אופטימיזציה למנועי חיפוש – איך נכון לכתוב בלוג

אנחנו יכולים להיות אשפי מילים, קופירייטרים יוצאים מן הכלל, ואף סופרים של רב מכר מצליח אבל זה לא מספיק כדי שהבלוג שלכם יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות של גוגל. על מנת שזה יקרה אנחנו צריכים לשלוט היטב תהליכי אופטימיזציה למנועי חיפוש או בשמו המקצועי seo- search engine optimization.
books

לפני שמתחילים לכתוב- תנשמו:

כתיבה נכונה של בלוג מתחלקת לשניים: 

1. תהליך אופטימיזציה למנועי חיפוש – הפן הטכני. 

איך אנחנו שופכים את המידע שיש לנו באופן כזה שגם גוגל יהנה ממנו גם, ויציג את העמוד שלנו בראש תוצאות החיפוש. 

 

2. הכתיבה עצמה – הפן (הקצת) יותר קריאייטיבי. למי אנחנו כותבים, מה אנחנו כותבים ואיך אנחנו כותבים. 

חשוב לציין למי שהבלוג משמעותי עבור העסק שלו, היינו ממליצים להיעזר באנשי מקצוע. 

גוגל מעדכנים את האלגוריתמים שלהם בתדירות גבוהה. מה שאומר שגם אם כתבתם את הבלוג בצורה מדהימה, על פי כל הדרישות. כעבור תקופה מסוימת הדרישות האלה ישתנו והעמוד שלכם כבר לא יהיה רלוונטי.  

 

קודם כל צריך להגדיר מי קהל היעד של העמוד הספציפי הזה. כל עמוד או פוסט שנבנה אצלכם באתר אמור לפתור צורך ספציפי. יש לנו תמונה של הפרסונה שלו ועכשיו זה הזמן להיכנס לנעל אחת שלו (הנעל השנייה תהיה של הזחלנים של גוגל). מה אותו אדם יכתוב בגוגל כאשר ינסה למצוא תשובה לשאלה שלו/פתרון לבעייה שלו/סתם הרחבת אופקים. לאחר שהגדרתם לעצמכם ביטוי אחד שבו תתרכזו אפשר להתחיל לכתוב.

נתחיל בהתחלה- כותרות

חשוב שהעמוד שלנו יהיה מסודר על פי כותרות. זה עוזר גם לקורא וגם לאלגוריתם של המנוע. צריך לוודא  שיש לנו כותרת ראשית, שתתוייג בקוד html כ-h1 וכותרות משניות שיתוייגו בקוד כ-h2 או h3 וכן הלאה.

זה בונה את ההיררכיה של העמוד בצורה הטובה ביותר. 

תוודאו שיש לכם כותרת ראשית (h1) אחת בלבד.

כמות הכותרות המשניות אינה מוגבלת אך חשוב להכניס את הכותרות במקומות הנכונים ובזמן הנכון. אנחנו לא רוצים שהטקטס שלנו יהיה ארוך מדי, זה עלול להרתיע את הקורא. הכותרות המשניות עוזרות לקורא לקלוט איזה מידע נמצא באותה פסקה. 

 

 

פאן פאקט: כאשר אדם נכנס פעם ראשונה לעמוד שלנו הוא ירפרף בו ויקלוט רק 20% מהמידע. לכן אנחנו צריכים להבליט את הדברים החשובים, ובכך לשכנע את הקורא שלנו להישאר עוד קצת לצלול קצת יותר לעומק.

התוכן עצמו

Tell them what you are going to tell them

Tell them

Tell them what you told them

tell them

אנחנו נתחיל בפסקת פתיחה שתציג את הנושא, לאחר מכן כמה פסקאות שמסבירות על הנושא באופן מעמיק. ולסיום פסקת סיכום שתארגן בקצרה את כל המידע שנשפך. 

ואם אתם רוצים לדעת איך לבנות סיפור נכון יש לנו בלוג ממש על זה >

https://brainnu.com/סטוריטלינג/

כיוון שלאף אחד אין באמת זמן, או חשק, לקרוא הרבה היו תמציתיים. 

שורות קצרות. 

פסקאות שלא עוברות את ה-300 מילים. 

מילות חיבור. 

וכמובן לא לשכוח מילות מפתח. 

אם אנחנו רוצים לקדם את העמוד שלנו בצורה אורגנית צריך להקפיד להכניס מילות מפתח בצורה חכמה ובכמות נכונה.

אם נכניס יותר מדי העמוד שלנו עלול להיתפס כשספאם. מילים אלו אמורות להוות כ-10% מהתוכן שאנחנו כותבים.  

לאחר שיש לכם את הטקסט מול הפנים הגיע הזמן לקשט. הוסיפו תמונות וסרטונים. את הסרטונים את יכולים להעלות בעצמכם, או להטמיע מאתרים אחרים. שימו לב להטמיע ולא להוסיף סתם קישור, כך הקוד של האתר שלכם יהיה קריא יותר.

קישורים קישורים קישורים

מצד אחד אנחנו רוצים להשאיר את הקורא שלנו כמה שיותר זמן באתר, לכן חשוב להוסיף לינקים לתכנים אחרים שיש לכם באתר ויכולים להיות רלוונטים. לפחות לינק אחד, אך עדיף כמה, כדי לתת לו אפשרות בחירה, וכך להגיד את הסיכוי שהוא באמת ישאר. 

כי אם פתאום יעניין אתכם לדעת דעת למה בכלל צריך בלוג לעסק, תוכלו לקרוא על זה ממש כאן > brainnu.com/elementor-2974/

מצד שני אנחנו רוצים להיות גם מעט אלטרואיסטים ולהפנות את הקורא לאתרים אחרים שיכולים לעזור לו. אתם יכולים לעשות שיתופי פעולה עם אתרים אחרים ״חבר מפנה לחבר״. ככה אתם בעצם יכולים ליצור רשת לינקים טובה.

והנה לכם סרטון קצר, שמסכם בדיוק מה כל בלוג צריך לכלול (כל אוהבי הצ׳קליסטים זה בדיוק בשבילכם):
YouTube video