כך תעשו מיתוג מעסיק נכון – בטיקטוק

שנת 2021 עוד שנייה נגמרת, אבל היא הכניסה לחיינו שני אלמנטים שלא הולכים לאף מקום בזמן הקרוב - ואף על פי שנדמה שאין ביניהם שום קשר, החיבור ביניהם הוא בלתי נמנע: הראשון הוא הרשת החברתית טיקטוק, והשני הוא עולם מיתוג המעסיק. אז מה הקשר בין השניים, ואיך אפשר להשתמש בזה לטובת החברה שלכם?
Tiktok
employer branding tiktok

נתחיל דווקא מהסוף – השינוי (ויש אף כאלו שקוראים לו משבר) שעובר עולם התעסוקה, הולך לשנות מקצה לקצה את הדרך בה אנחנו מתייחסים למיתוג מעסיק ולמטרות שלו. חברות רבות מתמודדות עם נטישה של עובדים ואף קושי מהותי לגייס עובדים חדשים, החל מעבודות כמו מלצרות ואפילו עד תחום ההייטק הנחשק.

תעבירו את השרביט - ואת המצלמה - לעובדים

כל הקטע במיתוג מעסיק הוא לוודא שהעובדים שלכם מרוצים, כי בשורה התחתונה, עובדים מרוצים = עסק מצליח. העובדים שלכם צריכים שאתם תראו אותם – את הצרכים שלהם, את היכולות שלהם ואת מי שהם. אם הם לא ירגישו שרואים אותם – זה ישפיע באופן ישיר על האופי של העבודה שלהם. דרך מצוינת לגרום להם להרגיש שרואים אותם היא גם להראות אותם לעולם, על אחת כמה וכמה כשמדובר בטיקטוק, פלטפורמה שבה אתם חייבים לשים פנים מול המצלמה – ועדיף לגוון בהם כמה שיותר. תרתמו את העובדים שלכם לעשות איתכם שטויות בטיקטוק, תראו את הפנים שלהם, את היכולות שלהם ואת האישיות שלהם. אנשים מזדהים עם אנשים אחרים, ולא עם מותגים – תזכרו את זה.

הנה דוגמה מגניבה – עמוד הטיקטוק הרשמי של קבוצת הפוטבול של וושינגטון בטיקטוק שמציג את קבוצת המעודדות שלהם. על הדרך הם גם השתמשו בטרנד הפופולרי “אני מעביר.ה את הטלפון ל…” שמאוד תפס בטיקטוק – ועשו עבודה מעולה.

עוד דוגמה מצוינת היא מבית הוושינגטון פוסט – שעושים עבודה מעולה בטיקטוק, למרבה ההפתעה, לאור העובדה שמדובר בעיתון – שבטיקטוק אחד גם הציגו את העובד שלהם וגם הציגו את האפשרויות העתידיות שיש למתמחים אצלם.

והנה טיפ למתקדמים ממש – אם העובדים שלכם יהיו כל כך מרוצים, יש מצב שהם אפילו יפרסמו את מקום העבודה בעצמם – כמו במקרה של הבחורה הזו שעובדת במשרד בקוריאה וקיבלה מיליון לייקים על מקום העבודה שלה. 

כנות היא השחור החדש

מכירים את המונח “עיוורון באנרים”? זו תופעה שהתפתחה בשנים האחרונות, והיא מתייחסת לזה שגולשים כבר נהיו אפאטיים כמעט לחלוטין לבאנרים פרסומיים ברחבי הרשת. זה תהליך שמתפתח לא מעט, ובו גולשים נהיים חשדניים כלפי כל דבר שנראה כמו פרסומת. למזלנו, אם יש משהו שאפשר להגיד על התוכן בטיקטוק, זה שהוא כנה ואמיתי – גם אם לפעמים קצת יותר מדי. אבל מה לעשות, זה מה שהולך היום. אנשים נמשכים לאותנטיות, לאיך שהדברים נראים באמת, ואם מאחורי 25 טעמים שונים של גלידה לא עומד אדם שנהנה מהעבודה שלו – אפשר להריח את זה ולהתרחק מזה כמו מפרסומת.

YouTube video

אז במילותיה של יסמין מועלם, איך עושים את זה נכון? הדרך פשוטה מאוד – להוציא את הכנות שלכם החוצה. להראות לקהל סודות מאחורי הקלעים, להראות איך דברים עובדים, להראות את הצדדים הכיפיים בעבודה. שימו לב – אל תאלצו חיוכים, אלא תמצאו אותם אצל העובדים שלכם, ותבליטו אותם.

