תיק ההשקעות של סנופ דוג – לרחרח את השוק

שנת 2022 תהיה זכורה בגלל כמה אירועים חשובים, וביניהם תחילת האינפלציה העולמית. עם זאת, לא כל ההשקעות שנעשו בעשור האחרון אבדו לחלוטין. עדיין קיימים תחומים בשוק שלא בהכרח תלויים בהתנהגות האנושית בזמן מגיפה או מלחמה במזרח אירופה. ובמקרה הזה בא לנו להתמקד בפרופיל של משקיע שכנראה בכלל לא ידעתם שהוא משקיע. אבל שתקראו עליו - כל הפיסות יתחברו אחת לשנייה.
7463317952_c6d05ffc12_b

כל מה שמגניב

עם קריירה של מעל 30 שנה, אפשר בהחלט לומר שסנופ דוג הוא אייקון fo shizzle. אתם כנראה מכירים אותו הכי טוב בתור ראפר קשוח שמרבה לעשן מריחואנה. אבל לאורך השנים הפרסונה של סנופ נהייתה יותר מקובלת בחוגים שבעבר פחות הזדהו עימו, ועם העלייה במודעות לתועלת שיש בקנאביס רפואי, סנופ השתמש בפופולריות ובהון שצבר במהלך הקריירה שלו ובמעמדו בעולם הבידור כדי לקדם את הנושא. למעשה, סנופ הוא לגמרי איש של הרגע, והוא תמיד שומר על פרסונה מעודכנת. למעשה, בעוד בעבר הוא היה מתהדר במעילי פרווה, בשנת 2014 הוא הכריז על היותו טבעוני, ומאז הוא מקדם ארגוני זכויות בע”ח ומותגי תחליף בשר כמו ביונד מיט.

בכל מה שקשור להשקעות – אפשר לגמרי לומר שסנופ דוג יודע איפה לשים את הכסף שלו. הידעתם למשל שסנופ דוג מושקע במניות בחברות הפיננסים Robinhood ו-Klarna שמשקיעות בין היתר גם במטבעות קריפטו? חוץ מזה, הוא גם בעלים שותף של מספר מיזמי קנאביס, כמו חברת שליחויות של קנאביס רפואי, אתר חדשות קנאביס וליין מוצרי קנאביס תחת המותג האישי שלו, חברת גיימינג והרשת החברתית Reddit.

נראה שפרופיל המשקיע של סנופ דוג אכן כולל דברים שכל ילד וטינאייג’ר היו חולמים להיות מושקעים בו, אבל עם המשבר שהשוק חווה כעת, הפורטפוליו של סנופ לא בהכרח מחזיר את ההשקעות האלו.

…ואז הגיע המשבר

העשור השלישי של המאה ה-21 הביא איתו משבר אחד גדול, שהוליד אחריו עוד משברים, חלקם גדולים יותר וחלקם פחות. מגיפת הקורונה אומנם העלתה את המודעות העולמית לכל מה שקשור לשמירה על הגיינה והתועלת שבעבודה מהבית, אבל השוק הכלכלי חטף טלטלה שהעולם לא ראה כמותה מאז המשבר הגדול של 2008. היום אנחנו שנתיים אחרי תחילת המגיפה, ואנחנו עדיין חיים עם ההשלכות שלה. וממש כמו השוק העולמי, גם תיק ההשקעות של סנופ דוג חווה צמיחה בשנת 2021 שהתחלפה לדעיכה ב-2022.

חברות הפינטק שבהן סנופ דוג מושקע רואות היום ירידה בשווי ערכן, ואף הגיעו למצב של פיטורי עובדים, כמו הרבה מאוד חברות אחרות במשק. ואם זה לא מספיק – גם מיזמי הקנאביס של סנופ נמצאים במשבר. למרות שהוא תמיד היה ידוע בתור צרכן מריחואנה מושבע, וגם עם העלייה במעמד החוקי של הצמח במדינת קליפורניה, מעוזו של הסנופ, הרבה אנשים במדינה עדיין צורכים את מוצרי הקנאביס שלהם דרך שוק שחור לאור המחירים הגבוהים יותר בשוק החוקי.

להתמודד עם המשבר!

כשיש משבר כלכלי, הדבר הטבעי עבור בני האדם הוא להיכנס למצב של פאניקה ויאוש, אבל אפשר עדיין לראות נקודות אור, ולא בהכרח צריך לקחת ג’וינט כדי לראות אותן. כי כשהחיים נותנים לנו לימונים – במקום לזרוק אותם בחזרה על החיים בכעס על שלא נתנו לנו משהו יותר טוב, אפשר לעשות לימונדה. 

נכון שבמצבים של אינפלציה עדיף לא להשקיע במניות עם סיכון גבוה, אבל זה לא אומר שאי אפשר להשקיע בכלל.

יכול להיות שסנופ עדיין רעב להשקעות, אבל מצד שני יכול להיות שזה סתם מאנצ’יז. לאחרונה דווח כי הוא בחר להשקיע בחברה המייצרת חטיפי קנאביס. כנראה הביקוש לדרכים מקוריות לצרוך קנאביס לא יסתיים לעולם…

אז אומנם השוק נמצא כעת במשבר, אבל אם יש משהו שאפשר ללמוד מהבחירות הכלכליות של סנופ דוג זה תמיד ללכת אחרי התחומים שהכי מזוהים עם המותג האישי שלך. אפילו אם המותג הזה כולל דברים שעדיין לא חוקיים ברוב העולם.