טעויות נפוצות במיתוג מעסיק

תחום מיתוג המעסיק צומח וגדל, והוא כבר לא רק טרנד - אלא חלק בלתי נפרד בצמיחת הארגון שלך. ארגונים רבים מנסים לעשות מיתוג מעסיק אך עושים מספר טעויות שחוזרות על עצמן - אז ריכזנו את חמש הטעויות המרכזיות ואיך אפשר להימנע מהן.
employer branding mistakes

תחום מיתוג המעסיק הולך וצובר תאוצה בשנים האחרונות ככלי הכרחי במשחק האינסופי והקשוח  של מציאת הטאלנטים – הטובים שבטובים, עבור הארגון שלך. הדרך בה מועמדים פוטנציאלים תופסים את הארגון שלך משפיעה רבות על היכולת לגייס את האנשים הרצויים. העובדה היא, מיתוג מעסיק לארגון שלכם כבר קורה – בין אם תרצו ובין אם לא: החל מדיבורים של המועסקים – האם הם מרוצים או לא והאם ימליצו לחברים על מקום העבודה, ביקורות באתרים כמו Glassdoor, תגובות ברשתות החברתיות ועוד. אז אם כבר מיתוג המעסיק מתקיים ברקע, למה לא לקחת את המושכות ולעשות את זה נכון?

כששולטים בנרטיב של המותג והמיתוג שלך, היכולת למצב את עצמך כמעסיק נחשק גדלה. חשוב להיות מסור למטרה ולגייס את המשאבים הנדרשים לכך. כי גם כשעושים הכל נכון, כמו הרבה תהליכים בעולמות השיווק והפרסום – יש הרבה טעויות ולמידה בדרך. אז כדי להקל על העבודה, ריכזנו עבורכם את חמש הטעויות הנפוצות ביותר ואיך להימנע מהן:

האמונה שהעסק שלך לא זקוק למיתוג מעסיק:

זו הטעות הראשונה והנפוצה ביותר שעסקים רבים עושים. המיתוג כלפי מועסקים קיימים ופוטנציאליים לא פחות חשוב מהמיתוג שעושים עבור הלקוחות. עכשיו כשהעולם מתחיל לחזור לעצמו, שוק העבודה חוזר יחד איתו ויחד עם העלייה במספרי המועמדים – התחרות גדלה: מועסקים פוטנציאליים רוצים לעבוד במקומות הנחשקים ביותר, ומקומות עבודה מחפשים את הטאלנטים הנחשקים ביותר – ולא תמיד השניים רואים עין בעין. תנאי המשחק השתנו במעט והיום, מועמדים הם אלו שבוחרים את מקום העבודה – ולא ההפך. בשורה התחתונה – לא משנה כמה כסף ישפך, הכוח המניע ארגון לצמיחה וגדילה הוא ההון האנושי הטמון במועסקים, וזה התפקיד שלך כמעסיק לדאוג להם ולתדמית הארגון שלך.

להתייחס למיתוג המעסיק כפרויקט זמני:

 כחברות נוטות להתייחס למיתוג המעסיק שלהן כפרויקט חולף שדורש פוש פעם ב… אך טועים להשכיל שזו שלוחה שיווקית של ממש הדורשת תחזוק תמידי, חשיבה מחוץ לקופסא, קריאטיביות ותקציב. כדי שמיתוג המעסיק שלכם יעבוד צריך לקחת אותו בשתי ידיים ולהתייחס אליו כאל הכלי הנכון ביותר לשימור המועסקים הקיימים ומציאת המועסקים הפוטנציאלים הנכונים ביותר עבורך. נדרשת פה בניית אסטרטגיה נכונה , מחשבה והשקעה רבה על מנת להגיע לטאלנטים ולשמור על התדמית החיובית שלך בתוך הארגון ומחוצה לו. ואם כבר נעשתה עבודת מיתוג מעסיק שמביאה תוצאות – לא כאן זה נגמר. בשוק החדש והתחרותי שנוצר, בו חברות מתחרות אחת עם השניה על הטאלנטים, צריך תמיד להיות עם רגל על הגז ולראות איך אפשר להעצים את חוויית העובד כל הזמן – אחרת אתם עלולים לאבד את האנשים שלכם לטובת מקומות אחרים.

