אינסטגרם 2020: כל הטרנדים הלוהטים

אנחנו כבר עמוק לתוך השנה, מה שאומר שזה בדיוק הזמן לקצת ריוויואינג של כל הטוב שאינסטגרם שולחת אלינו בתקופה האחרונה - ולגמרי אפשר לומר שצוות הפיתוח שלהם עבד שעות נוספות. תתכוננו להרבה שופינג, השראה וחווית אינסטגרם משודרגת - ביג טיים!
photo-1510897345173-4d938815feb4

בין אם אתם חיית אינסטגרם משופשפת, עושים את צעדיכם הראשונים בעולם הגרידים המעוצבים או שעדיין שוקלים אם זה שווה את זה- עזבו הכל. 

עכשיו זה הזמן לקחת את העסק שלכם בשתי ידיים, להעמיד על רקע יפה ולהגיד לו לעשות שפתי ברווז. 

כי הטרנדים שמחכים לכם באינסטגרם לחלוטין יעיפו אותו לגבהים שעוד לא הכרתם ויפוצצו לכם את מד הפוטנציאל.

אז יאללה, להפשיל שרוולים. מעולם לא היה זמן טוב יותר.

 

טרנד לוהט #1: עלייתו של הקניון האינסטגרמי

אינסטגרם מאז ומעולם הייתה סוג של יעד לקניות עבור אנשים מסוימים, אבל עכשיו זה לגמרי הולך להפוך ל”גו טו” של עולם השופינג האונלייני.  כל זה קורה יחד עם כניסתם של כמה כלים סופר מתבקשים, כמו Instagram Checkout (שמאפשרת לבצע רכישה של מוצרים מבלי לעזוב את הממשק, כרגע בגרסה נסיונית). בנוסף,  Facebook Shops (שמאפשרת לבעלי עסקים לבנות חנות אונליין באינסטגרם ובפייסבוק)- אינסטגרם הופכת לפלטפורמת אי קומרס בראבק.

 בזמן שהקורונה אילצה אלפי עסקים לעצור לחלוטין את הפעילות שלהם, השופינג באינסטגרם חי ובועט. 

כמה חי ובועט? אינסטגרם שחררה יותר פיצ’רים של אי קומרס בחודשים האחרונים, מבכל שנת 2019! 

הנה עוד כמה דוגמאות לחידושים שעשו רעש:

 

> Facebook Shops ו- Instagram Shop: שניהם הושקו במאי דרך פייסבוק לייב 

> Instagram Live Shopping: עדיין בגרסה ניסיונית על מספר מצומצם של עסקים

> Shopping from Creators: כרגע בגרסה ניסיונית, יופץ מאוחר יותר במהלך השנה

> הרחבה של Instagram Shopping: השקה בינלאומית לעוד עסקים ויוצרים שהוכרזה בסוף יוני

> ועוד מלא פיצ’רים שבדרך!

אז כמו שאנחנו בטוחים שכבר הספקתם להבין, לגמרי שווה להשקיע בבניית פרופיל אינסטגרם חזק למותג שלכם. 

בעזרת כל החידושים, בקרוב תוכלו להנות מערוץ מכירות נוסף, פעיל ופופולרי במיוחד- בלי להסתבך עם בניית ממשקים ובלי להחזיק מתכנת על ריטיינר.

 

מה עוד? בקרוב אפשר יהיה גם לייצר שת”פים עם משפיענים (בעזרת הפיצ’ר החדש שעומד לצאת: Shopping for Influencers). בעזרתו תוכלו לקדם מוצרים בשת”פ משפיענים שיופיעו בעמוד ה- Explore, להריץ מודעות פרסומיות של Instagram Shopping ולשתף פוסטים וסטוריז עם תיוגים של מוצרים. בינתיים, מסתבר שהטקטיקות האלה לגמרי עובדות. לפי מידע פנימי, 130 מיליון חשבונות אינסטגרם הקליקו בכל חודש על פוסטי שופינג, כדי ללמוד עוד על המוצרים המופיעים בהם.

אינסטגרם מציעה למותגים הזדמנות לא רק להשפיע ולעורר השראה בעוקבים שלהם, אלא גם לקנות מהם. אז אם יש לכם מותג ואתם מחפשים הזדמנות להגדיל את המכירות הדיגיטליות- 2020 זו לגמרי השנה להשקיע בחשבון האינסטגרם של המותג שלכם.

