תוכן, תוכן ועוד תוכן – מהו סוג התוכן הטוב ביותר בשבילכם

אסטרטגיית תוכן היום היא דבר בלתי-נפרד מפעילות שיווקית של כל מותג מצליח, ואין דבר כזה שלמותג מצליח אין נוכחות בדיגיטל. אחרי הכל - פעילות תוכן עוזרת להגביר חשיפה למותגים ואפילו מביאה להם את הלידים שהם חפצים בהם כל-כך. אבל עם שפע התוכן הקיים היום בערך בכל אתר באינטרנט, צריך לדעת להתאים אותו לפלטפורמה ולקהל היעד שלנו, כדי שנוכל להפיק תוכן אפקטיבי שבאמת עוזר לנו להשיג את היעדים שלנו. אז איך תדעו כיצד להתאים את סוג התוכן של המותג שלכם לקהל? לשמחתכם - התשובות אצלנו.
max-van-den-oetelaar-uymG7UVPXpI-unsplash - Edited

בין אם זה ברשתות החברתיות, בבאנרים או בבלוגים באתרים השונים, סרטוני פרסומת, במיילים וניוזלטרים – עולם הדיגיטל מפוצץ בתוכן שיווקי, לא משנה לאן נסתכל, ומטרתו לשכנע אותנו שהמותג שהוא מייצג הוא הטוב מכולם. אז נכון שהקונספט של מסרים שיווקיים קיים כבר למעלה מ-100 שנים, אבל ככל שהשנים עוברות וערוצי המדיה רק גדלים ומשתפרים  – כך גם הכמות והאיכות של התוכן השיווקי שמציפה אותם. אבל אם נסתכל על המכנה המשותף של כל סוג תוכן שיווקי, נגלה שהמטרות של כל אחד מהם, אפילו כשמטרת העל שלהם זהה, היא להשיג תוצאות שונות לחלוטין. לכן כדי שנדע באיזה סוג תוכן עדיף למותג שלנו להשתמש, כדאי שנכיר את שלל סוגי התוכן קודם.

תנו להם את מה שהם רוצים!

לפני שניגש לפירוט של סוגי התכנים השונים והיתרונות שיש לכל אחד, חשוב לנו להבהיר שלא כל סוג תוכן מתאים לכל מותג. יכול להיות שמותג אחד יצטיין בסרטוני תדמית משעשעים, אבל זה לא בהכרח מתאים למותג שרוצה להציג את עצמו כנחשק ויוקרתי. הדבר הכי חכם שאפשר לעשות לפני שניגשים למלאכת בניית אסטרטגיית תוכן, או אפילו אפיון המותג שלנו, הוא להכיר את קהל היעד שלנו ואיך הוא תופס את המותג. כך נוכל לדעת למה הקהל שלנו מצפה מאיתנו ואיך אפשר לשמור על תשומת הלב שלו.

לדוגמה, אם המותג שלנו נתפס בתוך מקור לסמכות וידע בתחומו, עדיף יהיה להפיק תוכן יותר אינפורמטיבי שמראה את הידע שלנו על התחום. אם אנחנו מנסים לגייס עובדים עם ראש יותר צעיר, יכול להיות שיעבוד לנו סרטון שמציג את האווירה הכיפית שיש במשרדים שלנו ואת חוש ההומור שלנו שמראה כמה אנחנו אנרגטיים ונגישים.

אז איזה סוג תוכן תרצו לבשל היום?

כמו שאמרנו קודם, כל סוג תוכן יכול לשרת מטרה אחרת, אבל בסופו של דבר המטרה המרכזית היא אחת – להגביר את החשיפה והמודעות למותג שלכם. אלו הדרכים שבהם תעשו את זה:

בלוג

אם הקהל שלכם אוהב תוכן רב-מלל – האחד הזה הוא בשבילכם.

בלוג הוא הדרך היעילה ביותר להציג את המוצר או השירות שהמותג שלכם מציע בצורה המקיפה ביותר – גם מבחינת מהות המוצר וגם מהן הבעיות שהוא בא לפתור. בלוגים יכולים להיות ארוכים כמו הגלות או קצרים כמו הנישואים הראשונים של בריטני ספירס, מה שמשנה זה שהם מעניינים מספיק ונותנים לקוראים את כל המידע שהם צריכים לקבל. מעבר לזה, בלוגים גם יכולים לעזור למותג שלכם להיתפס בתור מקור ידע מוביל בתחומו, וכך להעלות את רמת האמינות שלכם על מול הקהל שלכם – דבר חשוב במיוחד בתקופה הזאת שבה צרכנים מעדיפים מותגים אמינים שיודעים מה הם עושים ועל מה הם מדברים.

אבל מעבר ליתרון שלהם בהנגשת מידע לקוראים, לבלוגים יש יתרון טכני נוסף וחשובים בעולם הדיגיטל – וכאן נכנס מושג ה-SEO. בבלוגים הרבה יותר קל לצרף לינקים לאתרים אחרים רלוונטיים ולהשתמש כמה שיותר במילות מפתח וכותרות, וככה להגדיל את האפשרות שהבלוג שלכם יופיע כמה שיותר מוקדם בעת חיפושים קשורים, וללא צורך לשלם לאף גורם כדי לגרום לזה לקרות בצורה לא טבעית. אז אם אתם מחפשים דרך כמה שיותר אינפורמטיבית ונגישה כדי להעביר את המסרים שלכם לקהל – בלוג זאת הדרך.