קחו לדוגמה את צ’יפוטלה, רשת מזון מהיר בארה”ב, שעושה עבודה נהדרת בטיקטוק – בסרטון הבא, למשל, הם מראים איך העובדים שכנעו את הבוס להביא שלד מזויף ענק לאחד הסניפים. חיוכים כאלה אי אפשר לזייף. 

התוכן הוא המלך - וגם הטרנדים

תראו, איך שלא נסובב את זה, טיקטוק היא פלטפורמה שבנויה על שני דברים עיקריים – תוכן טוב וטרנדים רלוונטים. במילים אחרות, יכול להיות שגם אם תראו את העובדים המקסימים שלכם, וגם אם תעשו את זה במאה אחוז כנות – אם זה לא מעניין ולא רלוונטי, לא עשיתם בזה כלום. אנחנו תמיד אומרות – מי שרוצה להבין את טיקטוק, צריך להיות בטיקטוק. צריך להבין את הטרנדים החמים, את קטעי הסאונד שפופולריים כרגע, ולראות איך אפשר להשליך את הטרנדים האלה על המסר שאתם רוצים להעביר. 

למשל, קבלו את הטיקטוק הזה של עובד בחברת Lightricks, שמשלב את כל מה שדיברנו עליו יחד עם סאונד פופולרי ושפה טיקטוקית מובהקת. 

@avishayadler

ההייטק הירושלמי הכי צעיר וכיפי! אני מעצב שם פרסומות וידאו בצוות מארקטינג. #lightricks @videoleap_by_lightricks @facetune_by_lightricks #הייטק

♬ Spongebob - Dante9k

אל תשכחו להגיד מה אתם מחפשים

אז יש לנו תוכן חזק, אבל מה לגבי המטרות שלנו? אם המטרה שלכם היא להגיע לקהלים חדשים ולאנשים שיכולים להיות עובדים פוטנציאליים שלכם, אל תשכחו להגיד את זה! ספרו על המשרות הפתוחות אצלכם ומה אפשר לעשות בהן, דברו על אפשרויות התעסוקה השונות שיש אצלכם במשרדים ותגרמו לאנשים להיזכר בכם כשהם חושבים על מקום ששווה לעבוד בו.

כאן, למשל, אפשר לראות עובדת לשעבר של צ’יפוטלה שחזרה למקום העבודה שלה, סיפרה על הדברים שהיא אהבה בעבודה וגם שאלה את העובדים האחרים למה הם התחברו – וסיימה בהנעה לפעולה שתמכה במלל של הסרטון, יחד עם לינק בביו. הסרטון הזה מוצלח במיוחד כי בסופו של דבר – בצ’יפוטלה יודעים שמי שעובד אצלם לא רואה בזה קריירה לחיים, ולכן מצליחים להציג שיש חיים אחרי העבודה – אבל ששווה לבוא לעבוד בה עד שמצליחים להגיע לעבודת החלומות.

ומה קורה בגזרה המקומית?

כמו שבטח ראיתם, לא נתנו יותר מדי דוגמאות מהארץ. למה? בגלל שהרבה מותגים עדיין לא הצליחו לפצח את הפלטפורמה בכלל ואת הקשר למיתוג מעסיק בפרט. אם תחפשו תוכלו לראות מותגים שעושים עבודה חזקה מאוד ברשתות חברתיות אחרות כמו פייסבוק או אינסטגרם, אבל לא נמצאים בכלל בטיקטוק! קטע הזוי, לא?

העובדה הזו לא באמת מבאסת, אלא להפך – מאותתת לכם להיכנס דווקא עכשיו, לפני שהמתחרים שלכם יגיעו, ולעשות קסמים בפלטפורמה שאוכלת אחיזת עיניים לארוחת בוקר.

ולשאלה החשובה באמת – האם אתם יכולים לעשות את זה לבד? תראו, בגדול – התשובה היא כן. אבל חשוב לזכור שזה דורש למידה והבנה של הפלטפורמה, לא מעט ניסוי וטעייה וגם לא מעט מאמץ וניסיון. 

ואם בכל זאת, החלטתם לתת למקצוענים לעשות לכם מיתוג מעסיק טיקטוקי, רלוונטי ומושחז בלי לשבור את הראש – 

למה אתם מחכים? דברו איתנו.