טרנד לוהט #2: פוסטי הקרוסלה ב- אינסטגרם עולים ליגה 

אינסטגרם מאז ומעולם הייתה מקום של השראה, אבל ב-2020 צפוי לנו חתיכת שדרוג בדרכי ההגשה של התכנים שאנחנו משתפים וצורכים בפלטפורמה. ומה הדרך הכי טובה לשתף פוסטים מלאי פרטים ואינפורמציה? פוסטי קרוסלה, אובייסלי. עם האפשרות להעלות עד 10 אימג’ים בפוסט אחד, קרוסלה היא הכלי המושלם לסטוריטלינג, כמו גם להעברת מידע “כבד” בצורת חתיכות קטנות וקלות לעיכול.

 

פוסטי קרוסלה פופולריים במיוחד גם אצל מותגים, שמשתמשים בהם כדרך כייפית וקלילה להציג מוצרים שווים ולספר על מבצעים מיוחדים. השנה גם ראינו שינוי במכירות המותגיות והתנהגות המשתמשים, כשאת מקומן תפס השיח על התודעה הציבורית ואידיאולוגיות מוסריות. במהלך חודש מאי ולאחריו, תנועת ה-Black Lives Matter ראתה מיליוני פוסטים אינפורמטיביים וחינוכיים באינסטגרם. אנחנו רואים יותר ויותר מותגים, יוצרים ומשפיענים שמשתמשים באינסטגרם בשביל להעביר מסרים חינוכיים ואידיאולוגיים. 

נראה שהמגמה הזו רק תלך ותגדל. בקיצור, סיכוי טוב שהילדים שלנו יעשו בגרות באינסטגרם 😉

החל מתמיכה בעסקים קטנים בזמן הקורונה, לחיזוק מודעות המותג הדיגיטלית ועד צלילה לנושאי עומק מלאי פרטים. פוסטי קרוסלה הם נכס שווה במיוחד. ואם מצרפים לזה טרנדים חדשים, כמו ה- Instagram Guides וה- long-form captions אנחנו לגמרי רואים את אינסטגרם הופכת בעתיד לפלטפורמת הבלוגינג החדשה. אז אם אתם בלוגרים, ולוגרים או יוצרי תוכן- זה לגמרי הזמן להתחיל לנצל את הקרוסלות ולהשתפשף קצת במיקרו. בלוגינג איכותי כדרך אפקטיבית להפיץ את התוכן שלכם.

טרנד לוהט #3: Instagram Live עושה את דרכו למיינסטרים

כמו רבים אחרים, גם הטרנד הזה חייב תודה ענקית לקורונה, שכפתה על כולנו ריחוק חברתי ויצרה צורך אמיתי בדרכי תקשורת וקרבה דיגיטליים.פתאום כולם עולים ללייב באינסטגרם כאילו אין מחר (אנחנו די מבינים אותם, זה מרגיש כמו אופציה ריאלית כרגע).

ואיך אפשר בלי קצת נתונים- לפי הדאטה של פייסבוק, נרשמה עליה של 70% בצפיות בין פברואר למרץ 2020. הגיוני לחלוטין בהתחשב בקונטקסט. שידורי ה-Live באינסטגרם הם הדרך המושלמת עבור מותגים לתקשר עם העוקבים בצורה אותנטית וישירה. במיוחד כשהמצב לא מאפשר מפגשים בחיים האמיתיים.

בעקבות העליה החדה בשידורים החיים, אינסטגרם השיקה כמה פיצ’רים ייעודיים. 

כמו למשל כפתור להעלאת התכנים ישירות ל-IGTV בסיום השידור, האפשרות לצפות בשידור חי מהדסקטופ וכן תמיכה לבעלי עסקים יוצרים שמשתמשים ב- Instagram Live Shopping וב- Instagram Live Badges. למרות ששניהם עדיין בגרסה הניסיונית, סביר להניח שיניעו עוד משתמשים לשדר לייבים בחודשים הקרובים.

לסיכום, הרמת איוונט חי באינסטגרם זו דרך מושלמת לתת שירות, לשעשע ולהיות בקשר עם העוקבים- מה שתורם פלאים לחיזוק הנאמנות והביטחון במותג. ובכלל, זו אסטרטגיה מעולה לקידום המכירות והמוצרים שלכם, ושימוש בפיצ’רים המובנים יכול לעזור ולהניע טראפיק לאתר שלכם.

