איך לנהל פרויקט דיגיטלי בצורה מיטבית – 10 טיפים

למה זה כל כך חשוב לדעת איך לנהל פרויקט דיגיטלי? ואילו כלים עלינו להשתמש על מנת שהפרויקט יעבוד בצורה הטובה ביותר?
Icons photo created by rawpixel.com - www.freepik.com
Media Hub Digital Community Icon

העידן הדיגיטלי בו אנו חיים היום, מציע לנו  אינספור אפשרויות, ומגוון רחב של כלים המאפשרים לנו להשתמש בכל מיני שיטות כאלה ואחרות – מה שלעיתים גם עלול ליצור חוסר מיקוד מסוים ובלבול.

לכן, אנחנו כאן בשביל לעזור לכם.

להלן 10 שיטות עבודה מומלצות לניהול פרויקט דיגיטלי מוצלח >>

1. הבסיס להצלחת הפרויקט דורש תכנון מקדים. כדי לנהל פרויקט דיגיטלי טוב, רצוי לתכנן את הפרויקט עוד הרבה לפני שהוא התחיל. האסטרטגיה צריכה להיות מדויקת ומפורטת ככל שניתן. יש לכלול בתוכנית: תקציב, לוחות זמנים ויעדים. כמו כן, גם חשוב לדבר על האלמנטים המרכיבים את הפרויקט, לדבר על המטרות, בחירת צוות החלומות שיגשים את החזון ואפילו לדבר על השיבושים שעלולים להיווצר בדרך. על התוכנית לכלול את הכל – עד לפרטי פרטים.

2. ידע הוא כוח(!) הרחיבו אותו וסגלו לעצמכם כישורים ומיומנות נוספים.
התקמדו בפיתוח מיומנות, נהלו את הזמן שלכם בצורה טובה. ניהול זמן נכון הוא חשוב. ארגון ותכנון הם בין השלבים החשובים להצלחה. כל פרויקט מוצלח צריך להיות מנוהל בהתאם לדד ליין שנקבע מראש.
פתחו לעצמכם: כישורי משא ומתן, יותר תשומת לב לפרטים הקטנים, דעו כיצד להתנהל בין כל הפלטפורמות השונות שיעזרו לכם לנהל את הפרויקט (קופירייטינג, עריכה, SEO, דיווח וניתוח ועוד).

3. ניהול נכון, דורש תיאום ציפיות משני הצדדים. זכרו תמיד, אתם המומחים! ולכן יש לבצע תיאום ציפיות תמיד מול הצד השני ולשקף את את המטרות עליהן הסכמתם מראש. אם התחייבתם – בצעו זאת בהתאם – על מה שכולם יהיו מאושרים.
4. השמע את קולך.  כדי לנהל פרויקט דיגיטלי נכון, לפעמים תיתקל בקשיים. יהיו לקוחות “קלים” ויהיו לקוחות “מורכבים יותר”.  אם הדרישות אינן סבירות – חשוב לשקף זאת בצורה הנכונה ויחד עם זאת, להראות שיש לך יוזמה לחשוב אחרת ולהציע פתרונות אחרים.

5.ניהול נכון ועמידה בלוחות זמנים. ניהול פרויקט דיגיטלי כרוך בהרצה משולבת של זמן ומשימות. לכן, תמיד חשוב להגדיר יעדים ברורים לכל אדם מהצוות – עם מועדי זמן ברורים מראש. שימו לב, יש לבחון כל עיכוב לפני שמתעוררת בעיה.

Business photo created by rawpixel.com - www.freepik.com
6. דאגו לתת לצוות שלך את החוזק שהם צריכים. הוציאו את המיטב מכל חברי הצוות. עודדו אותם לקבל החלטות משלהם ותנו להם להרגיש בעיקר – ביטחון. בנוסף, שקיפות היא המפתח להצלחה. תהיו כנים עם קהל הלקוחות שלכם. תראו להם שאת.ה והצוות שלך מספקים תוצאות. תמיד לעדכן את הלקוח לאן התקציב שלו הולך ושהם מקבלים את הכי טוב עבור מה שהם משלמים. רק כך הם יעריכו וישקיעו בך.

7. תדע לקבל את  ההצלחות שלך בחיבוק עם הכישלונות שלך. צריך ללמוד מכל הצלחה ומכל כישלון. העולם מלא בהפתעות ולפעמים דברים יכולים להשתבש. לכן כמנהל פרויקטים דיגיטלי טוב, הקפד לדון עם הצוות שלך על מה עבד ומה לא.  באופן קבוע.  ולעולם אל תחזור על אותה הטעות.

8. תקשורת טובה עם צוות הפרויקט. אם נבחן מקרוב.. את העולם הדיגיטלי שמפתח כל הזמן, נראה כי דברים יכולים להשתנות ברגע. לכן תמיד חשוב להישאר על המסלול ולבדוק כי כולם מעודכנים במה שקורה לאורך כל התהליך יודעים היכן הדברים עומדים.

9. שמור על הלקוחות שלך קרוב.  תדאג לתת להם עדכון על הפרויקטים השוטפים. תדע לשתף אותם בהחלטות – שמור על תקשורת טובה. אחרי הכל – ההצלחה צריכה להיות דו כיוונית.

10. להיות נוכח לאורך כל התהליך . מנהל פרויקט טוב, צריך לקחת חלק מהתהליך.
לעתים קרובות, מנהלי פרויקטים דיגיטליים מובאים לפרויקט ממש לפני (או אולי אפילו אחרי) ולעיתים יכול להיווצר חוסר הבנה, וחוסר תשומת לב לפרטים משמעותיים. לכן, ככל שתדע יותר, ותכיר את הפרויקט – ההשפעה שלך בתהליך – תהיה בעלת ערך גבוה מאוד.

People photo created by cookie_studio - www.freepik.com" decoding="async" >
זכרו תמיד,  כדי לנהל קמפיין דיגיטלי מוצלח, יש צורך בהכרת הפלטפורמות השונות ברשת, חשוב להתעדכן תמיד בכל מה שחדש, אם צריך לקחת קורסים להכשרה וניהול שיעזרו לך לגלות שיטות עבודה נוספות – זה תמיד טוב. חשוב להכיר את המגוון הרחב שעומד לרשותך ולבחור את הכלים שיהיו נכונים עבורך ועבור הלקוח שלך.

בהצלחה במסע המרתק.

תמיד כאן בשבילכם.