מיתוג מעסיק: כל מה שרציתם לדעת

אם אתם רוצים לטפס במהירות למקומות הראשונים ברשימת מקומות העבודה הנחשקים ביותר (ואתם רוצים), קמפיין מיתוג מעסיק מקצועי ושווה במיוחד לא רק יבטיח שהעובדים הקיימים שלכם לא ירעו בשדות זרים, אלא גם יגרום לעובדים פוטנציאליים כשרוניים לעמוד אצלכם בתור כאילו גיליתם תרופה לקורונה. מה?! כן. זה עד כדי כך עוצמתי
מיתוג מעסיק

מיתוג מעסיק הוא תהליך ובו המעסיק יוצר מוניטין המבוסס על ערכי הארגון, מתוך מטרה לגרום למועסקים שבארגון להזדהות עם הערכים הללו, ולמעשה לשקף להם מה זה אומר לעבוד בו – מלבד לקבל את תלוש השכר בסוף החודש. בסופו של דבר, מיתוג מעסיק אמור להעניק לעובדים תחושה חיובית שתעודד אותם לעשייה, ובמקביל להפוך את עצמו לנחשק ביותר בעיניי מועמדים – פוטנציאליים או פאסיביים. אם כן, נראה שמדובר בתהליך חשוב מאוד, שאף רבים אינם מודעים לקיומו עדיין, ועל כן יש צורך לבצע אותו באופן נכון ובעזרתם מומחים שיוכלו לסייע לכם למצות את הפוטנציאל הגלום בעסק שלכם, וליצור את המוניטין שימנף אותו.

אז מיתוג מעסיק – למה, מי ואיך? כל המידע החשוב כאן לפניכם.

למה צריך?

ובכן, לבניית תשתית למיתוג מעסיק ולבניית אסטרטגיה נכונה יש השפעה בלתי מבוטלת על שימור וגיוס העובדים שבארגון. למה אנחנו מתכוונים? אסטרטגיית מיתוג נכונה אמורה לסייע בשימור עובדים איכותיים בעסק, וזאת משום שבעזרתה העובדים ירגישו משמעותיים יותר, מלאי מוטיבציה ורצון להצליח ולפעול למען הצלחת וצמיחת מקום העבודה שלהם. במקביל לכך, מותג מעסיק הוא גם כלי למשיכת מועמדים חדשים ומשמעותיים וגיוסם לארגון.

בכך, מהמיתוג למעשה מרוויחים גם הארגון וגם העובדים: העסק חוסך בעלויות בטווח הארוך, במקביל לשימור וגיוס עובדים איכותיים ויצירת מרחב עבודה נעים ופרודוקטיבי עבורם.  

מי צריך מיתוג מעסיק?

בגדול, חשוב מאוד שכל ארגון שמעסיק תחתיו עובדים ייצור לעצמו מוניטין מבוסס ותדמית שתשרת אותו בחזיתות השונות. מיתוג מעסיק הכרחי בעיקר כשזה נוגע לעסקים בינוניים-גדולים אשר מוכרים בשוק, מעסיקים עובדים ותיקים רבים ומחזיקים במשרדים מרשימים. אסטרטגיה נכונה של מיתוג תסייע להם להתחזק ולהשקיע את עצמם בטווח הארוך. כאן אנחנו מדברים למשל על מיתוג הייטק כשמדובר בחברות הייטק גדולות, אך גם בכל תחום אחר שתוכלו להעלות על דעתכם כמובן.

נוסף על כך, גם עסקים קטנים יוכלו להרוויח ממיתוג מעסיק וליצור תשתית איכותית שתשפיע לאורך זמן בארגון. אף שלעסקים קטנים מיתוג מעסיק לא תמיד יכול להתאים – ובמיוחד אם הם נמצאים בתחילת דרכם, משום שאין להם עדיין בסיס חזק מספיק של מועסקים ותיקים – גם אז המיתוג חשוב ביותר, ובמיוחד כשזה נוגע בשימור העובדים ויצירת אווירה חיובית, יצרנית ומקצועית.

בכל מקרה, לכל סוג עסק תתאים אסטרטגיית מיתוג מעסיק שונה, שתשים את הדגש על הנקודות החשובות ותיצור תמהיל איכותי ונכון שיתאים לו במיוחד. 

איך עושים את זה נכון?

