בלוג מסכמות שנה – הקמפיינים הבולטים לשנת 2021

הפינה בה נעלה את כל הקמפיינים על הגריל הורוד שלנו - בלי סנטימנטים, בלי הנחות, ובעיקר בלי רחמים (טוב, אולי כן עם קצת נצנצים). המדיה החברתית שוקקת קמפיינים - לכולם יש מטרה, לחלקם יש אג'נדה וכמעט תמיד יש מותג שעומד מאחורי הקלעים (או בפרונט). אז בואו נעשה סדר בעניינים.
best campaigns 2021

והיום נסקר שישה קמפיינים מהשנה שחלפה (היוש 2021) – מוכרים ופחות, כאלו שגורמים לנו להסתכל על העולם בצורה הרבה יותר סביבתית וירוקה (למרות שאנחנו צהובות בנשמה), כאלו שעשו לבטן שלנו לקרקר (תודה KFC וקיטקט), ו…אחד מיוחד שייתן לכם הרבה השראה ליצור. מתחילים! 

הנעה לפעולה עם תחפושת הלווין

אחד האתגרים הקיימים בכל סוכנות ועמותה לאימוץ בע”ח, הוא באימוץ עצמו (שוקינג), כשאחת מהמטרות היא לגרום לקהל היעד להגיע אל אירועי האימוץ השונים. שזו משימה לא פשוטה, בייחוד בתקופה בה בארה”ב מלחמת הוריאנטים עדיין משתוללת. לכן הבאנו לכם קייס מתוק במיוחד של @pawschicago – עם שימוש נכון ב-OBM (ליל כל הקדושים שנערך בסוף אוקטובר), וצילומים ממיסים של הכלבים בתחפושות שונות. הפוסטים הזמינו לאירועי התרמה, בהם נערכה תחרות תחפושות לאורחים על ארבע. הבריינריות חושבות שניתן היה למנף את הקמפיין עם תמונות של הכלבלבים המחופשים בזמן אמת מהאירוע, וכמובן להוסיף האשטאג ייעודי לתחרויות.

חדות וקריאיטיביות: 1/5
מזיע: 2/5
נכנס לתוך הלב: 5/5
חדשנות: 1/5
מעורבות: 4/5

סה”כ במדד הבריינריות: 🧠🧠

מה ששלי שלי - גרסת כדור הארץ

בנימת קידום אג’נדות חיוביות למען בע”ח ולמען העולם, נמשיך עם קמפיין חביב במסגרת יום כדור הארץ בו משתפת חברת הביגוד הגרמנית Jack Wolfskin – קמפיין שיגרום לנו לחשוב לא רק על עצמנו, אלא גם על הסביבה. הרשת מקדמת ערכים של קיימות, וזה ככל הנראה צעד שתאם לתהליך המיחזור החדש שהשיקו במפעלים שלהם. במהלך, החברה העלתה לעמוד האינסטגרם שלה סרטון שבו אנדראס נוי, ביולוג מולקולרי ומקים פרויקט The Trash Traveler, מציג לראווה פלסטיק שהושלך בחופים. הסלוגן שמלווה את הסרטון פשוט, קצר ומדויק: “זה לא הפלסטיק שלי, אבל זה העולם שלי.” זה בדיוק המסר שקמפיין מהסוג הזה צריך – הוא מעביר את נושא האחריות האישית באופן חד וברור, בלי יומרה, או רגשנות מיותרת. הכוכב הוא של כולנו, וכך גם האחריות לשמור עליו. מהלך מצוין, למטרה מצוינת.

חדות וקריאיטיביות: 2/5
מזיע: 1/5
נכנס לתוך הלב: 3/5
חדשנות: 1/5
מעורבות: 1/5

סה”כ במדד הבריינריות: 🧠🧠🧠

רנדי צוקרברג באה לעשות לפייסבוק בית ספר

קמפיין סביבתי נוסף שיצא השנה באפריל, הוא קמפיין במסגרת יום כדור הארץ, עליו אחראית סודה סטרים. מה שהחברה הכי מבעבעת בסביבה עשתה הוא לבנות מיניסייט שהוקדש לשאלון קליל, שיגרום לנו לחשוב על הרגלי הצריכה שלנו ביום יום, ואיך אנחנו יכולים לשמור על הכדור. הפרזנטורית שנבחרה היא לא אחרת מרנדי צוקרברג (כן, כן, אחות של…), שמככבת בפרסומת שאי אפשר להישאר אדישים לה.

חלק מהשאלות והתשובות (הכיפיות! יש לציין) שתוכלו למצוא באתר הן על הרגלי הבוקר שלכם (כמו צחצוח שיניים ומקלחת), הרגלי הגעה לעבודה ואיך תוכלו לבצע פעולות שישמרו על הסביבה. מגניב לא?

