צילומי תדמית לעובדים – למה באמת צריך את זה?

העובדים שלנו הם הפנים של הארגון שלנו ובעולם שהופך ליותר ויותר ויזואלי אנחנו רוצים להתגאות בפנים האלה ולשים אותן בפרונט אז איגדנו לכם את כל הסיבות ללמה לעשות פורטרטים לעובדים שלכם ואיך לעשות את זה נכון.
photographer

כל אדם שרוצה להתחיל עסק, שמנהל חברה כבר שנים רבות, שמתעסק בתחום השיווק או בגדול כל אדם שמעודכן בהתפתחויות של העידן שלנו, יודע שבלי להיראות, מאוד קשה להצליח. כיום התחרות מאוד גדולה ובתוך כמות בלתי נגמרת של תכנים בזמן ושטח מאוד מוגבלים, קשה מאוד לתפוס את עיניי הצופה. 

לכן כאשר אנחנו רוצים להיראות ולמשוך קהל ולוקוחות פוטנציאלים, צילום פורטרט עסקי עבור העובדים שלנו הוא אחד הפתרונות. 

 

בזמן שתמונות וסרטונים הופכים ליותר ויותר פופולריים, גם במגזר העסקי והמקצועי (בואו, אפילו לצה”ל יש טיק טוק היום), נוצרת דילמה מתי אנחנו, בתור עסק, ארגון או חברה, צריכים לשכור שירותי צילום מקצועיים לצילומי חברה או צילומי תדמית.

 

צילומים מסוג זה יכול לעזור לנו לחזק את החברה כלפי חוץ וגם כלפי פנים. כמו כן אפשרי ואף מומלץ לחשוב עליהן ככלי הממנף אותנו במיתוג מעסיק. ימי צילום מעלים פעמים רבות את המורל של העובדים, הם נותנים הפוגה מהשגרה וכלפי חוץ זה תמיד נראה הרבה יותר טוב כאשר יש פורטרטים של עובדים בשפה אחת ומאוחדת. בסופו של דבר, כולנו יודעים שהכל מתחיל ונגמר באנשים שעובדים בחברה ולכן נרצה לתת להם את הבמה הראויה.

אז איך ניגשים לזה?

להלן שני דברים חשובים שכדאי לקחת בחשבון כשאנחנו חושבים לעשות צילומי חברה: 

  1. מה נרצה לשדר דרך התמונות – בסופו של דבר התמונות האלה מייצגות את הארגון שלנו, לכן חשוב שנדע מה אנחנו רוצים לשדר גם ברמה הכללית וגם בתמונה ספציפית – בתמונות לאתר לדוגמא, ניתן לחשוב על קונספט כללי עבור כל התמונות, כמו אלמנט מסוים שמזוהה עם הארגון, ובכל תמונה כל עובד יכניס טאץ’ אישי משלו  (נפרט על כך עוד בהמשך). 

  2. איפה נרצה לפרסם את התמונות – האם אנחנו רוצים את התמונות לאתר, לרשתות חברתיות, לקטלוג או באופן כללי שיהיה לנו במאגר כתמונות אווירה.

 
כאשר יש לנו תשובה לשני הדברים אנחנו יכולים להמשיך לשלב הבא: לבחור את קונספט לצילום התמונות שלנו.

 

איך בוחרים קונספט מתאים לצילומי פורטרט עסקי עבור העובדים שלנו

להלן כמה אופציות עיקריות שיכולות לעזור לכם להבין איזה סוג של צילומים תרצו:

1. צילומים פורמליים

מתאים לחברות וארגונים שרוצים לשדר את רמתם המקצועית בלבד. בדרך כלל מקום הצילום יהיה במשרדי החברה, בחוץ באזור אורבני עם בניינים גבוהים וחדשים (כמובן הכל תלוי בכמות העובדים ובאיזה אזור המשרדים שלכם נמצאים).  

הלבוש יהיה פורמלי (במידה ויש מדים אז כמובן שנצרה להצטלם בהם.

רקע התמונה יהיה אחיד, בעדיפות לבהיר, כך תשודר אווירה יותר נעימה ולא מאיימת. 

 

טיפ קטן: עבור צילומים מסוג זה אפשר לחפש צלמים שעובדים עם אור טבעי, מה שיכול לעזור לנו לחסוך במחיר. 

formal woman

2. צילומי קונספט

במידה ומדובר בחברת סטארט אפ, משרד קריאייטיב או כל חברה או ארגון שמעוניינים להעביר את מהות העסק או האופי שלו בצורה יותר קריאטיבית, ניתן לעשות צילומי חברה על פי קונספט שיכול להעביר את האווירה/האופי/מהות הארגון. זה אמנם יכול להישמע קל אבל זה לא תמיד פשוט כמו שאנחנו חושבים. אנחנו צריכים להבין בסופו של דבר מה אנחנו רוצים לשים בפרונט:

האם אתם רוצים לשים את האישיות של העובד בפרונט, 

לתת לכל אחד להביע את עצמו בתמונות שלו, 

או שאתם דווקא רוצים לשים דגש על כל מיני אלמנטים שמשייכים את העובדים לחברה, כמו צבע מסוים שמזוהה עם החברה, או סימן כלשהו שברגע שרואים אותו ישר יודעים שזה הארגון שלכם. 

כמובן שקיימת אופציה שלישית והיא שילוב של השניים. 

מיקומן לרוב יהיה בעמוד “אודות” באתר החברה או שהעובדים ישתמשו בהם כתמונת פרופיל ברשתות החברתיות. 

 

בדרך כלל עבור צילומים מסוג זה נצטרך צלם שיודע לעבוד בסטודיו ומבין טוב מאוד איך לעבוד עם תאורה מלאכותית, כך תוכלו לעשות את הצילומים עם אביזרים או סט אפים מסוימים. 

 

כמובן שהדבר אינו מחייב כי הכל בסוף תלוי בקונספט שתבחרו לעשות. 

3. צילומי אווירה

צילומי תדמית

מדובר בסוג צילומי שיעזור לנו מאוד במידה ויש לנו עמודי חברה ברשתות החברתיות וכדאי לעשות כל כמה זמן ובעיקר באירועי חברה. 

המטרה בצילומים הללו היא להראות את הארגון שלנו מבפנים. כמובן שאנחנו יכולים לבקש מהעובדים לשלוח או להעלות תמונות שלהם, אבל לאדם שמסתכל מבחוץ תמיד יותר נעים לראות צילומים מקצועיים שנראים טוב ומושכים את העין, וכמובן שאי אפשר להתעלם מהעובדה כי התמונות האלה יעזרו לכם מאוד עבור מודעות, פרסומים ותכנים (לכן חשוב לסגור עם הצלם לפני מה תנאי השימוש בתמונות). 

במקרים האלה אין צורך לחשוב על מיקום, אלא פשוט לוודא שהצלם נמצא במקומות הנכונים. 

 

אז זהו, ממש על קצה המזלג, הצגנו לכם כמה אופציות שיכולות לעזור לבנות את תדמית החברה שלכם ולחבר את הלקוחות הפוטנציאלים או העובדים הפוטנציאלים למותג. כמובן שאם אתם עובדים עם אנשים מקצועיים שמבינים את התחום הם ידעו איך לכוון אתכם ויעזרו לכם להרים את הארגון שלכם כמה רמות מעל.