יצירת פרופיל מעסיק טוב בגלאסדור

פלטפורמת גלאסדור לא כל כך מוכרת בישראל, למרות שבחו"ל היא אחת הפלטפורמות לגיוס עובדים ולחיזוק המיתוג מעסיק בין הגדולות שיש. בלוג זה נכתב במיוחד עבור מנהלי HR, מנהלי מיתוג מעסיק, מנכ"לים סמנכ"לים ועבור כל מי שרוצה לקחת את הארגון שלו צעד אחד קדימה ולחזק את מיתוג המעסיק שלו אל מול העובדים הפוטנציאליים. חקרנו והבאנו את הדרכים המרכזיות ליצירת הפרופיל הכי טוב שיש ממש כמו החברות הטובות ביותר בשוק.
nikki-s-YeAXw0OzYUo-unsplash

מה זה גלאסדור?

גלאסדור הוא אתר תעסוקה שהושק בשנת 2008 ומאז הפך לאחד מאתרי השמרות הגדולים ביותר בעולם. על פי החברה, בכל חודש נכנסים כ-50 מיליון מבקרים ייחודים. האתר כולל יותר מ-70 מיליון ביקורות, דיווחי שכר ותובנות שונות לגבי 1.3 מיליון מעסיקים (אם אתה  לא אחד מהם אתה בבעיה).

גלאדסור מושתת על כך שמועסקי עבר ומועסקים  נוכחיים יכולים להעלות ביקורות באופן אנונימי על מקום העבודה שלהם. מדובר בפלטפורמה חינמית המאפשרת לכל אחד ליצור חשבון, להעלות קורות חיים, להגיש מועמדות למשרות ולפתוח פרופיל לארגון שלו. אפשר למצוא באתר ביקורות, דירוגים, משכורות על פי תחום או על פי אזור גיאוגרפי ולהתכונן לראיונות עבודה. תשעים ושישה אחוזים ממחפשי העבודה אומרים שהם מושפעים מביקורות עובדים ולכן המשמעות והתרומה של הביקורות היא ענקית!

למה גלאסדור חשובה למעסיקים?

גלאסדור נתנה למועסקים המון המון כוח ביידים. הביקורות נכתבות רק על ידיהם והמעסיקים לא יכולים להתעלם מהביקורות שנכתבות שם. כולנו כבר יודעים שמיתוג מעסיק של הארגון שלך משפיע על יכולות גיוס הטאלנטים שלך. תחשבו על גלאסדור כעל ‘איזי’ למעסיקים. אפשר לראות ביקורות, ציון כללי, טווש משכורות ומידע על התרבות הארגונית של הארגון.

דרכים ליצירת פרופיל מעסיק טוב בגלאסדור

הנראות של העמוד שלכם

שימו לב שהדברים הבאים מספיק בולטים בעמוד שלכם:

לוגו החברה צריך להיות מעודכן ואחיד כמו בשאר הנכסים שלכם. אם ביצעתם איזה שהוא שינוי ברשתות החברתיות או בלוגו באתר שימו לב לעדכן גם בגלאסדור – משדר יותר אמינות ועדכניות.

תמונת קאבר הוסיפו תמונה באיכות טובה שמציגה את התרבות הארגונית, סרטון קצר או תמונה מונפשת הם לגמרי בונוס.

תמונות שיגרמו לעובדים הפוטנציאלים שלך לדעת בדיוק איך יראה יום העבודה שלהם, איך נראת סביבת העבודה ומה התרבות הארגונית שלכם.

מידע בסיסי על החברה  מופיע בראש הפרופיל והוא הרושם הראשוני שאתם משאירים על העובדים. חשוב לכלול בו את כלל הפרטים החשובים והמעניינים ביותר שימשכו את תשומת הלב של הטאלנטים שאתם רוצים.

קישורים לרשתות החברתיות שלכם תתנו אופציה למחפשי העבודה ללמוד ולהבין עוד על הארגון. תציגו את הרשתות החברתיות שלכם ותקראו לאנשים להיכנס ולחקור עליכם עוד קצת.

הצגת הפרסים והשבחים שקיבלתם זה הרגע להשוויץ ולהראות את האסמכתות האמיתיות ללמה אתם המעסיק הטוב ביותר ולמה שווה לעבוד דווקא אצלכם. 

תג OpenCompany

תג אשר מסמן את שקיפות החברה שלך ונותן אסמכתא למועסקים הפוטנציאליים שאכפת לך ממיתוג המעסיק שלך ומדעתם של המועסקים שלך. אפשר להתסכל על זה קצת כמו ה’וי הכחול’ של האינסטגרם שמשדר אמינות.

אז איך משיגים אותו? יש כמה דברים שצריך לעשות באופן קבוע-
לעדכן את פרופיל החברה לפחות פעם בשנה, הוספת תמונות שמשקפות את מקום העבודה והתרבות הארגונית, קבלת ביקורות באופן קבוע (זה הזמן לשלוח את כל המועסקים ואת עובדי העבר לתת ביקורת), להשיב לביקורות בפרופיל ולהציב קישור לעמוד הגלאסדור באתר שלך או ברשתות החברתיות.

שימוש בפונקציה Affiliated Profiles קישור חברות

פונקצייה המאפשרת לקשר פרופילים של כלל החברות השונות תחת אותו הארגון בגלאסדור. יוצר שקיפות למבנה הארגון ומעודד את המועסקים לחקור על הארגון ולמצוא את כלל המשרות הפתוחות והרלוונטיות אליו.

שימוש בפונקציה Nested Profiles

מאפשר לפלח את התוכן בפרופיל (ביקורות, משרות פתוחות וכו’) לפי המחלקות השונות בארגון. מאפשר למועסקים לבחון את העסק שלך בהתאם לתחום עיסוקם ובהתאם למחלקה בה רוצים לעבוד. מאפשר גם לכם בתור מעסיקים לבחון את הביקורות השונות על פי המחלקות ולגלות את החוזקות והחולשות של כל מחלקה שלכם. 

עדכון שוטף של הפרופיל

ניתן לשתף עדכונים שונים על החברה. מומלץ לפרסם ולשתף בתהליכים שונים שמתפתחים, מחלקות חדשות, ערבי חברה וחופשות, הצלחות וזכיות של הארגון או של המועסקים, גיוסים הנפקות וכו’. מידע מעודכן יחשף עוד מידע על התרבות הארגונית שלכם ויחזק את מיתוג המעסיק שלכם אל מול המבקרים השונים. 

הצגת ה-EVP שלכם

על מנת להבין מהו ה-EVP ולהבין כיצד מגדירים אותו אתם מוזמנים להיכנס לבלוג שלנו כבר לא יצור מיתולוגי – מיתוג מעסיק ליוניקורן שיהפוך אתכם לדקאקורן. לאחר שמצאתם והגדרתם את הצעת הערך לעובד שלכם זה הזמן להתחיל להפיץ אותו ולהסביר לכולם למה כדאי לעבוד דווקא אצלכם.

הצמדת הביקורות הטובות

יש באפשרותכם להצמיד ביקורת כך שהיא תיהיה הביקורת הראשונה שרואים. תבחרו את הביקורת שמעבירה בצורה  הטובה ביותר את התרבות הארגונית שלכם ואת היתרונות בלעבוד אצלכם. כזו שמנוסחת בצורה טובה וברורה כזו שתתגאו להקריא לאמא ואבא ולהגיד זו החברה שלי.

תגובה לביקורות

תגיבו לביקורות שנתנו לכם, אם לא לכולם אז לפחות לרובם. שימ לב להגיב לא רק לתגובות המפרגנות אלא גם לתגובות קצת פחות טובות ולתת מענה על דברים שלילים שנאמרו. אם הייתה איזו שהיא בעיה וכבר תיקנתם אותה ופעלתם לשיפורה – תגיבו שלקחתם את הביקורת ודברים השתנו. חשוב להראות למועסקים הפוטנציאליים שיש אוזן קשבת. הרי ברור שאף מקום הוא לא מושלם, אבל לפחות פועלים תמיד להשתפר ולצמוח יחד עם העובדים ומקבלים את דעתם.

התאמה לקהלים שונים

גלאסדור מאפשרת להתאים את המסרים של העמוד שלכם לקהלי יעד שונים. מה שתרצו להציג למהנדסים הם לא בהכרח אותם המסרים שתרצו להראות לאנשי השיווק. ניתן להתאים את הפרופיל לעד ארבעה קהלים במקביל. אפשרות זו אפשרית רק לבעלי החבילה המורחבת.

אז כרגע נתנו לכם עוד פלטפורמה לחיזוק מיתוג המעסיק שלכם מעבר לפלטפורומות הבסיסיות, אבל אתם רוצים מישהו שיעשה זאת בשבילכם בצורה הכי נכונה שיש אתם יודעים איפה למצוא אותנו.