טרנד לוהט #4: דממה, IGTV על הבמה

כבר תקופה ארוכה שפלטפורמת הוידאו של אינסטגרם צוברת פופולריות בעקביות, אבל השנה- היא לגמרי דופקת הופעה. יתכן שזה קשור לשיפורים שאינסטגרם הכניסה ל-IGTV בשנה שעברה, כמו למשל התמיכה בסרטוני אורך ורוחב. אבל פקטור נוסף ומשמעותי הוא כמובן הפיצ’ר החדש שמאפשר ליוצרים להרוויח כסף מהפלטפורמה בעזרת פרסומות מדובר בחדשות מרעישות, שכן יוצרים יוכלו להרוויח כסף ישירות מ-IGTV, לראשונה מאז ההשקה אי שם ב-2018.

לפי אינסטגרם, סרטוני פרסומת באורך 15 שניות (בינתיים ממספר מצומצם של מפרסמים נבחרים) יתחילו להופיע ב-IGTV בארה”ב, ובהמשך הם צפויים להתרחב לשאר מדינות העולם. אבל גם אם אתם לא יוצרים תכנים פרסומיים בעצמכם, IGTV הוא עדיין ערוץ מעולה שיכול לעזור לכם להגיע לקהל חדש, להגדיל מעורבות ואפילו לקבל לידים. זו כנראה הסיבה ש-IGTV הוא הדבר הכי חם עכשיו אצל המותגים, שמעלים אליו ים של תכנים מעניינים ומגניבים.

תחום המשפיענים הוא בהחלט משהו שאנו צופים לו עתיד. ולמרות שיותר ויותר מותגים מצטרפים ל-IGTV, הוא עדיין לא מוצף. מה שאומר שעכשיו זה בדיוק הזמן לעשות את הצעד ולהתחיל לאמן את שרירי הוידאו של המותג שלכם.

טרנד לוהט #5: מדבקות חדשות לתמיכה בעסקים הקטנים דרך אינסטגרם סטורי

אם יש קהל שהשנה הייתה מאתגרת (בהכי אנדרסטייטמנט) עבורו, זה העסקים הקטנים. בגלל אילוצי הסגירה וההגבלות הבלתי נגמרות, אינסטגרם הפך עבור מותגים רבים לחבל הצלה שעזר להם להשאיר את הראש מעל המים. מעבר לעובדה שהם מדהימים גם ככה, אינסטגרם הוסיפו עוד מלא פיצ’רים וכלים מושלמים שנותנים לעסקים הקטנים הרבה מעבר לשופינג.

עם הפיצ’ר החדש לדוגמא, מדבקת סטורי לתמיכה בעסקים הקטנים, אנשים יכולים להזכיר את שם העסק שהם אוהבים בצורה ישירה בסטיקר, כדי לתת לעוקבים שלהם אפשרות להיכנס ולעקוב. השימוש בסטיקר בסטורי מצרף אותו לסטורי משותף, כך שהעוקב יכול לראות את כל העסקים שהאנשים אחריהם הוא עוקב פרסמו. וזה ממש לא הכל- אינסטגרם גם הוציאו סטיקרים חדשים וכפתורי פרופיל ייעודיים לקניית גיפט קארד, הזמנת אוכל ותרומות.

כמעט בין לילה, אינסטגרם ראו שינוי במגמה, כשבמקום מגה מותגים שמקבלים את כל תשומת הלב באופן כמעט בלעדי בפידים ובסטוריז. עסקים ומותגים קטנים מקבלים מבול של חשיפות בזכות התמיכה של אנשים. גם פייסבוק הכריזה על תכנית התמיכה שלה בעסקים קטנים. היא הציעה 100 מיליון דולר במזומן, עבור מלגות וקרדיט פרסום כדי לעזור להם בזמנים הכל כך מאתגרים האלו. ההתגייסות לטובת העסקים הקטנים היא כמובן, אחד השינויים הכי מבורכים שנראה ב-2020. אנחנו ממש מקווים שהמגמה תימשך.

 

טרנד לוהט #6: האתגרים באים

מ-#FliptheSwitch ל- #TrickShot ועד- #DontRush, אפשר בהחלט לומר ש2020 היתה שנת האתגרים ברשת.  אבל לא רק באינסטגרם, לטיק טוק למשל, יש חלק רציני בתדלוק גל האתגרים שהציף אותנו בחודשים האחרונים. אבל את החלק המרכזי בעניין לקח כמובן…וול, הסגר. 

השעמום עשה את שלו, ויוזרים שחיפשו תעסוקה נהיו סופר יצירתיים. האתגרים נהיו עד כדי כך פופולריים, שאינסטגרם הוציאה סטיקר סטורי מיוחד עבורם. עכשיו כשתראו אתגר שתרצו לקחת בו חלק בזמן שאתם צופים בסטוריז של אחרים, תוכלו להצטרף מיידית על ידי לחיצה על הסטיקר הלחיצה תשלח אתכם למצלמת הסטורי, שם תוכלו לצלם את עצמכם מבצעים את האתגר ובסוף לאתגר חברים נוספים.