חוויה חוויה חוויה:

דרך מיתוג המעסיק אפשר לשדר ולדבר על הרבה דברים – הישגי הארגון, ימי כיף ואיזכורים בעיתונות, אבל בסופו של יום המהות העיקרית של מיתוג המעסיק היא תקשור החוויה האדירה שבלעבוד אצלך למועסקים פוטנציאליים בשביל שירגישו ויבינו את היתרונות בעבודה דווקא אצלך. זו משימה לא פשוטה ועליה אמונות שתי מחלקות עיקריות בארגון, הלא הן משאבי האנוש והשיווק – מחלקות שונות בעיסוקן, שצריכות לעבוד יחד על מנת ליצור תוצר חוויתי – ולשווק אותו. זו לא משימה קלה להשגה והשת”פ בין שתי המחלקות דורש חשיבה שונה, חדשה ומשולבת שלפעמים יוצרת נתק בעשייה הנדרשת, מה שמוביל לכמה בעיות מרכזיות – 

החוויה שמעסיק רוצה לשדר לא תמיד מתיישרת עם מה שהעובד חווה בפועל – מה שיכול להוביל למרמור מצידו, ומצידו השני של המטבע לא תמיד מצליחים לתקשר החוצה בצורה הטובה ביותר את החוויות הטובות שהעובד חווה ואת רוח העבודה בארגון. אז מה כן אפשר לעשות? 

תקשיבו למועסקים שלכם – דברו איתם, שלחו להם משובים ותנו להם קול וכך הבטיחו שהעובד ואתם תמיד רואים עין בעין ואין אי הבנות. אבל אל תסתפקו רק בלשמוע אותם , הקשיבו להם ותראו איפה אתם כמעסיק יכולים להשתפר או לפחות לפגוש אותם בחצי הדרך.

employer brand misrtakes

להעדיף כמות על פני איכות:

אחת הטעויות הנפוצות ששמנו לב שמעסיקים עושים היא לפרסם כמויות תוכן – מבלי לתת דגש על איכות התוכן. וכמו שאנחנו יודעים, לעלות ברשתות החברתיות עם כמויות של תוכן זו טעות שמרחיקה אתכם מהמטרה. עדיף להשקיע במעט תוכן ושיהיה איכותי, כזה שמביא את שיח המועסקים והאינגייג’מנט הרצוי. נסו כשאתם מפרסמים תכנים תמיד לחשוב מה הערך שאתם נותנים, התמקדו בבניית אסטרטגיה נכונה שמביאה את האיכות לשולחן, ולא את הכמות.

חוסר יצירתיות:

בתחילת הכתבה דיברנו על כך ששוק העבודה השתנה ועכשיו המועסק הוא שבוחן אתכם, ולא אתם אותו. בשוק התחרותי שנוצר היכולת להתבלט נהייתה חשובה מאי פעם. לכן – כמעסיק גדול ומוביל אתם חייבים להתבלט לטובה בכל ערוצי התקשורת הרלוונטיים. למשימה הזו דרוש מוח קריאייטיבי שיביא לכם את הרעיונות היחודיים לארגון שלך ולא יעשה את מה שכולם כבר עושים, אחרת, איפה הייחודיות תבוא לידי ביטוי?

מיתוג המעסיק נכון לא בא ברגל. זה תהליך שדורש חשיבה רבה ובניית אסטרטגיה מדוייקת שמדגישה את הרגש והחוויה של המועסקים – הן קיימים והן פוטנציאליים. אפשר לעשות את זה לבד – אבל אם אין לך את הכלים הנכונים הדרושים להצלחת המיתוג, התוצאה שתתקבל יכולה להיות הפוכה לחלוטין ממה שדמיינת ולעשות יותר נזק מאשר תועלת. לכן המלצתנו – פנו למי שחי ונושם את התחום ויוכל להמריא את מיתוג המעסיק שלכם לגבהים חדשים! או בקצרה – דברו איתנו (: