ה-סיפור של הארגון שלכם: איך להשתמש בסטורי במיתוג מעסיק

כבר כמה שנים שהוא בחיינו, ובשביל חלקנו - הוא אף כל עולמנו. הסטורי הוא הכלי הכי פופולרי באינסטגרם, בגלל הזמינות, האותנטיות, הקלות, והכי חשוב - החשיפה. אלוהי האינסטגרם שייפו את הפיצ'רים הקיימים בסטורי כדי לעזור למותגים להגביר את החשיפה והמעורבות של הקהל, לרמה שגם שימוש בסטורי - צריך לעשות בצורה נכונה. ותתפלאו, אבל כמו במיתוג שיווקי - גם במיתוג מעסיק אפשר לנצל את החשיפה שמגיעה מהסטורי כדי לשקף את החיים בתוך הארגון שלכם בצורה הכי אותנטית שיש.
jakob-owens-WUmb_eBrpjs-unsplash

כבר דיברנו על למה צריך עמוד אינסטגרם במסגרת מיתוג מעסיק ואיך לתפעל אותו, אז אם למותג המעסיק שלכם עדיין אין אחד – זה הזמן לפתוח. 

אומנם האינטרנט כבר מוצף ברשתות חברתיות, ולכל אחת יש קהל יעד ומטרה שונה, אבל אינסטגרם הוא עדיין פלטפורמה עם פוטנציאל חשיפה מאוד גדול. וכמובן שאי אפשר לתכנן אסטרטגיית אינסטגרם מבלי להתייחס לכלי הכי טוב להגברת החשיפה – שהוא כמובן הסטורי האלמותי. לפעמים נראה שאפשר ללכת לאיבוד בין כל הפיצ’רים הקיימים בו, אבל אם משתמשים בהם בחוכמה, מותג המעסיק שלכם יכול לשדר לקהל תכנים יותר אותנטיים, שמקומות אחרים באינסטגרם, כמו הפיד או Reels, לא יכולים להעביר, וכך לספר את הסיפור של הארגון שלכם בצורה הרבה יותר אמינה. אז איך תנתבו את הסטורי לטובת מותג המעסיק שלכם?

לפני הכל - מה זה בכלל סטורי?

אם חייתם מתחת לסלע ב-6 השנים האחרונות ועדיין לא יודעים על מה אנחנו מדברים – הסטורי בגדול הוא פיצ’ר באינסטגרם שבו אפשר להעלות תמונות או סרטונים קצרצרים שנמחקים תוך 24 שעות מרגע העלאתם, והוא פותח בהשראת סנאפצ’ט (זוכרים?). התוכן שעולה בסטורי לא מוצג בפיד הראשי או בגריד בתוך הפרופיל. כדי לראות אותו צריך ללחוץ על תמונות הפרופיל שנמצאות בחלק העליון של המסך, שהוא איזור שמאוד מושך את העין. מכאן גם מגיע פוטנציאל החשיפה הגדול שלו – לא צריך לגלול למטה כדי להגיע לתוכן שלכם, הוא כבר שם מהרגע הראשון. בניגוד להרבה סוגי תוכן בסושיאל, תגובות ולייקים אינם חשופים לכולם, וניתן גם לראות כמה אנשים צפו בסטורי שלכם.

אפליקציית אינסטגרם בטלפון הנייד מחוברת למצלמה, לכן הסטורי מאפשר צילום תמונה או סרטון והעלאתם ישירות לסטורי, ואפשר גם לבחור מתוך ספריית התמונות הקיימת, או לעצב סטורי ללא שימוש תמונה כלשהי, הכולל טקסט ורקע. 

בגלל שאינסטגרם הוא פלטפורמה לשיתוף תוכן ויזואלי, קיימות בו הרבה מאוד דרכים לגרום לתוכן בסטורי לבלוט ולהיות יותר מושך לעין. לא נלאה אתכם במעבר על כל הפיצ’רים הקיימים, כי הם רבים ודורשים מדריך שלם משל עצמם, אבל רק נאמר שקיימים מדריכים רבים כאלו ברחבי הרשת, כך שמספיק לכתוב בגוגל “איך להשתמש בסטורי” כדי להגיע אליהם.

מהם היתרונות בשימוש בסטורי במיתוג מעסיק?

כבר אמרנו כמה פעמים שהיתרון הגדול ביותר של הסטורי הוא פוטנציאל החשיפה שלו, אבל יש יתרון נוסף חשוב לא פחות – השימוש בו הוא חינמי, במיוחד לאור העובדה שהרבה פלטפורמות שיווקיות כיום עולות כסף. כמובן שגם אפשר להשתמש במודעות ממומנות ולטרגט קהלי יעד ומשתמשים שלא עוקבים אחריכם.

בגלל האופי המיידי של התכנים בסטורי, לרוב הם נתפסים כהרבה יותר אותנטיים, ומציגים דברים שקורים בזמן אמת. כמו כן, אם קיימת דאגה בלבכם לגבי מעורבות הקהל בסטורי – הסירו אותה! קיימות הרבה אפשרויות בסטורי שמניעות את הצופים בהם לפעולה. הדרך הזמינה ביותר היא הוספת רגש לסטורי או תגובה באמצעות הודעה ישירה, אבל החסרון בשתי הדרכים הללו הוא שרק מנהלי העמוד יוכלו לראות אותן, אבל עדיין קיימות דרכים נוספות שמערבות את הצופים (פרטים בהמשך). יתרון גדול בתוך הסטורי הוא השיתופיות – בדיוק כמו בפוסטים רגילים, אפשר לתייג השאטאגים, עמודים אחרים ומקומות, כך שאם העובדים מעלים סטורי שקשור לארגון – הם יכולים לתייג את העמוד, וכך להגביר את החשיפה של קהל חיצוני לעמוד. אפשר גם להוסיף לינק שמוביל לאתר מסוים שאתם רוצים שהצופים שלכם ייכנסו אליו.

כמו כן – אם העלתם סטורי שממש אהבתם או שלדעתכם שווה להציג בפרופיל ליותר מ-24 שעות – אפשר לשמור אותו כהיילייט, בפני עצמו או כחלק מהיילייט עם נושא מסוים שקשור אליו.

אילו תכנים נעלה לסטורי במסגרת מיתוג מעסיק?

בגלל שהתכנים בסטורי נמחקים אחרי 24 שעות, לרוב מעלים אליו דברים יותר אקטואליים לאותו הרגע, או תכנים שפחות שווה להעלות לגריד, כמו תמונות או סרטונים באיכות יותר נמוכה שפוגעים בנראות הכללית של הגריד. בגלל זה גם הרבה עמודים שיווקיים מעלים לסטורי הודעות על מבצעים יומיים או טיזרים לאירועים עתידיים, לכן אם יש בארגון שלכם משהו שהעובדים צריכים לדעת ורלוונטי לאותו הרגע – שתפו את זה בסטורי.

התכנים בסטורי הם תמיד התכנים היותר אותנטיים ואורגניים, כי הם משתפים דברים שקורים בזמן אמת. לכן, אם יש בתוך הארגון משהו שקורה בזה הרגע ואתם חייבים לשתף אותו עם הקהל שלכם – הסטורי הוא המקום לעשות זאת. כמו כן, אם יש סטורי של אחד המועסקים בארגון ששווה לשתף – עשו זאת. האותנטיות שלו מקבלת משנה תוקף אם רואים שהמקור הוא עובד בארגון, ולא הארגון עצמו. כך תוכלו לייצר עבור הקהל שלכם תמונה הרבה יותר אמינה של המתרחש בתוך הארגון, ולמצב את עצמכם כמעסיק שווה. 

אם יש פוסט חדש שהעלתם לעמוד שלכם – אחת הדרכים שמגבירות את החשיפה אליו הוא שיתוף שלו בסטורי. פוסטים חדשים בפיד הם לא דבר נגיש כמו הסטורי – יכול לקחת הרבה זמן עד שמגיעים אליהם, ולפעמים אפילו מדלגים עליהם מרוב גלילה. השיתוף בסטורי מעלה את פוטנציאל החשיפה של הפוסט החדש שהעלתם.

עוד דגשים חשובים

אם אתם כבר מעלים תכנים לסטורי – העצה שלנו היא “להרים” אותם באמצעות הפיצ’רים הקיימים. שוב – אינסטגרם הוא בעיקר כלי ויזואלי, לכן נסו להמעיט בטקסט נלווה (עד 20% מהויז’ואל הכולל), הוסיפו סטיקרים כדי להוסיף צבעוניות וחיים לתוכן, השתמשו בתיוגים והאשטאגים כדי לעודד שיתוף. אם אתם מעלים טיזר – אפשר להוסיף Countdown כדי ליצור עוד יותר ציפייה אצל הצופים לקראת מה שאמור להגיע. אפשר גם להשתמש בסקרים ושאלות כדי להעלות מעורבות. זכרו – קהל היעד שלכם הוא לא רק העובדים הפוטנציאליים, אלא גם הקיימים. לכן כל תוכן שתעלו לעמוד האינסטגרם שלכם, כולל הסטורי, צריכים גם לעודד את המועסקים שלכם לשתף ולהיות יותר מעורבים.

שימוש בסטורי נראה גדול עליכם? קודם כל – תדעו שברגע שמתרגלים לזה, זה כבר זורם מעצמו. אם אתם עדיין לא מרגישים בטוחים – תנו למקצוענים לעזור לכם! דברו איתנו.