מיתוג מעסיק מנקודת המבט של המועסק

תמיד לפני שניגשים למלאכת הקריאייטיב, צריך לדעת למי התוכן שלנו מיועד ולשים את עצמנו בנעליים של הקהל שלנו. הרי לא היינו רוצים חלילה לשכנע קהל צעיר שהמותג שלנו הוא האטרקטיבי ביותר עבורם עם תוכן שנראה כאילו הוא יצא משנות ה-80 וממש לא רלוונטי לסטנדרטים של היום. ואם אנחנו נמצאים בעולם של מיתוג מעסיק, אז נקודת המבט של המועסקים שלכם היא זאת שקובעת איך מיתוג המעסיק שלכם צריך להיראות.
עיצוב ללא שם

בעולמות המיתוג והשיווק, אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לדעת לפני שבכלל ניגשים לחשוב על אסטרטגיה, ובפרט על אסטרטגיית תוכן, הוא מיהו קהל היעד שלנו. אבל יותר מזה – אנחנו צריכים לדעת מה אנחנו מציעים לקהל. אם ניקח את זה לעולם של מיתוג מעסיק – קהל היעד שלנו הוא המועסקים. אבל גם הקהל הזה מתפצל לשניים – המועסקים הקיימים ומועסקים פוטנציאליים. אם אנחנו חושבים על מה שיש לארגון שלנו להציע בתור מעסיק, אז התשובה הכללית תמיד תהיה מקום עבודה אטרקטיבי ששווה לעבוד בו. אבל הצעת הערך שלנו (שהיא חלק אינטגרלי מתשתית מותג המעסיק) היא כמובן הרבה יותר מפורטת, וכדי שנוכל להתאים לקהל שלנו את התוכן הטוב ביותר עבורו, צריך לדעת מה מעניין אותו כשהוא חושב על מקום העבודה שלו. יתרה על כך – כשאנחנו מסתכלים מנקודת מבטם של המועסקים הקיימים אצלנו, אנחנו יכולים למעשה לראות איך הם רואים את הארגון שלנו ואת היחס שלהם אליו.

נעים להכיר - אמיל"י (אני מה יוצא לי מזה?)

אמילי זה שם יפה לבנות, ובעשור האחרון הוא נהיה מאוד פופולרי בקרב הורים צעירים. אבל כשמדברים על יצירת תוכן, אמיל”י הן ראשי תיבות של השאלה הכי חשובה שאנחנו בתור אנשי מיתוג ויוצרי תוכן צריכים לשאול את עצמנו בעת היצירה – מה יוצא לקהל שלנו מזה שהם קוראים את מה שאנחנו כותבים להם. לכל מסר שאנחנו רוצים להעביר לקהל צריך להיות ערך מוסף שהם יכולים להתחבר אליו. זאת הדרך הקלאסית לשים את עצמנו בתוך הנעליים של הקוראים שלנו.

אז איך זה עובד במיתוג מעסיק? ובכן, אם המטרה במיתוג מעסיק היא למצב את הארגון שלנו כמקום עבודה ששווה לעבוד בו, פשוט צריך להראות שיש אצלנו את כל מה שמועסקים רוצים וצריכים שיהיה להם במקום העבודה, שהארגון שלנו מבין את נפשם של המועסקים ורוצה בטובתם. אבל כאן גם נכנס האתגר – בזמן שכולם די מציעים את אותם הדברים, החוכמה היא לדעת להציג את הארגון שלנו וההטבות שאנחנו מציעים למועסקים שלנו בצורה אחרת וחכמה יותר

אז בואו נשים את עצמנו בנעליים של המועסקים הקיימים והפוטנצאליים שלנו, ונחשוב מה מעניין אותם כשהם מחפשים מקום עבודה או כשהם חושבים על הארגון שלנו.

רובוטים אנחנו לא

בסופו של דבר תמיד צריך לזכור שהעובדים בארגון שלנו הם בראש ובראשונה בני-אדם, וגם להם יש צרכים. נכון שהם צריכים לספק לארגון תפוקה מסוימת, אבל אם המועסקים לא ירגישו שהארגון רואה אותם בתור האנשים שהם, רוב הסיכויים שהתפוקה הזאת תרד. 

הארגונים הגדולים כבר יודעים לספק למועסקים שלהם את כל התנאים הפיזיים שהופכים את חוויית ההעסקה שלהם להרבה יותר חיובית, כמו האפי האוור’ז מפנקים וצבעוניים, נופשים ומסיבות חברה ומשכורת ובונוסים שווים, אבל רוחו של העובד גם חייבת לבוא כאן לידי ביטוי. אפשרויות קידום וצמיחה ואווירה חיובית בהחלט עוזרות להעלות את המוטיבציה של העובדים להשקיע יותר בעבודה ותורמות לרגש המחוברות עם הארגון. זכרו – ככל שהמועסקים מרגישים שיוצאים להם יותר דברים מהעבודה אצלכם, כך מותג המעסיק שלכם יהיה יותר חזק.

האם המועסקים באמת במרכז?

נכון שאמרנו לאורך כל הבלוג שצריך לשים את עצמנו בנעליים של המועסקים כדי להבין איך לגשת למיתוג המעסיק שלנו, אבל תמיד צריך לזכור שבסופו של דבר מטרת העל של מיתוג מעסיק היא להציג את הארגון, הן כדי להעלות את הביקוש לעבודה בו בקרב מועסקים פוטנציאליים והן ליצור חיבור בקרב המועסקים הקיימים.

כל התוכן שניצור וכל המהלכים שניזום במסגרת מיתוג המעסיק צריכים לשקף את החוויה החיובית והאווירה שיש בתוך הארגון. אומנם חלק מהתכנים יתמקדו במועסקים עצמם כדי ליצור הזדהות בקרב הקהל שלנו, אבל בסופו של דבר כל המועסקים הללו הם חלק ממה שהופך את הארגון שלנו למה שהוא. הרי אם כל המטרה במיתוג מעסיק הייתה להראות רק את המועסקים כאינדיבידואלים ולא כחלק מארגון, היו קוראים לזה “מיתוג מועסקים”.

הקהל שלכם צריך לדעת שכל הסיפורים שהם קוראים אומנם מדברים על חלקים מסוימים מאוד ועל אנשים ספציפיים, אבל כולם קורים תחת הארגון שלכם, ושאת כולם הם יכולים לחוות גם כן אם הם יהיו חלק ממנו.

אז איך אפשר להתקדם מכאן?

נכון שנתנו לכם את הקווים הכלליים שצריך ללכת לפיהם כשמחליטים לעשות מיתוג מעסיק, אבל האופן שבו הוא נעשה משתנה בהתאם לארגון שלכם, למסרים שאתם רוצים להעביר, וכמובן לקהל היעד שלכם. נכון שהמסרים הכלליים וקהל היעד העיקרי תמיד יהיו זהים בעת ביצוע מיתוג מעסיק, אבל כל ארגון הוא שונה, והוא פונה לאוכלוסיה שונה ותחומי עיסוק שונים, בין אם זה ג’וניורים או בכירים, אנשי צווארון לבן, כחול או ורוד, מיקום גיאוגרפי או טווח גילאים. צריך פשוט לדעת מה מעניין את הקהל שלכם. וכמובן שאם אתם צריכים עזרה בניתוח קהל היעד שלכם ויצירת התכנים המתאימים עבורם – אנחנו תמיד כאן כדי לעזור!