מיתוג מעסיק כמעט כל אחד יכול לנסות לעשות, אבל העניין הוא שכדאי לעשות זאת נכון. אז מה עושים? פונים לחברה המומחית בתחום ומתחילים את התהליך. יצירת המותג איננה תהליך קצר, ואת התוצאות לא תראו בתוך יום. אלא שמדובר בתהליך מתמשך הכולל כמה וכמה שלבים, היכרות מעמיקה עם העסק, גיבוש אסטרטגיה, ולבסוף ביצוע תוצר על סמך האסטרטגיה. וזה רק על קצה המזלג, כמובן.

מיתוג מעסיק: הלכה למעשה

אז אם אתם בתחילת הדרך במיתוג העסק שלכם ואתם מחפשים כמה טיפים מעשיים, ריכזנו לכם כמה עקרונות שיכולים להיות יעילים במיוחד:

  • הכשרה ופיתוח מקצועי – פיתוח עובדים הוא הכרחי בכל ארגון שהוא. זוהי אחת הדרכים ליצור עניין וסקרנות בקרב העובדים, להשאיר אותם מעודכנים, להעשיר אותם במידע מקצועי שיתרום להם ולתהליכי העבודה בארגון, ולמעשה לתת להם את ההרגשה שמשקיעים בהם ושאכפת לכם מההתפתחות שלהם. זה יכול להיות הכשרות במגוון רחב של נושאים, כאלה הקשורים לעבודה וגם כאלה שלא, אלא מטרתם לתרום לידע ולמיומנויות כלליים יותר.
  • ספרו על הצלחות – אחת הדרכים להעלות את תחושת המורל בעסק ואת המוטיבציה של המועסקים היא ע”י פרסום ההצלחות שלהם ופרגון. זה יכול להיות באמצעות המדיה – בפוסט המפורסם בעמוד הפייסבוק של החברה, או אם אתם מעוניינים בפורום מצומצם יותר אז בקבוצת הווטסצאפ. זה בהחלט ייתן לעובדים שלכם תחושה שמעריכים אותם ושיש מי שרואה את העבודה הקשה שלהם.
  • יישום ערכי המותג – אם יש לכם ערכי מותג מדויקים ומחודדים, זה הזמן לחשוף אותם לפני העובדים שלכם. מה הכוונה? אם אחד העקרונות של העסק הוא שידור מקצועיות וניסיון, דבררו את נושא המקצועיות בדרכים שונות. כמו כן, אפשר שתספרו על הדרך המקצועית שלכם, שתפו סיפורים משירות הלקוחות והנגישו את הידע ומקורות המידע.
  • הבעת דעה ושיח פתוח – זוהי דרך לגרום לעובדים להרגיש מעורבים בכך שהם משמיעים את קולם. זה כמובן מתחיל בתחושה שהם תמיד יכולים לפנות אל המנהל שלהם בכל עניין שהוא, אבל בהחלט אפשר לרכז שיח פתוח ואפשרות להבעת דעות בערב של הצוות, בין שמדובר בשאלה פתוחה ובין שמדובר בסקר. אפשר שזה יהיה קשר לנושאים הקשורים להחלטות בעסק ונוגעות לכולם, ובמיוחד אם מדובר בסוגיות מעוררות מחלוקת.
  • יצירת קשרים חברתיים וגיבוש – לבסוף הדרך לסביבת עבודה נעימה וחיובית עוברת בקשרים בין העובדים. זה הזמן לסייע להם לחזק את הקשרים ביניהם ולתרום לגיבוש הקבוצתי בעזרת פעילויות קבוצתיות או זוגיות, כמו גם יוזמות שיעודדו שיתופי פעולה מקצועיים וחברתיים כאחד.

לסיכום, מומלץ שכל עסק המאגד תחתיו עובדים, אשר רוצה ליצור לעצמו מוניטין חזק ואיכותי, יתחיל בתהליך מיתוג מעסיק שיסייע לו למצות את כל הפוטנציאל הגלום בו. זה מדבר אליכם ואתם מחפשים מומחים שיעשו עבורכם את העבודה הקשה? נעים מאוד, אנחנו brainnu – חברת קריאייטיב אשר מובילה בתחום מיתוג מעסיק – ואתם מוזמנים לפנות אלינו כבר היום, ולהתחיל ליצור שינוי.

בהצלחה!