איך תפתחו אסטרטגיית SEO באינסטגרם

גם אם אתם יודעים דבר או שניים על SEO, כנראה לא חשבתם שאפשר ליישם את אותם העקרונות של גוגל גם על מקומות אחרים, כמו רשתות חברתיות למשל. אז אם אתם רוצים שיהיה קל יותר להגיע לעמוד האינסטגרם של המותג שלכם ולהגביר את החשיפה אליו - הבלוג הזה הוא בשבילכם.
pete-pedroza-xITnxxlzGAE-unsplash

מה משותף לאינסטגרם וגוגל? בשניהם יש אלגוריתם שמעדיף אתרים או עמודים שעומדים בקריטריונים מסוימים.  והנה עוד משהו משותף לשתי הפלטפורמות המוכרות – בשתיהן יש מנוע חיפוש. אמנם כל אחד מהם עובד בצורה אחרת, אבל בסופו של דבר אם יודעים איך כל אחד מהם עובד, אפשר להשיג כמות חשיפה הרבה יותר גבוהה למותג שלכם, בין אם זה אתר הבית או הפרופיל באינסטגרם. אבל מה ההבדל העיקרי בין גוגל לאינסטגרם? שלגוגל נכנסים מתוך כוונה למצוא משהו מסוים, בעוד שבאינסטגרם המטרה העיקרית היא להעביר את הזמן ופשוט לגלול את המסך למטה עד שמוצאים משהו מעניין. לכן, אם אתם רוצים שהתוכן מעמוד האינסטגרם של המותג שלכם יופיע כמה שיותר מוקדם בפיד של הגולשים – צריך להשתמש באסטרטגיית SEO מותאמת לפלטפורמה. ואתם רוצים שהאלגוריתם של אינסטגרם יאהב אתכם. בכל זאת – יותר ממיליארד אנשים משתמשים בו בחודש. 

למה לנו בכלל אסטרטגיית SEO באינסטגרם?

כמו בגוגל, גם באינסטגרם קיימת שורת חיפוש. אומנם לא במסך הראשי, אבל היא שם – ואנשים משתמשים בה. דרך תיבת החיפוש הנמצאת בעמוד Explore, אפשר למצוא כל פרופיל שקיים בפלטפורמה, אפשר לחפש גם תכנים לפי האשטגים, מיקומים ולאחרונה גם מילות מפתח. אבל מעבר לזה, כמו שכבר אמרנו, אינסטגרם נמצא שם בעיקר בשביל שנגלול דרך הפוסטים שהאלגוריתם מציע לנו בפיד מתוך עמודים שאנחנו עוקבים אחריהם וגם כאלו שלא, ואותו הדבר גם בעמוד Explore. נכון מאוד – תכנים נזרקים אלינו מכל עבר, ואתם רוצים שהתוכן שלכם ייזרק כמה שיותר מהר. בגלל זה חשוב גם להבין איך האלגוריתם של אינסטגרם עובד.

השתחוו בפני האלגוריתם!

ככה זה עובד – האלגוריתם של אינסטגרם מעבד לתוכו כל פיסת תוכן שנכנסת אליו, והוא אוסף כמה שיותר מידע עליו, כמו סוג הפוסט (תמונה או סרטון), מתי הוא פורסם ומידת המעורבות בו (לייקים, תגובות, שיתופים ושמירות). כמו כן, הוא אוסף מידע גם על המשתמשים – תחומי עניין לפי מעורבות בפוסטים, אינטראקציה עם פרופילים אחרים, וכמובן כל מידע אחר שתספקו דרך שאר החשבונות שלכם בפלטפורמות של Meta (חברת פייסבוק לשעבר). באמצעות הצלבת המידע על כל פוסט ועל המשתמשים, האלגוריתם עושה את ההתאמות לפיהן יש יותר סיכוי שמשתמשים יאהבו את התוכן שמוצג בפניהם. וכמובן שיש לו גם את הקריטריונים שלו להצגת תוצאות חיפוש – עד כמה התוכן המוצג רלוונטי לשאלת החיפוש, הסיכוי שהמחפש באמת יאהב את התוכן, וכמות האינטראקציות עם התוכן המוצע, כלומר עד כמה התוכן הזה פופולרי בקרב משתמשים.

את כל הפעולות האלו האלגוריתם של אינסטגרם עושה באופן אוטומטי, אבל בכל זאת יש כמה דרכים בהן אפשר לעודד אותו להעדיף את התוכן שלכם, והן בחלקן דומות לפעולות שנוקטים במסגרת אסטרטגיית SEO לגוגל.

