סטיקר סקר – הפיצ’ר באינסטגרם שמגביר מעורבות

יש כל-כך הרבה תוכנות ואתרים המיועדים לאנשי שיווק ומיתוג כדי להגביר את המודעות למותג שלהם. אבל כולם יודעים שמודעות היא רק שלב אחד בדרך למערכת יחסים יותר עמוקה בין המותג לקהל - מעורבות. למזלנו, קיים כלי חינמי שרובנו מכירים כבר למעלה מעשור, והוא כל הזמן מחדש את עצמו בפיצ'רים שעוזרים להעלות מעורבות עם הקהל.
intagram poll faeture

זה ידוע שאינסטגרם שואבת הרבה “השראה” לפיצ’רים מהמתחרים. הדבר נכון לגבי הסטורי האלמותי, שמקורו מסנאפצ’ט, או ההאשטגים שהגיעו אלינו בכלל מטוויטר – אבל בגלל שיש מיליוני משתמשים בפלטפורמה הזאת ברחבי העולם, ברור שגם באינסטגרם הם תפסו תאוצה. 

יש כל כך הרבה דרכים שאפשר להשתמש באינסטגרם במיתוג, בשביל להעלות את החשיפה למותג, את המעורבות של הקהל עם המותג, ואפילו את המכירות. הפעם נבחר להתמקד באחד הכלים שיש בסטורי, כי זה הרי הדבר הראשון שאנשים בודקים כשהם נכנסים לאינסטגרם. וכדאי מאוד שתכירו אותו, כי הוא יכול לעזור להגביר את המעורבות של הקהל עם המותג, וזה בדיוק המקום שאתם רוצים שהמותג שלכם יהיו בו.

סקרים זה שקרים? לא בדיוק

אם לא הבנתם מהכותרת, הפיצ’ר שאנחנו הולכות לדבר עליו הוא הסקרים בסטורי. אבל לפני שנצלול לתוך למה ואיך הוא יכול להגביר את המעורבות של קהל עם המותג שלכם, צריך להסביר בכלל מה זה הפיצ’ר הזה ואיך מגיעים אליו.

הסקר בסטורי, ממש כמו שהשם שלו מרמז, הוא סטיקר שמאפשר להעביר סקרים בקרב העוקבים שלכם דרך הסטורי. כל מה שצריך לעשות זה לשאול שאלה ולספק עד ארבע תשובות אפשריות, והעוקבים יכולים לבחור את התשובה שהם הכי מתחברים אליה. היתרון בסקר בסטורי הוא לא רק העלאת המעורבות של העוקבים עם המותג שלכם – הוא גם דרך טובה לאסוף מידע מהקהל שאפשר להשתמש בו בהמשך למטרות שיווקיות, כמו מחקר טרנדים, A/B Testing וכו’.

איך מעלים סטורי עם סטיקר סקר

כמו כל סטיקר בסטורי, הדרך להעלות סקר פשוטה מאוד.
בהתחלה צריך כמובן להיכנס לסטורי ולצלם תמונה או סרטון, או לבחור מהספריה שלכם. אחרי שבחרתם תמונה, לחצו על האייקון עם הסמיילי בשורה העליונה במסך, שפותח את כל הסטיקרים הקיימים בסטורי. בתוך תפריט הסטיקרים, בחרו את הסטיקר שכתוב עליו POLL (יעני סקר באנגלית).

בסטיקר שנפתח, כתבו את השאלה בשורה העליונה (השחורה), ובשורות התחתונות כתבו את התשובות האפשריות לשאלה. אפשר למלא עד 4 תשובות אפשרויות. זכרו: זה סקר, לא מבחן (לזה יש סטיקר אחר), לכן אין תשובות נכונות או לא נכונות, אתם רוצים לדעת מה העוקבים שלכם חושבים. לאחר מכן מקמו את הסטיקר בסטורי במקום שאתם רואים לנכון. אם הסקר קשור לתמונה שאתם מעלים, אנחנו ממליצות לשים את הסטיקר במקום שלא יסתיר אלמנט חשוב מהתמונה.

איך זה מעלה את המעורבות?