חדות וקריאיטיביות: 5/5
מזיע: 2/5
נכנס לתוך הלב: 3/5
חדשנות: 2/5
מעורבות: 4/5

סה”כ במדד הבריינריות: 🧠🧠🧠🧠🧠

קמפיין שיגרום לכם ללקק את האצבעות (מטאפורית)

רשת המזון המהיר KFC, גונבת את ההצגה עם קמפיין שמשאיר לשאר המתחרות אבק נצנצים ורוד. KFC “הורידה” באופן זמני את הסלוגן שבו התהדרה במשך שנים – “Finger Licking Good”, במסגרת ה-Covid שפקד אותנו. אחרי הכל מדובר בעוף מטוגן שאוכלים בעיקר עם הידיים – והרשת רצתה לעודד את הלקוחות בצעד גאוני לאכול בצורה אחראית יותר שתמנע הדבקה. אבל זה לא נגמר פה –  להשלמת המהלך, במקום לשבור את הראש על סלוגן חדש, מחלקת הקריאייטיב של KFC החליטה לקחת סיכון לא קטן ופשוט “להשאיל” סלוגנים של חברות אחרות ולפרסם אותם בסושיאל מדיה. סך הכל, נראה שעבד להם.

חדות וקריאיטיביות: 5/5
מזיע: 1/5
נכנס לתוך הלב: 4/5
חדשנות: 4/5
מעורבות: 2/5

סה”כ במדד הבריינריות: 🧠🧠🧠🧠🧠

לבנות חלום למציאות

לגו ידועה בתור אחד ממותגי הילדים והמבוגרים האהובים ביותר – טוב, חוץ מהרגע ההוא שדרכת על אבן לגו קטנה, אבל הבריינריות לא שופטות. הקמפיין המדובר שאנחנו רוצות לדבר עליו הוא שיתוף פעולה מתוק שהחל השנה בין אמנים לילדים ומוקדש, איך לא, לבניית לגו. הילדים ‘מאתגרים’ את האמנים ליצור את היצירה אותה הם מדמיינים והתוצאה? וואו.

בין האמנים תוכלו למצוא את אלכסה מייד – ציירת שידועה בדיוקנאות שלה אותן היא מציירת על חפצים דוממים ואנשים! (תוכלו לראות גם בעמוד שלה דיוקן שהיא ציירה על לא אחר מדן אריאלי), בילי פורטר – שחקן מחזות זמר ודמות צבעונית כשלעצמה, ועוד ועוד ועוד. אנחנו היינו מציעות לכם להכין לכם כוס קפה ופשוט להנות מול הסרטונים 🙂 

בריינו בקטנה 🧠 – בואו נדבר על סלוגנים שהופכים להאשטגים אפקטיבי- כאלו שממשיכים להתווסף אליהם עוד ועוד תוכן (Earned media) כי הם קולעים בול למותג ולקהל היעד. rebuildtheworld# של לגו מעודד בצורה פשוטה את כולנו לפתוח את היצירתיות שלנו וליצור עולם משלנו באמצעות חלקי הפלסטיק הצבעוניים (ולתעד כמובן).

חדות וקריאיטיביות: 3/5
מזיע: 2/5
נכנס לתוך הלב: 5/5
חדשנות: 2/5
מעורבות: 3/5

סה”כ במדד הבריינריות: 🧠🧠🧠🧠

איך אתם אוהבים את הקיט-קט שלכם? (כמו שאלת הקרמבו, רק ב-international)

נסטלה פצחה בקמפיין בשם ‘Have a bite’, בו היא שמה את השאלה המרכזית על השולחן – איך אתם אוכלים את הקיט-קט שלכם? אצבע אצבע כמו אנשים שפויים או נגיסה בכולן? (טוב, קל לדעת באיזה צד הבריינריות נמצאות), כמובן שהקמפיין התפוצץ במדיה וגרר שלל שיתופים, כולל ציוצים וטיקטוקים עם המראות הקשים (באמת!). 

הקמפיין ממחיש את היתרון הגדול בשימוש נכון בסושיאל מדיה: כשהתוכן פשוט וקולע, מקבלים גל ויראלי של שיתופים, לייקים, סרטונים וסטטוסים – באפס מאמץ. 

חדות וקריאיטיביות: 3/5
מזיע: 0/5
נכנס לתוך הלב: 2/5
חדשנות: 1/5
מעורבות: 5/5

סה”כ במדד הבריינריות: 🧠🧠🧠

אלו הקמפיינים שתפסו לנו את העין ב-2021, תראו אחרי מה כדאי לכם להתחקות ובאילו פרמטרים צריך להתחשב כשבונים את הקמפיין הבא בסושיאל מדיה. מקווים שהבאנו השראה לקמפיינים טובים יותר ב-2022 ומאחלים לכולכם מלא ויראליות.