קריאייטיב – המדריך של Brainnü 

האם אי פעם קרה לכם שפרסמתם מודעה שקיבלה הרבה חשיפות - אבל רמת המעורבות הייתה הרבה יותר נמוכה? אם כן, כנראה שאלתם את עצמכם מהי הסיבה לכך, ולשאלה הזאת יכולות להיות כמה תשובות, אבל סביר מאוד שזה כי הקריאייטיב לא היה מספיק מושך. וכשהתחרות בשוק גוברת, הקריאייטיב צריך להיות הרבה יותר מדויק כדי למשוך תשומת לב. וכמו כל תחום שהוא לא מדע מדויק - גם כאן יש כמה דרכים לעשות את זה נכון.
Creative

קריאייטיב הוא הדרך להעביר מסרים שיווקיים לקהל שלנו בצורה המעניינת והיצירתית ביותר. קריאייטיב טוב עוזר למותגים לבנות תדמית חיובית, והרבה פעמים הוא זה שעוזר להם להתבלט מעל המתחרים שלהם. לכן אם בא לכם שהעסק או המותג שלכם יצליח, קריאייטיב זה לא משהו שאפשר להקל בו ראש. אבל אם חשבתם שקריאייטיב זה רק הרעיון והתוצר האומנותי, אז תנו לנו לחדש לכם – מדובר בקונספט הרבה יותר מורכב, עם ניואנסים שחובה להתחשב בהם כשרוצים לשגר את המסרים של המותג שלכם לעולם. אז אם זאת הפעם הראשונה שאתם נתקלים במידע מהסוג שאנחנו שוטחות בפניכם עכשיו – כדאי לכם מאוד לקרוא את ההמשך. ואם כבר יצא לכם לעסוק במלאכת הקריאיטייב – עדיין כדאי לכם לקרוא, אולי תקבלו השראה לקמפיין הבא שלכם 🙂

מה בעצם כולל קריאייטיב?

אמרנו קודם שקריאייטיב הוא דרך להעברת מסרים, אז כמובן שהוא כולל בתוכו אמצעים ויזואליים, אודיטוריים או טקסטאוליים, או למעשה כל דבר שדרכו אנחנו יכולים לתקשר, וזוהי למעשה הליבה של הקריאייטיב. אבל! מסביב לזה יש מעטפת חשובה לא פחות של פקטורים שיכולה להשפיע רבות על ההצלחה של הקריאייטיב שלכם. על מה אנחנו מדברות?

כשמתכננים קמפיין שיווקי, יש כמה דברים שצריך להתחשב בהם, וגם הם נוגעים מאוד לתוצר הקריאייטיבי, מעבר לרעיון – הצרכים של הארגון, הפלטפורמה שמשתמשים בה, התזמון של הקמפיין (כידוע תזמון זה הכל בחיים), קהל היעד, וכמובן – שיתאים לשפת המותג, הן המילולית והן הויזואלית. לכן תמיד כשמתחילים בתהליך של יצירת קריאייטיב, כדאי מאוד להכין בריף שכולל את כל הפרמטרים האלו, כדי שהתוצר הקריאייטיבי יהיה הכי מדויק שאפשר בהתאם למטרות הקמפיין, וכדי שיהיה מסמך שתמיד אפשר לחזור כשדברים הופכים להיות לא ברורים.

מרעיון לתוצר

לא בכדי התרגום העברי לקופירייטר הוא רעיונאי – הבסיס של הקריאייטיב הוא הרעיון שעליו עומדים התוצרים האומנותיים, והוא למעשה מזקק לנו את המסרים שאנחנו רוצים להעביר, וכל רעיון טוב הוא תובנה של מחקר מקדים. ברגע שיש לנו את הרעיון, שאר התוצרים יכולים להתפתח מאליהם. עם זאת, גם לאמצעים ולדרך שאנחנו בוחרים להעביר באמצעותם את המסרים שלנו יש חשיבות ביצירת הקריאייטיב. חשוב תמיד לזכור שקריאייטיב איכותי אמור לבדל את המותג שלנו מהמתחרים ולגרום לו להישאר בתודעה של הקהל ולהגיע לקהלים נוספים. לכן, כדי שתצליחו ליצור קריאייטיב איכותי שישיג לכם את מטרות הקמפיין שלכם ויקח את המותג שלכם לשלב הבא, הכנו לכם כמה כללי אצבע שכדאי לשמור עליהם –

איפה כל זה קורה

אחד הדברים שהכי משפיעים על קביעת סוג הקריאייטיב הוא המדיה שבה הוא הולך להתפרסם, כי לכל פלטפורמה יש את הכללים והפורמטים שלה. אם למשל בחרתם לפרסם בטוויטר, אתם יכולים להשתמש רק ב-240 תווים כדי להעביר את המסר שלכם בצורה מילולית, מה שדורש דיוק בכל מילה. אם בחרתם להשתמש באינסטגרם, תצטרכו להתאים את עצמכם לפיצ’רים הספציפיים שהפלטפורמה כוללת (פיד, סטורי, רילס), אבל בסופו של דבר הנראות של התוכן היא זאת שחשובה. ואם החלטתם שדווקא טיקטוק זה המקום בשביל המותג שלכם, תצטרכו ללכת על סרטון שכולל ויז’ואל כמה שיותר אותנטי, שגם מראה על חשיבה יצירתית.