בראש ובראשונה, עצם זה שאתם שואלים את העוקבים שלכם את דעתם זה כבר מעצמו יצירת קשר עם הקהל שלכם וגורמים לו להרגיש שהוא חלק מהמותג שלכם. אנשים אוהבים לדעת שמקשיבים לדעתם, וסקרים הם הדרך הטובה ביותר להראות להם את זה באופן הכי ישיר שיש. אבל זאת לא הדרך היחידה שאפשר לנצל בה את הכלי הזה בחוכמה. הנה כמה אפשרויות יצירתיות שיעזרו לכם להוציא מהסקר בסטורי את המקסימום:

טיזר לתוכן שהעלתם

יצא לכם להעלות לאחרונה בלוג או פוסט באתר המותג ובא לכם למשוך אליו קוראים בדרך יצירתית? אפשר להשתמש בסקר בסטורי בתור hook כדי לעשות טיזר לעוקבים שלכם.

איך עושים את זה: נגיד שהעלתם בלוג בנושא מסוים, למשל טיפים לשמירה על ירקות טריים במקרר לאורך זמן. כדי להעלות את המודעות של העוקבים שלכם לבלוג, צרו סקר ששואל “מהי הדרך הטובה ביותר לשמור על ירקות טריים לאורך בזמן במקרר?”, ותנו תשובות לשאלה מתוך הבלוג שכתבתם. אחרי הסטורי עם הסקר, העלו עוד סטורי עם לינק לבלוג עם טקסט שמרמז שאת התשובות הכי נכונות הם יוכלו למצוא אצלכם בבלוג.

טיזר להשקה

אנחנו מכירות את הדברים האלו שנקראים פרומואים שמעלים לפני השקות כדי למשוך תשומת לב, אבל דרכם יותר קשה לדעת מה הקהל שלכם חושב לקראת הפריט או התוכן שאתם עומדים לשחרר לעולם. באמצעות סקר בסטורי אפשר ממש לגרום לקהל שלכם לומר שהוא מתרגש לקראת ההשקה.

איך עושים את זה: מעלים לסטורי תמונה טיזרית, ובסקר מעלים שאלה בסגנון של “כמה אתם מתרגשים”, “אתם באים?” או “רוצים לראות עוד?”. בתשובות כתבו דברים חיוביים “ברור”, “אני” או “בטח שאני”. במקרה הזה מומלץ לא לתת תשובות שליליות כדי לשמור על ההתלהבות של העוקבים. מומלץ גם להוסיף ספירה לאחור כדי לעלות אפילו עוד את סף ההתלהבות של הקהל מההשקה הקרובה.

פידבק מהקהל

בסופו של דבר הדעה של הקהל חשובה לנו, ואנחנו עושים את מה שאנחנו עושים בשבילם. באמצעות סקר בסטורי תוכלו לא רק לדעת מה הם חושבים, אלא גם ליצור תחושה של שיתוף פעולה ונתינת כוח והשפעה ללקוחות שלכם.

איך עושים את זה: מעלים לסטורי תמונה של מוצר, תוכן או רעיון שאתם מתלבטים לגביו. בתוך שאלת הסקר כתבו שאלה בסגנון “מה עדיף?”, ובתשובות תנו את האפשרויות שאתם חושבים עליהן. במקרה הזה, תוצאות הסקר הן בהחלט משהו שתרצו לעקוב אחריו.

עוד פיצ'רים קשורים

כמובן שסטיקר הסקר הוא לא הפיצ’ר היחיד בסטורי שמסוגל להקפיץ את המעורבות של הקהל עם המותג שלכם. יש עוד דרכים שאיתן אפשר לספק לעוקבים שלכם תוכן יותר משעשע ומערב. אפשר גם לשאול את העוקבים שאלה פתוחה דרך סטיקר השאלות (QUESTIONS), או לאפשר להם לענות גם עם תמונה באמצעות סטיקר ADD YOURS. ואם בא לכם לבחון את הידע של העוקבים שלכם, תמיד אפשר לתת להם מבחן משעשע.

אבל לא משנה באיזה סטיקר תשתמשו – העיקר שתשאלו את השאלות הנכונות. אם אתם עדיין לא סגורים אילו שאלות יעניינו את העוקבים שלכם יותר – תנו לנו לעזור!