מה צפוי לנו בפרסום הממומן בפייסבוק בשנת 2021?

אם יש משהו שמפחיד את פייסבוק- זה להישאר מאחור. זו פלטפורמה שתמיד תנסה להיות צעד אחד קדימה, ולכן מערכת הפרסום הממומן שלה, המייצרת לה לא מעט רווחים, נוטה להשתנות בקצב שיא. היינו יכולות להגיד לכם שאיש שיווק חכם צריך לקרוא את כל המדריכים ולדאוג להישאר מעודכן תמיד, אבל עד שתמצאו לזה זמן הפייסבוק יספיק להתעדכן מחדש. אז העדפנו פשוט לרכז לכם את כל המידע הרלוונטי במקום אחד. יאללה מתחילים>>
פייסבוק

 

מכירים את המשפט “האדם מתכנן תכניות ואלוהים צוחק”? אז במקרה שלנו: “הPMO מתכנן קמפיינים ופייסבוק משנה לו את כללי המשחק. כל חודש מחדש.”

החידושים של הפלטפורמה לשנת 2021 יגבילו:

  • הצגת מודעות בהתבסס על אינטראקציות של גולשים עם עסקים. 

  • מדידה ודיווח על המרות של חלק מהלקוחות.

  • וידוא שהמודעות מטורגטות לקהלים הרלוונטיים ביותר ובתדירות נכונה.

  • ספירה מדויקת של הורדות אפליקציות אצל משתמשי IOS 14 וגרסאות מאוחרות יותר.

  •  חיזוי וביצוע אופטימיזציה של עלות לפעולה לאורך זמן והקצאה יעילה של תקציבים.

תנשמו, סוף העולם עוד לא הגיע.

 כן, יהיו כמה שינויים שנצטרך להתרגל אליהם, אבל כאנשי שיווק מצוינים עלינו לעשות את המקסימום האפשרי עם הכלים שיש בידינו. אז אם פייסבוק מחליטה להשתנות- אנחנו פשוט נחליט להסתגל.

בתור התחלה, חשוב להכיר את כל החידושים:

  1. הגבלת אירועים: פייסבוק תגביל אתכם ל- 8 אירועי המרה לדומיין הכוללים אירועי פיקסל כגון צפיות בדף והמרות מותאמות אישית.

 
  1. הסרת חלון הקליקים של 28 הימים: מעתה פייסבוק תדווח רק על המרות מהקלקות שנעשו בטווח של 7 ימים. כדי לא להשאיר אתכם באוויר, היא תציג לכם כמה נתונים לא דווחו בהתאם לIOS 14.

 
  1. מעבר חד לוידיאו: כפי שחברנו היקר מארק צוקרברג אמר: “פייסבוק תהיה מבוססת בעיקר על סרטונים בשנת 2021.” המסקנה המתבקשת היא שמודעות המכילות תוכן וידיאו, יצליחו יותר.

 

למה זה משתלם לכם?

 

  • משתמשים משקיעים פי 5 יותר זמן על פוסט המכיל סרטון לעומת פוסט סטטי.

  • 69% ממומחי השיווק טוענים שמודעות המכילות סרטונים מניבות ROI גבוה משמעותית מתמונה או טקסט בפייסבוק. הספקתם לשכוח מה זה אומר? כאן יש תזכורת לכל מה שאתם צריכים לדעת על הביטוי החשוב. 

אז איך תעשו את זה נכון?

  • צרו סרטונים שנראים ככאלה הנוצרו ע”י הלקוחות עצמם. ככל שהסרטון יראה אותנטי, כך הוא יצליח יותר. סרטונים שיצולמו במצלמת טלפון או אפילו כסלפי- ימשכו יותר תשומת לב מסרטונים שצולמו בסטודיו מקצועי, נכון להיום.
  • צרו סרטונים שאינם תלויים בסאונד! 85% מהמשתמשים גולשים בפייסבוק על mute. צרו כתוביות או הוסיפו מילים ותמונות שיעזרו למשתמש להבין את מהות הסרטון גם בלי שיצטרך לשמוע מה נאמר בו.
פרסום ממומן פייסבוק

4. פייסבוק משנה ומבטל אפשרויות טרגוט

למקרה שלא ידעתם, לפייסבוק יש 5 קהלים מרכזיים:

  • מיקום- התמקדות במדינות וערים מסוימות.

  • נתונים דמוגרפיים- פילוח גיל, מגדר, השכלה, מצב משפחתי ועוד..

  • תחומי עניין- למשל: גינון, ילדים, לימודי עיצוב וכו’..

  • התנהגות המשתמשים- התנהגויות רכישה בעבר.