מילים חזקות יותר מחרב

אין ספק שלתוכן יש חשיבות בלתי מבוטלת כשזה נוגע לקריאייטיב. כולנו מוקפים כל הזמן בתוכן ועוד תוכן, בעיקר מי שגולש באינטרנט ובסושיאל. הוא מגיע אלינו למעשה כמעט מכל כיוון אפשרי, אבל רק התוכן האיכותי, המדויק והיצירתי ביותר יזכה להתייחסות שלנו. קריאייטיב ושיווק איכותיים מתחילים בהבנה כי למילים יש כוח עצום – ואנחנו חייבים להשתמש בהן בחוכמה. נסו לחבר את המשפטים של התוכן שלכם כך שלא יהיה ניתן לפרש אותם בכמה אופנים, כך המסר שלכם יועבר בצורה הטובה ביותר, ותמיד תוודאו שמה שאתם כותבים תואם את פרסונת המותג. שימו את עצמכם בנעליים של הקהל, כדי שתוכלו להבין מה הקהל מבין ממה שאתם מנסים להעביר לו.

מה רואים-שומעים

אז תוכן איכותי המותאם לאסטרטגיה של העסק – יש. עכשיו אפשר להתמקד באיך התוכן שלנו נראה ונשמע. בעידן שבו רוב התוכן שלנו נצרך דרך אמצעים דיגיטליים, ואנחנו מופצצים בתוכן מכל כיוון, אחד הדברים החשובים ביותר שצריך לחשוב עליהם בעת יצירת קריאייטיב היא הדרך שבה נמשוך את תשומת הלב של הקהל. שני החושים הפעילים שלנו בעת צריכת תוכן הם כמובן הראייה והשמיעה. לכן, חשוב להקפיד על תוכן ויזואלי ואודיטורי שקל לעיכול, אבל בה בעת גם מסקרן וגורם לנו לרצות להמשיך לקרוא/לצפות/להקשיב. ואם לא ידעתם, אז גם תוכן ויזואלי לבדו יכול להעביר מסרים שמילים יכולות להעביר.

אחד הדברים בתוכן ויזואלי שגורם לעניין בקרב היא אנשים הוא… ובכן, אנשים. בתור יצורים חברתיים, אנחנו תמיד מחפשים את האנשים שאנחנו יכולים להזדהות איתם רגשית או לשאוף להיות כמוהם. ואם זה לא מספיק משכנע, רק נאמר שמחקרים גילו ששימוש באימג’ים של אנשים יכולים להעלות את שיעור ההקלקות שלכם ב-33%, ובעולם השיווק מדובר במספר גבוה מאוד. מעבר לדמויות אנושיות, אנשים גם נמשכים לתמונות של בעלי-חיים, והשימוש בהן יכול להעניק לכם שיעור הקלקות גבוה ב-16%. עוד דבר שחשוב לשים לב אליו בעת קביעת התקשור הויזואלי הוא הצבעים. חלק גדול מאוד מהשפה הויזואלית של המותג הוא פלטת הצבעים והשילובים האפשריים שלהם. נסו להשתמש בצבעים כמה שיותר בולטים כדי לתפוס את תשומת הלב של הקהל, אבל תמיד תוודאו שהם חלק משפת המותג.

קדימה לעבודה!

אם הגעתם עד לכאן, כנראה הבנתם שקריאייטיב הוא לא משהו שפשוט להפיק, והוא אף פעם לא מגיע מעצמו. יש כל כך הרבה דברים שצריך להתחשב בהם עוד לפני שניגשים לתהליך היצירה.

יצירת קריאייטיב טוב היא ממש כמו שיר לפי יהונתן גפן, שהוא כמו תינוק – בהתחלה זה כואב, אבל אחר כך זה יוצא החוצה וכולם שמחים, ואם הקריאייטיב ממש מוצלח אז הוא גם הולך לבד. אבל אם פחות בא לכם על הכאב הזה שיש בהתחלה, תמיד אפשר לתת לחברת קריאייטיב לעשות את העבודה בשבילכם, ואנחנו כאן כדי לעזור!