 למרות שאתגרים בדרך כלל מאפיינים יוזרים פרטיים, ראינו גם הרבה מותגים שלקחו חלק באתגרי אינסטגרם (ואפילו יזמו אתגרים משלהם). לדוגמא, אפליקציית העיצוב @over, שהאתגר החודשי שלה #OverDesignChallenge גם יושב בול על קהל היעד- חובבי עיצוב למיניהם, וגם מדגיש את היכולות העיצוביות של האפליקציה. לא משנה אם אתם בוחרים לקחת חלק באתגר קיים או מתחילים אחד משלכם- אתגרי אינסטגרם הם דרך סופר קריאייטיבית וכייפית לשעשע את העוקבים שלכם ולשמר את הקשר שלהם עם המותג.

טרנד לוהט #7: חי צומח דו-מם

ממים הם טרנד סופר פופולרי באינסטגרם. כאילו, ממש פופולרי. למרות שכבר הרבה זמן התרגלנו לראות בעיקר חשבונות ממים, חשבונות אינסטגרם שמעלים ממים, וממים בלבד, למשל @fuckjerry@, ladbible, ו- @mytherapistsays. אבל דווקא זה מתחיל להשתנות. 

במשך השנה האחרונה, מותגים ועסקים התחילו לקפוץ על עגלת הממים.  כל זה כשהם זונחים את הפידים המעוצבים למישעי של 2018 לטובת משהו הרבה יותר אותנטי וכייפי. אנחנו בעד. אם תשאלו אותנו, זה היה לחלוטין עניין של זמן. ממים נועדו לעורר הזדהות, להיות רלוונטיים וכן, גם סופר ויראליים. מה שהופך אותם לכלי המושלם ליצירת מעורבות ואפילו העלאת מודעות למותג ולמוצרים.

יש מלא דרכים להשתמש בממים לטובת המותג. רק צריך לזכור שחוץ מהכיף והורסיטיליות, חשוב להישאר מחוברים למותג בכל מם שאתם מעלים לאינסטגרם.

טרנד לוהט #8: פילטרי AR ממותגים ב- אינסטגרם

מאז ש- Spark AR Studio הושקה באמצע 2019, הפלטפורמה צברה תאוצה בקרב אמנים ומעצבים שמייצרים אפקטים ייחודיים משלהם לסטוריז. התוצאות, ובכן, די מדהימות. למקרה שפספסתם, Spark AR Studio היא פלטפורמת מציאות רבודה עבור Mac ו-Windows שמאפשרת ליוזר ליצור אפקטים של AR למצלמות מובייל. סוג של פוטושופ למציאות רבודה.

עד שנה שעברה, אם רצינו להוסיף את האפקטים שייצרנו לסטורי באינסטגרם, היינו צריכים להתקבל לתכנית הבטא הסגורה. אבל עכשיו- כל אחד יכול ליצור אפקטים חדשים ולהעלות אותם!

מכאן אנחנו מגיעים לפיצ’ר החדש ואחד המגניבים, אם לא ה…אפקטים ממותגים של AR. קחו לדוגמא את @summerfridays, חברת טיפוח עם מספר אפקטים שניתן להוריד ישירות מפרופיל האינסטגרם שלהם.

אז למה אפקטי ה-AR הם כלי כל כך עוצמתי לשיווק העסק? הרבה סיבות, אבל אחת עיקרית קשורה לחופש היצירתיות. ישנן אינספור אפליקציות שמאפשרות שימוש בטכנולוגיה. 

לדוגמא, חברות קוסמטיקה יכולות להשתמש בAR כדי לאפשר לעוקבים שלהם “לנסות” מייקאפ. דוגמא נוספת, חברות ריהוט משתמשות ב-AR כדי להראות איך המוצר יראה בסביבה הביתית של הלקוחות. בנוסף, תוכלו למצוא מותגי אופנה שמאפשרים ליצור חדרי מדידה וירטואליים, כדי שהלקוחות יוכלו “למדוד” בגדים לפני הרכישה.

בכל מקרה, בין אם אתם יוצרים בעצמכם או משתמשים במוכן- אפקטי AR הם כלי מגניב במיוחד להגדלת הפרופיל המותגי שלכם.

לא יודעים מה איתכם, אבל הפיצ’רים החדשים לגמרי הציתו לנו את הדימיון ועשו לנו חשק. 

מקווים שאינסטגרם לא יקחו את הזמן עם ההשקה- כי אנחנו כבר בתור להורדה!