תעשו לי קופי- 2 קופירייטרים שעשו היסטוריה קריאטיבית

בין אם אתם מתעסקים בקריאייטיב בעצמכם ובין אם אתם רק צופים מהצד, אפילו אם רק ראיתם 'מד-מן' סביר להניח שלא יכולתם שלא להיסחף ולהתפעל מהיוקרה שזכו לה קופי רייטרים ולתהות מי היו באמת אותם אנשים מבריקים לאורך השנים. אז לא התעצלנו וחיפשנו, עמלנו וחקרנו מי האנשים שעשו היסטוריה בתחום וחזרנו עם שתי שמות. מתוקים שאנחנו.
typing machine

בתפקיד דון דרייפר: יוג’ין שוורץ

האיש (קופי) והאגדה.

השם הראשון בערך שיעלה בכל רשימת קופירייטרים מפורסמים שמכבדת את עצמה.

וגם אם היא לא מכבדת את עצמה, הוא עדיין יהיה ברשימה.

בקיצור- מדובר בגאון. אחד המוחות המבריקים שידע עולם הקריאייטיב. 

 

רק בשביל לסבר את האוזן, ארבע שעות עבודה שלו תומחרו ב-54,000$ .

הספר שכתב, “Breakthrough Advertising“, נחשב לקלאסיקה אבודה ואי אפשר היה להשיג אותו עד לא מזמן. 

היום עותקים שלו נמכרים ב 500$-900$.

 

אז למה הוא כל כך הצליח? כי הוא התבסס על פסיכולוגית צרכנים. הוא דיבר על רגשות ועל צרכים. הוא דיבר על הטבע האנושי ועל הנטיה שלו לחלום, לפחד, לקוות ולחשוק. הרגשות האלה כבר נמצאים שם, אנחנו רק צריכים לנתב אותם אלינו.

 

היום כל ג’וניור במכללה לקריאייטיב מדקלם את העקרונות האלו תוך סימוס בוואטסאפ וסלפי לסטורי, אבל בתקופה ההיא הרעיונות שלו היו מהפכניים והם היו הבסיס למה שאנחנו יודעים היום על שיווק

המסר שהכי דיבר אלינו: 

קופי לא מייצרים, קופי מרכיבים. 

כל הנתונים כבר שם, מסביב וכל מה שנשאר לעשות, זה לחבר אותם מחדש בצורה מעניינת.

puzzle

הראשונה לכתר: הלן לנסדון 

בתחילת המאה ה-20, מסיימת תיכון צעירה בשם הלן לנסדון נשלפה בפינצטה הישר לעבודה בחברת נייר טואלט גדולה. זו היתה תחילת הקריירה המבריקה שלה כפרסומאית. 

הפריצה הבאה הגיעה בשנת 1908 כשאחד ממשרדי הפרסום הגדולים והידועים בעולם, J. Walter Thompson, שכר אותה להיות הקופירייטרית האישה הראשונה בתעשייה הגברית.

הכישרונית בהגזמה הזו התקדמה כמובן תוך זמן קצר בחברה, עבדה על מותגי העל הגדולים בעולם ויצרה קמפיינים אייקוניים למותגים שהמשיכו לככב במשך שנים מאוחר יותר.

 

וכן, היא משלנו! הלן קיבלה לעבודה והיתה המנטורית האישית של עשרות נשים בתעשיה ודאגה שהקול הנשי ימשיך להישמע בחברה. 

בזכות ההשפעה האדירה שהיתה לה על עולם הפרסום, בשנת 1967 היא נכנסה להיכל התהילה של הקריאייטיב (ואנחנו תוהים מה לקח להם כל כך הרבה זמן).

 

עד עצם היום הזה, משרד הפרסום שבו עבדה JWT מפעיל את מיזם Helen Lansdowne Scholarship שעוזר לנשים צעירות להשתלב בתעשיית הקריאייטיב. כבוד!

המסר שהכי דיבר אלינו:

כמו הקופירייטרים הבולטים ביותר, גם היא היתה בין הראשונים לעשות שימוש ברגש ולכתוב בצורה אותנטית שמתכתבת עם התחושות של הצרכן. “קופי חייב להיות אמין” היא כתבה.

ונאמר אמן.

kid

עכשיו כשאתם יודעים קצת על היסטוריה של הקופי, אל תעצרו כאן, כי יש גם מיקרו קופי. 

דאגנו לכם גם לזה ממש כאן > brainnu.com/ux-micro-copy