העתיד כבר כאן – טרנדים בעיצוב גרפי 2023

לא ברור מה יהיה הטרנד הגדול הבא בעיצוב בשנת 2023. יכול להיות שפרץ הנוסטלגיה יתגבר ויחזיר משהו מהעבר, או שיצוץ משהו לגמרי חדש - רק הזמן יכול להגיד באמת. אבל, אנחנו עדיין ננסה לחזות מה צופן העתיד ואתם מוזמנים לחזור אלינו בעוד ולראות אם צדקנו.
Design trends

הרבה יכול להשתנות בשנה בתחום העיצוב הגרפי. סגנונות מסוימים יכולים להיעלם לחלוטין ואחרים יכולים להתפתח עם הזמן. ככל שטכנולוגיות חדשות צצות, טכניקות קודמות יכולות להיעלם מהעולם. אז מה שנת 2023 הולכת הולכת להביא לנו ולמה אנחנו צריכים לצפות?

שימוש ב-AI

קשה להגיד בוודאות לאן ה-AI יתקדם בתחום העיצוב – כי הטכנולוגיה לא מפסיקה להתפתח ולהפתיע. אבל סביר להניח שמעצבים ואומנים רבים יתחילו להשתמש בבינה מלאכותית כדי ליצור עיצובים ייחודים ומושכים. חלק מהמעצבים עשויים לפחד שהבינה המלאכותית תיקח להם את הפרנסה, אבל מי שישלוט בשוק יהיו המעצבים והמעצבות שידעו להשתמש בטכנולוגיה ליצור עיצובים ייחודים שידעו למשוך את קהל היעד שלהם.

עיצובים פסיכודליים

בשנת 2023, כנראה שנראה עליה בפופולריות של הסגנון הפסיכדלי שנוצר במקור על ידי תנועת ההיפים בשנות ה-60. הסגנון מאופיין בשימוש בצבעי ניאון בהירים וצורות גיאומטריות מורכבות. הוא מעורר אצלנו את הנוסטלגיה ואת תחושת החופש של שנות ה-60 יחד עם העולם החדש, שלפעמים מרגיש עמוס ומבולגן.

תלת מימד

עיצובים בתלת מימד היו פופולריים גם בשנה האחרונה והם לא מראים סימנים של היעלמות או דעיכה. הטרנד כנראה נובע מההתקדמות של הטכנולוגיות והיכולות ליצור איורי תלת מימד מורכבים יותר במעבר. עיצובי תלת מימד מאפשרים למשתמשים ליצור אינטראקציה רבה יותר עם התוכן והלהעריך בצורה טובה יותר מבחינה ויזואולית את המוצרים, מה שנותן לגולשים חוויה מרתקת וסוחפת יותר.

וינטג'

עיצוב בסגנון וינטג’ מושכים ויזואלית, נגישים ומעוררים תחושה של נוסטלגיה. הדיטיליים המורכבים והאסתטיקה הקלאסית שלו הופכים אותו לבלוט יותר מעיצובים מודרניים ומעניקים אווירה ייחודית. עיצובים מהסוג הזה יכולים להתאים במיוחד למוצרים שיש להם תחרות עם עיצובים מודרניים, ובכך ליצור בידול משמעותי. בשנת 2023 כנראה עלייה של תחום הוינטג’ גם בתחום האופנה – מה שיהפוך את הטרנד לרלוונטי ונחשק יותר.

Source: pineapplecollaborative.com

צורות גיאומטריות פשוטות

סגנון הבאוהאוס מאופיין בפשטות. השימוש בצורות גיאומטריות ובעיצובים נקיים ומינימליסטיים הוא מאפיין משמעותי בסגנון הזה שממשיך להיות פופולרי.  אנשים רבים מקשרים בין סגנון הבאוהאוס לילדות ולצורות הראשונות שלמדו, מה שמקנה להם תחושה מוכרת ומעורר בהם נוסטלגיה. סגנון זה מזוהה לעתים קרובות עם מוצרים איכותיים ומעוצבים היטב שהם גם פונקציונליים וגם אסתטיים.

הטרנדים של 2023 יהיו במידה רבה, המשך ישיר לטרנדים שראינו ב-2022.  השינוי המשמעותי שנראה הוא השימוש בבינה מלאכותית ליצירת איורים ועיצובים. סביר להניח שנראה ערבובים של סגנונות וטכניקות, מה שיוביל למבחר רחב של אופציות ויזואליות. השנה הזו מהווה הזדמנות למעצבים לפרוץ את הגבולות ולבחון אפשרויות חדשות, ואנחנו כבר מחכות לראות מה ומי יביא את המהפכה העיצובית הבאה.