כך יעשה האיש אשר רוצה יותר חשיפות באינסטגרם

  • כתיבת caption מפורט תוך שימוש במילות מפתח: נכון שאינסטגרם היא פלטפורמה המבוססת בעיקר על תכנים ויזואליים, אבל תתפלאו – אנשים גם קוראים את התיאורים של הפוסטים אם התוכן הויזואלי מספיק מעניין. עד לאחרונה, החיפוש באינסטגרם התבצע רק לפי שמות משתמש או האשטגים, אבל היום מנגנון החיפוש מאפשר גם חיפוש לפי מילות מפתח, מה שהופך את החוויה של חיפוש תוכן להרבה יותר קלה. אז אם אתם רוצים שהפוסט שלכם יצוץ כמה שיותר מוקדם בתוצאות חיפוש, כדאי להשתמש בכמה שיותר מילות מפתח.
  • שימוש במילות מפתח גם בשם הפרופיל: בתיבת החיפוש של אינסטגרם אפשר כמובן לחפש גם משתמשים. לכן, אם המותג שלכם קשור לתחום מסוים, כדאי מאוד להוסיף אותו לשם של העמוד או שם המשתמש שלכם. כך משתמשים יוכלו לדעת גם מה הנושא של העמוד שלכם, במידה ויש אחד. אם למשל העמוד שלכם עוסק במיתוג, כדאי להוסיף לשם שלו את המילה Branding.
  • הוספת האשטגים רלוונטיים: אומנם היום האלגוריתם של אינסטגרם כבר פחות מעודד חיפוש באמצעות האשטגים, אבל זה לא אומר שאנשים הפסיקו לעשות את זה. האשטגים הם למעשה אחת הדרכים דרכן האלגוריתם של אינסטגרם אוסף מידע על פוסטים, וזוהי דרך מצוינת לארגן את פוסטים לפי קטגוריות, גם עבור האלגוריתם וגם בשורת החיפוש. שימוש נכון בהאשטגים יכול לחשוף אתכם לקהל חדש ומגוון, ואף לקדם את התוכן שעולה לעמוד שלכם בצורה אורגנית. בכל פוסט ניתן לכלול עד 30 האשטגים, אבל הכמות המומלצת לקידום מירבי היא בין 10-20. תוכלו לקרוא עוד על אסטרטגיית האשטגים כאן.
  • שימוש ב-Alt Text בפוסט: אם אתם לא יודעים מה זה Alt Text, מדובר במונח SEO שעוזר לאלגוריתמים של מנועי חיפוש להבין טוב יותר מה מופיע בתוכן שאנחנו מעלים, והוא עוזר בעיקר למשתמשים בעלי מוגבלויות. ובדיוק מהסיבות הללו, אפשר לנצל אותו לטובת קידום אורגני של תוכן. כדי להוסיף Alt Text לפוסט באינסטגרם, מה שצריך לעשות ללחוץ על Advanced Settings בעת העלאת הפוסט, לבחור באפשרות Add Alt Text, ואז משם להוסיף תיאור מילולי עד כמה שיותר מפורט של מה שמופיע בפוסט.

שלב 1

שלב 2

  • עקביות: ככל שתהיו יותר עקביים עם סוג התוכן שאתם מעלים, מילות המפתח שאתם משתמשים בהן והפרופילים שאתם מקיימים איתם אינטראקציות – כך האלגוריתם של אינסטגרם יוכל ללמוד יותר טוב מי אתם, מה הפרופיל שלכם מציע ועל איזה סוג תוכן הפרופיל שלכם מבוסס. כך גם האלגוריתם יוכל לדעת למי להתאים את התוכן שלכם, ולהגביר את החשיפה של התכנים שלכם לאנשים רלוונטיים שיש יותר סיכוי שיאהבו את מה שאתם מעלים.

אז עכשיו שאתם יודעים איך לעבוד מול האלגוריתם של אינסטגרם כדי לקדם את התוכן שלכם בצורה אורגנית, זה הזמן לעבוד – תתחילו לחשוב באילו מילות מפתח תרצו להשתמש יותר בפוסטים שלכם, לתכנן אסטרטגיית האשטגים ולבחור את הפרופילים שאתם הולכים לעקוב אחריהם. כל עוד תעשו את כל אלו באופן עקבי, כך התוכן שלכם יצוף במעלה תוצאות החיפוש הרלוונטיות לתוכן שלכם, והמותג שלכם יוכל לקבל יותר חשיפות, בשאיפה שאלו יהפכו גם להמרות. ואם אתם לא יודעים בדיוק באילו מילות מפתח להשתמש – מזל שאנחנו כאן!