  • חיבורים- חיבור לעמוד פייסבוק או אירוע רלוונטי כלשהו.

בשנת 2018 פייסבוק הורידה 5000 מאפשרויות הטרגוט שלה על מנת להגן על המשתמשים מפני פגיעה אפשרית וגזענות. בעקבות כך, בוטלו האפשרויות לא לטרגט אנשים ממוצא או דת מסויימים.

השנה פייסבוק ממשיכה להוריד ולשנות את אפשרויות הטרגוט שלה בהתאם לשינויים המתרחשים בעולם.

האפשרויות הראשונות שיוסרו הן אלה שבשימוש נמוך מצד המפרסמים, בעיקר בגלל שהן כלליות מדי ולא עוזרות לטרגט קהל ממוקד יותר בפועל.

האם זו סיבה להילחץ?

לא, פייסבוק תמשיך להציע מגוון אפשרויות רחב שיעזור לכם להגיע לקהל היעד הנכון לכם. האפשרויות היחידות שיעלמו הן אלה שגורמות לכם לעבור על חוק מסוים או אלה שבין כה וכה מעטים משתמשים בהן.

5. פייסבוק משפר ומוסיף פורמטים למודעות

כפי שאתם יודעים, לפייסבוק יש לא מעט פורמטים המאפשרים לכם ליצור את המודעה המדויקת ביותר וביניהם- מודעת קרוסלה, סרטון, תמונה, הורדת אפליקציות, הודעות וכו’…

על מנת להגדיל את הרווחים של המפרסמים וליצור חווית משתמש נוחה עוד יותר, פייסבוק ממשיכה לשפר את הפורמטים ללא הפסק.

מכיוון שמדובר בפלטפורמה הנשענת על הקבוצות כעל בידולה המרכזי משאר הפלטפורמות, אחד השינויים הצפויים בשנת 2021 הוא הוספת פורמט של מודעות בקבוצות. 

כמו שכבר ציינו קודם, פייסבוק מעדיפה מודעות המכילות סרטונים ולכן היא צפויה להכניס אפשרויות המערבות את הקהל בזמן הצפייה בהם- סקרים, שאלונים וכו’.. אלו צפויים להגביר את האינטראקציות עם הסרטון ובכך להפוך את המודעות לרווחיות עוד יותר.

סרטונים פייסבוק

6. פייסבוק שם דגש גדול יותר על חווית משתמש

על מנת להבין אילו מודעות התאימו לקהל יותר ואילו פחות, פייסבוק הכניסה את פיצ’ר הפידבק מצד המשתמשים. כל מודעה המוכרת מוצר מקבלת “ציון פידבק” המבוסס על אמינות המודעה והתאמתה למוצר. דירוג הלקוחות נע בין 0 ל-5.

כיום, עמודים הקיימים מעל לשנה ומקבלים ציון מתחת ל-1, לא יכולים לפרסם יותר. במידה והם מקבלים ציון הנע בין 1-2, הם יוכלו להמשיך לפרסם לאותו קהל היעד, אך המחיר שישלמו יעלה. לעומת זאת, עמודים חדשים הקיימים מתחת לשנה ומקבלים ציון הנמוך מ-2, לא יוכלו לפרסם יותר בכלל.

 

מיותר לציין שהמטרה שלכם כבעלי עסק היא לקבל ציון כמה שיותר גבוה, נכון? 

הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להגיע לשם:

  1. הבהירו לקהל עד כמה שתוכלו למה הם יכולים לצפות מהמוצרים שאתם מוכרים. השתמשו בתמונות, סרטונים, צבעים, מידות וכמה שיותר פרטים. 

  2. דאגו להסביר לפרטי פרטים על אפשרויות המשלוח שלכם, מחירים, זמני הגעה וחשוב מהכל- מספר מעקב! 

  3. פשטו את מדיניות ההחזרים שלכם ואל תשאירו ללקוחות שום סימן שאלה בנידון.

 

נכון להיום, הדירוג קיים רק למודעות של מפרסמים המוכרים מוצרים ממשיים. עם זאת, הדירוגים צפויים להיכנס השנה גם למודעות המוכרות שירותים.

זכרו תמיד: הדרך היחידה להתמודד עם שינוי היא לצלול לתוכו, לנוע איתו, ולהצטרף לריקוד.

ואת זה לא אנחנו אמרנו, אלא הפילוסוף והסופר המוערך- אלן ווטס.

 

שנת 2021 תמשיך להתמקד בוויז’ואל ובלקוח הקצה. צרו מודעות מדויקות, יצירתיות וחשבו מחוץ לקופסא. 

ואם אתם קצת מסתבכים, דברו איתנו.

 אנחנו אוהבות שינויים!