פודקאסט

אפשר לומר שפודקאסט זה כמו בלוג, אבל בצורת שמע. וממש כמו שבלוגים יכולים להיות על כל נושא – כך גם פודקאסטים. היתרון בהם לעומת בלוגים הוא שלפודקאסטים אפשר להאזין גם כשהם ברקע ולא צריך להתמקד רק בהם, בעוד שבלוגים אי אפשר לקרוא בזמן שעושים משהו נוסף. אבל מעבר לזה – פודקאסטים מאפשרים חיבור יותר אישי למותג כי דרכם אפשר ממש לשייך קול אנושי למותג ולצייר תמונה יותר ברורה שלו, וזה די טבעי שנוכל להתחבר לדמות אנושית יותר מאשר לרעיון.

היום אנשים מאזינים לפודקאסטים לא רק כדי לשמוע דעות של אנשי מפתח, אלא גם כדי להתעדכן במילה האחרונה בתחום שלהם. היום אפשר למצוא הרבה פודקאסטים בנושאים כמו טכנולוגיה, כלכלה, עסקים ועולם העבודה, כך שאם אתם מתעסקים או מתעניינים בתחום – פודקאסטים הם ה-מקום שלכם לדבר על כל מה שחם בתחום שלכם. 

וובינרים

אם המותג שלכם פונה ישירות ללקוחות הקצה (מה שנקרא בעגה המקצועית B2C), וובינרים הם הדרך המושלמת שלכם לתקשר בלייב עם הקהל שלכם, גם הקיים וגם הפוטנציאלי. וובינרים הם ההזדמנות של המותג להראות לקהל בצורה חיה מה הוא שווה, וככה גם להעלות את רמת האמינות שלכם בכך שתפגינו ידע ומקצועיות ותציגו מה המוצר (או השירות) שלכם יכול לעשות. יותר מזה – זאת ההזדמנות שלכם להראות ללקוחות שלכם איך להשתמש במוצר שלכם בצורה נכונה, כך שהם יוכלו להפיק ממנו את המיטב, ולהפוך אותם לצרכנים מרוצים. ואם אתם יודעים דבר או שניים בשיווק, כנראה שמעתם שלקוחות מרוצים זה בערך ערוץ השיווק הכי טוב שיש. אם הגיעו לוובינר שלכם גם לקוחות פוטנציאלים – זאת ההזדמנות שלכם לדאוג גם להעלות את החשיפה של המותג שלכם וליצור עוד לידים.

תכני סושיאל

נכון שיש הרבה סוגים שונים של תכנים שאפשר להכניס תחת המטריה הזאת, אבל בסופו של דבר כולם נמצאים באותה הפלטפורמה. בין אם זה פוסט מילולי בלבד, או אם הוא כולל גם תמונה או סרטון, לתכנים ברשתות החברתיות יש מכנה משותף מאוד רחב – מדובר בתכנים שהם הרבה יותר יומיומיים וקלילים. השימוש היום ברשתות החברתיות הוא בעיקר גלילה דרך כמות אינסופית של תוכן שאף פעם לא נגמרת, ובגלל זה יכולת הקשב של הגולשים ממשיכה לרדת בצורה עקבית, לרמה שהיום אנחנו מסוגלים להקדיש לפיסת תוכן שמעניינת אותנו עד 8 שניות עד שאנחנו עוברים לבאה (אלא אם כן מדובר בתוכן שמעניין אותנו יותר מהרגיל). ובגלל שכל מותג היום נמצא ברשתות החברתיות, כדי לעלות עם תוכן יעיל צריך לתכנן אסטרטגיית סושיאל מראש, בין אם זה לפייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב ואפילו פינטרסט – כל רשת חברתית לוחצת על כפתורים אחרים אצלנו, ולכל אחת חוקים משלה. אבל השורה התחתונה היא – Keep It Simple!

ניוזלטר

נכון שהיום הרשתות החברתיות הן די המקום שבו אנחנו מתעדכנים על מה שקורה בעולם מחוץ לחדשות, אבל עדיין יש מותגים ששולחים ניוזלטרים ללקוחות קיימים ופוטנציאלים, ולרובם זה גם עובד!

אימייל מרקטינג וניוזלטרים הם צורות התוכן היעילות ביותר בכל מה שקשור לצבירת לידים, כי הם מאפשרים טירגוט ופרסונליזציה ברמה ששאר הפלטפורמות לא מאפשרות. ולמה זה? כי היום יש מספיק פלטפורמות לשיווק במייל כמו Mailchimp או Activetrail שיכולות לעזור לכם למיין נתונים שאספתם על גולשים לפי רשימות תפוצה. 

אז מה כותבים בניוזלטרים? ובכן, כל דבר שלדעתכם חשוב שהקוראים יידעו עליו, בין אם זה הצעות מכר, חדשות על המותג, או אפילו סתם לשאול מה נשמע. ניוזלטרים הם הדרך לגרום לקהל שלכם לזכור שאתם כאן, ולשמור איתו על קשר.

הספקתם כבר לחשוב על סוג תוכן שמתאים למותג שלכם?

אם התשובה שלכם לשאלה הזאת היא “כן” – ברכותינו! המותג שלכם מגובש. מה שצריך לעשות עכשיו זה לחשוב על אסטרטגיית תוכן, כזאת שתתאים את סוג התוכן שבחרתם לפלטפורמה שבה אתם הולכים להעלות אותו. אם אתם עדיין לא נמצאים בשלב שאתם יודעים איזה סוג תוכן מתאים למותג שלכם, כנראה עוד צריך להדק את המותג שלכם. ובשביל זה אנחנו תמיד כאן לעזור!