלמנטים דו-מימדיים וגזירי נייר. 2022 מציגה חיבור נהדר בין העולם המישורי לעולם העמוק, שמביא איתו את הטוב משני העולמות.

את הטרנד הזה אפשר להתאים לכל סוג עיצוב – מאנימציה ואיור ועד לעיצוב אתרים וטיפוגרפיות, והוא בולט בעיקר בעיצוב אפליקציות. אפשר לראות שימוש נהדר של הטרנד באתר הבא – https://poseidons.eu/

2# פונטים ייחודיים

טרנד זה שובר את חוקי הטיפוגרפיה הסטנדרטים. ככל שמפרים את הסדר – אות אחת הפוכה מהשאר, או בגודל שונה ביחס לאותיות אחרות – ככה יותר קולעים למטרה. אפשר להשתמש בסגנון הזה בשביל להעביר מסר שונה באמצעות שינוי של מספר אותיות מהמילה או המשפט. זו הדרך המושלמת להדגיש ולתת תשומת לב למשהו ספציפי. אם בדיבור צריך לשנות את הטון, החוכמה כאן היא לתפוס את המבט. השימוש ב-stylizing ייחודי מקנה גם למסר תחכום מסוים שמצית סקרנות אצל המביטים בו.

השימוש בטרנד זה בולט בעיקר בטיפוגרפיה קינטית שבה המסרים נחשפים באמצעות תנועה. אפשר לראות אותו גם בלוגואים מסחריים וחתימות.

3# צבעי סוכריות

בעידן שבו אנחנו מופגזים בתוכן דיגיטלי כל הזמן, למעצבים קשה ליצור יצירות אומנות, אתרים ואפליקציות שיבלטו מעל כל האפשרויות. זו הסיבה שהעיצוב הויזואלי שימשוך את תשומת הלב של הצופה בזמן הגלילה חשוב לא פחות מאיכות התוכן עצמו. ומה הדרכים הטובות ביותר שהעיצוב שלך יבלוט? שימוש בערכות צבעים בולטות וצבעוניות עם צבעי ממתקים יפים, בהירים ועזים. הרי לא הייתם נכנסים לחנות ממתקים אפורה, נכון? את הטרנד אפשר לראות לא רק בעיצובים אומנותיים, אלא גם בלוגואים.

4# גזירי נייר

אומנות מסורתית שמצאה את דרכה לדיגיטל. לאורך ההיסטוריה אנו יכולים למצוא חיתוכי נייר בכל התרבויות עם דבר אחד במשותף: כל עיצוב נחתך מגיליון נייר בודד, בניגוד לקולאז’ים. כמובן שכשזה מגיע לדיגיטל, מעצבים גרפיים משתמשים בשתי הטכניקות כדי ליצור יצירות אמנות מדהימות בכל צורות העיצוב הגרפי. השימוש בגזירי נייר על עיצוב דיגיטלי מעניק לו מימד נוסף, ונותן לו אופי יותר פיזי – ממש כאילו הוא קם לתחייה.

נגזרות נייר הן הפופולריות ביותר למיתוג, במיוחד בכרטיסי ביקור, עלונים ועיצובי חבילות. אפשר לראות אותם גם בספרים ולאחרונה גם באנימציה ועיצוב אתרים.

5# צבעי ניאון

טרנד הניאון חזר אלינו משנות ה-80 והוא כאן כבר כמה שנים, אבל בשנת 2022 הוא מתמקד בעיקר בלוגואים, והוא בהחלט מצליח למשוך את תשומת הלב של הצופים. הוא נהדר במיוחד לשימוש עם רקעים כהים ועיצובים עתידניים והם יוצרים רושם חזק על הצופה. 

6# עיצובים הולוגרפיים

לאחרונה אפשר היה לפגוש את הטרנד בעיקר בעיצובים של כלי כתיבה, מוצרים, תיקים, נעליים וכו’. עם זאת, באופן לא מפתיע, הטרנד הגיע גם לעיצוב הגרפי, בדגש על אפליקציות, עמודי אינטרנט ולוגואים. השילוב של הצבעים הפסטליים עם הרב-מימדיות המבריקה יוצר תחושת עתידנות והייטק, ומעניק תזוזתיות גם לתמונות סטטיות. 

7# פסיכדלי

העיצובים הפסיכדליים של שנות ה-60 שינו את עולם העיצוב לנצח, וגם עכשיו הוא עולה לכותרות. הטרנד הפסיכדלי התחיל ביצירות אומנות של ווס וילסון וכרזות הרוק המפורסמות שלו. בדיוק כמו מוזיקה ואופנה, העיצוב הפסיכדלי משקף את חוסר הדאגה שכולנו משתוקקים אליו. התוצאות של הטרנד באנימציה, עיצוב אתרים, טיפוגרפיה וגרפיקה הן מדהימות ומרתקות, ואנחנו נראה את הטרנד הזה עוד הרבה. הרי לא סתם הוא מסרב ללכת. ואנחנו מסרבים להרפות.

8# תמונות מטושטשות

להתראות פילטרים ושלום תמונות מטושטשות. החיים הרגישו דוממים כל כך הרבה בזמן הקורונה, כך שאנחנו קופצים על כל אפשרות לתנועה. התמונות המטושטשות יוצרות לנו אפקט של תנועתיות גם בתמונות סטטיות, והן גורמות למוח לחשוב יותר מהרגיל, ככה שאפשר לומר שיש בהן מימד של תחכום.

הטרנדים של העיצוב הגרפי לשנת 20222 בולטות בעיקר בשאיפה שלהן למצוא משמעות והנאה, גם בזמנים הקשים שאיתם מתמודד העולם כרגע, והן מציתות בנו מחשבה עמוקה יותר שמאתגרת את הדמיון ואת תפיסת המציאות שלנו. מעצבים מכל העולם פותחים את הראש שלהם ליצירות חדשות עם עיצובים מהפנים, מלאי צבעים חיים, תנועה, חוסר שלמות מדויק ועתידנות. עברנו רק חצי ממנה, ואנחנו כבר סקרנים לדעת איך השנה הזאת תתקדם.