כל מה שרציתם לדעת על צלמי הייטק

שילוב של גדילה מואצת של סטארט-אפים וחברות ההייטק והפיכתה של ישראל ל-Start-up nation יוצרים מגוון תפקידים חדשים בתחום. בתוך כך, אפשר לראות בהייטק אנשים שבעבר לא היינו מעזים בכלל לקשר אותם עם העולם הזה. כחלק מרכזי ממיתוג ושיווק למשל, אפשר לראות הרבה חברות שלאחרונה התחילו להעסיק, תאמינו או לא – צלמים. עכשיו גם הצלמים יכולים להגיד 'אמא אני עובד בהייטק!'
zane-lee-9hrhtTlv2og-unsplash

ימי צילום בחברות וארגונים רבים הם ממש לא מילה גסה. בימי צילום בדר”כ יוצרים תמונות פורטרט לעובדים ולמנהלים, מצלמים את המשרדים ולעיתים גם את המוצרים. התמונות במרבית הפעמים ימצאו את עצמן באתר האינטרנט של החברה, בכתבות יח”צ שונות ואולי קצת ברשתות החברתיות. אבל גם גדילת נושא מיתוג המעסיק והבנה כי ‘תמונה אחת שווה אלף מילים’ ממש יכולה לעזור למשיכת עובדים פוטנציאליים  – במיוחד כאלו מהדור הצעיר יותר שויז’ואל בשבילם זה הכל ודורשים מהארגונים להשקיע יותר בצילומים.

כבר ענינו לכם באחד הפוסטים שלנו על השאלה ‘למה צריך צילומי תדמית לעובדים’. קישור למי שלא זוכר (אוי ואבוי!). אמל”ק – כלי למינוף מיתוג המעסיק, הרמת מורל המועסקים ונראות טובה כלפי חוץ בנכסים הדיגיטליים השונים.

אז למה צריך צלם אין-האוס?

צילומי עובדים בדרך כלל כוללים צילומי פורטרט וצילומי אירועים. אבל בשביל לקחת צעד קדימה צריך קצת יותר- צריך צילומים מאחורי הקלעים, סרטוני משרות, קמפיינים, תמונות של חללי העבודה, של העובדים בשגרת העבודה שלהם, וכל זה על-מנת שתוכלו להוציא החוצה בצורה המושכת ביותר את התרבות הארגונית שלכם. צלמי ההייטק יהיו חלק באחת משתי המחלקות – שיווק או משאבי אנוש, ויהוו חלק מהצוות המתמחה במיתוג מעסיק.

אז נחזור לשאלה – למה לא להסתפק  בשכירת שירותי צלמים נקודתית כשצריך? 

כי צלם שבא למספר שעות בודדות לא מכיר את הארגון שלכם, את התרבות הארגונית שלכם, את העובדים, את השגרה והיומיום, ולא בטוח שהוא יצליח להוציא את המיטב מהעובדים ומהארגון בלי הקשר האישי.

צלם שהוא אחד מהמועסקים בחברה נמצא שם כל הזמן ויודע להוציא את המיטב, שהמועסקים ירגישו בנוח איתו וישתפו איתו פעולה. כמובן שגם איכות התמונות היא משמעותית מאוד. עמודי מיתוג מעסיק המכילים תמונות איכותיות, בזוויות נכונות שיודעות להוציא את המיטב, ימשכו הרבה יותר עובדים פוטנציאליים איכותיים ומרשימים.

תמונות וסרטונים איכותיים, קמפיינים בשיתוף עם העובדים, חשיבה יצירתית התואמת את ערכי החברה – ימשכו את העין הרבה יותר ויבלטו תחת ים תמונות ה-Happy hour ששוטף לנו את הרשתות החברתיות בימי חמישי בערב.

luke-lung-lytupCDJuSg-unsplash

המקצועות בהיי-טק שלא דורשים הכשרה טכנולוגית

תפקיד צלם הייטק הוא רק אחד משורה של תפקידים שאינם דורשים הכשרה טכנולוגית ועדיין מאפשרים לקחת חלק בעולם ההייטק הכה נחשק. המשבר בשוק העבודה יחד עם משבר הקורונה גרמו לכך שאנשים רבים מנסים להשתלב בתעשייה הנחשבת כתעשייה של ‘העשירון העליון’, של האוכלוסייה הכוללת משכורות גבוהות, תנאים מצוינים, מסיבות, אירועים, חופשות, משרדים מעוצבים ומה לא. כולם רוצים להיות בהייטק!

אז אלו חלק מתפקידי העולם החדש שיש להייטק ולתעשיות נוספות להציע, ואם מיתוג מעניין אתכם, ועל אחת כמה וכמה מיתוג מעסיק – תוכלו לקרוא את סדרת הכתבות שהכנו בנושא.  וכמובן, אנחנו תמיד כאן לעזור 😉