בלאק איז בק: בתוך הר של מבצעים- איך תוכלו לרגש באמת ולהניע למכירות

בלאק פריידי הוא אחד מאירועי הקמעונאות הגדולים של השנה. עד כמה גדול? בשנה שעברה הוציאו הישראלים 1.125 מיליארד שקל בבלאק פריידי - לא כולל קניות מאתרים מחו"ל! אז ברור שבתוך הר של מבצעים והנחות - למותגים מאוד קשה להתבלט ואת הצרכנים כבר קשה לרגש. כתוצאה מזה, אפשר לראות יותר ויותר מותגים שבוחרים לנצל את ההזדמנות - אבל בצורה טיפה שונה. אספנו כמה קמפיינים אלטרנטיביים ומיוחדים ל- Black Friday שאולי יתנו לכם השראה לאסטרטגיית בלאק פריידי השנה.
Black Friday campaign

עודדו אנשים לקנות בשביל לתרום

בשנים האחרונות אפשר לראות מותגים רבים מחליפים את אסטרטגיית ה- Black Friday לאסטרטגיית תרומה לקהילה. 

מותג הבגדים Kotn תרם את כל מכירותיו (עד שווי של 250,000 דולר) לבניית בתי ספר יסודיים באזור מצרים, שם מגדלים את הכותנה עבור הקולקציות שלהם.

מותג כלי השתיה הרב פעמיים MiiR פועל לאורך כל השנה ותורם חלק מהכנסותיו למטרות שונות. אך בשנה שעברה הם תרמו דולר על כל דולר שהרוויחו בבלאק פריידי לארגון הפועל לאספקת מים נקיים במדינות עם בעיית מים. 

ברור שתרומה של 100% מההכנסות היא לא מעשה כלכלי שרוב החברות יכולות לעמוד בו, אבל יש דרכים לעזור לקהילה ולסביבה גם בקנה מידה קטן יותר. אתם יכולים לתרום אחוז קטן מהרווחים למען מטרה שמלהיבה אתכם, או לתרום מוצר מהמלאי בכל פעם שמתבצעת מכירה. ככה גם הלקוחות ירגישו מחויבות גדולה יותר אליכם ואל המותג שלכם, וגם אתם תעשו קצת יותר טוב לעולם. 

עודדו צריכה חכמה

ברור לכולנו שהנחות גדולות מביאות למכירות גדולות. אבל בשילוב עם חלון זמן קטן, פיצוץ אוכלוסין של פרסומות בכל מקום – הקניות הופכות להיות אימפולסיביות. על פי מחקרים, שניים מכל חמישה אנשים מתחרטים על רכישות שביצעו ב-Black friday.

מותגים כמו The ordinary מעודדים צריכה חכמה ומודעת על ידי זה שהם מסירים את חלון הזמנים הקצר, ועושים את ההנחות במשך כל החודש ואף קוראים לו #slowvember.

@theordinary Our website and stores are pressing snooze, and purchasing will not be available for 24 hours. Link in bio to learn more about #Slowvember ♬ original sound - The Ordinary

על ידי הרחבת זמן ההנחות, ועידוד לצריכה חכמה סביר יותר שהקונים ירכשו משהו שהם באמת צריכים או רוצים – מה שישאיר להם הרגשה טובה סביב המותג שלכם, והם יחזרו אליכם גם בשאר השנה וירגישו תחושת אמון גדולה מול המותג שלכם. יתרון נוסף הוא שאתם לא צריכים להיאבק מול מותגים אחרים, מבחינה שיווקית, על תשומת הלב של הלקוחות ליום ספציפי אחד ואתם תתחילו לפרסם ולשווק חודש לפני שכל השאר עושים את זה. 

החרמת ה-Black Friday לחלוטין

ישנם לא מעט מותגים שפשוט מחרימים הבלאק פריידי בטענה שזה נוגד את הערכים שלהם -שמירה על כדור הארץ, מכירה להמונים או שהם פשוט אוהבים ללכת נגד הזרם.

אולי הגישה הזו לא מתאימה לכל המותגים, אבל לקחת צעד אחורה היא מהלך משמעותי שיכול להראות שהערכים שלכם יותר חשובים לכם מהכסף  – ולתת דגש הרבה יותר משמעותי לערכים המובילים שלכם. 

תגמלו את הקהילה שלכם על התנהגות ידידותית לסביבה

אם אתם מחפשים דרך יצירתית להציע הנחות ב-Black Friday, אפשר לקחת השראה ממותג הבגדים Dai שיצר ‘שאלון ירוק’ אשר בחן את הידע באיכות הסביבה של הגולשים והציע הנחות בהתאמה אישית על פי הציון שקיבלו בשאלון.

ככל שציון הקיימות של הלקוח גבוה יותר, כך ההנחה שהוא מקבל גדולה יותר. לא רק שזה נוגע לערכי הקיימות המרכזיים של המותג, אלא שזה גם חוויה נעימה ואינטראקטיבית ללקוח.

כמובן שלא חייב להכין שאלון בהתאמה אישית, אפשר לעשות פעילות מעורבות כלשהיא ברשתות החברתיות ולשלוח קודי קופון אישיים ללקוחות על פי השתתפותם.

הקמפיינים השיווקיים היעילים והבלתי נשכחים ביותר של Black Friday במדיה החברתית מתעלמות מקטיקות המכירה הרגילות. במקום זאת, הם מוסיפים ערך ובונים זיקה למותג לטווח ארוך. אז אל תפחדו להיות יצירתיים השנה 2022.

רוצים לעשות מהלך יצירתי שכולם ידברו עליו אבל לא יודעים איך לעשות את זה?
אתם תמיד מוזמנים לדבר איתנו.