גיוס עובדים להייטק

עולם ההייטק הוא תעשייה משגשגת שהולכת וגדלה, ועם הגדילה יש צורך גם בהגדלת כוח האדם בארגונים השונים בתחום. נושא גיוס העובדים להייטק הוא חשוב וגם מאתגר, ומצריך מהארגונים והחברות לאתר את הטובים ביותר לתפקידים השונים, ולגייס אותם בהצלחה.
mika-baumeister-9xI1EDeVRDk-unsplash

עולם הייטק עובר לא מעט שינויים בשנים האחרונות, ובעיקר חווה גדילה והתפתחות משמעותיות ומהירות, המביאות איתן גם את הצורך בגיוס עובדים איכותיים ומוכשרים – גם כאן, בישראל. משום שיש ביקוש גבוה להייטק, גיוס העובדים עשוי להיות מאתגר למדי: מבין מאות, אם לא אלפים של קורות חיים בעבור משרה הנשלחים למחלקת HR, יש למצוא את המועמדים המתאימים ביותר שיוכלו להיקלט בחברה באופן המיטיבי ביותר. וכמובן, שתהליך הגיוס לא מסתיים עם הודעתכם על הקבלה למועסק החדש בחברה, אלא שיש חשיבות רבה גם לתהליך הקליטה שלו. אז מה צריך לדעת עוד על גיוס עובדים להייטק, ואיך לעשות את זה נכון? הינה כמה טיפים.

איך נבצע תהליך גיוס מקצועי להייטק?

תהליך גיוס מקצועי להייטק הוא ללא ספק תהליך מורכב, הדורש תשומת לב לפרטים רבים, במיוחד בתחום הזוכה לביקוש רב, שרק הולך וגובר. משום שמדובר בתהליך מורכב הבנוי מכמה שלבי עבודה, חשוב שהוא יתבצע ע”י אנשים מקצועיים בתחום, המבינים היטב את הצרכים של החברה, את עולם ההייטק ולזקק את המועמדים המתאימים ביותר.

כאן נציין שגיוס עובדים לא מסתיים באיתור המועמדים המתאימים, ביצוע ראיונות עבודה, מרכזי הערכה וכך הלאה. אלא שחלק בלתי נפרד מהתהליך הוא קליטת העובד החדש בחברה. זה אומר למעשה שיש ליצור מערך קליטה נוח ויעיל, שיאפשר לכל עובד להיטמע במערכת. חברות הייטק רבות בוחרות לבנות תהליך אונבורדינג, אשר מטרתו בשורה התחתונה היא לייעל את התהליך ולסייע לכל עובד חדש להיקלט בצורה טובה יותר.

איך לחסוך זמן יקר?

כדי להפוך תהליך גיוס לארגון, ובפרט תהליך גיוס להייטק, ליעיל וטוב, וכזה שנקבל ממנו לבסוף עובדים איכותיים שיישארו בחברה לעוד זמן רב, חשוב להכין את התשתית לגיוס היטב. למה אנחנו מתכוונים? ובכן, כדאי לגשת לגיוס כשאתם מכירים את הצרכים המדויקים של החברה ואחרי שאפיינתם במדויק את צורכי הגיוס, שיש לכם את כוח האדם המקצועי כדי לבצע איתור מועמדים ולגייס את המתאימים ואיכותיים ביותר. במידת הצורך, תוכלו כמובן לגשת לעסקים המתמחים בתחומים אלו, כמו גם חברות שיווק, ספקים חיצוניים וכך הלאה, כדי שיוכלו לייעץ ולסייע לכם ליצור את מערך הגיוס הטוב ביותר.

טיפ מ-Brainnu

שוק ההייטק הוא רחב מאוד, ולאנשים המוכשרים בתחומם יש ביקוש גבוה – ולהם, כנראה גם סטנדרטים די גבוהים. ולכן, עוד לפני שחושבים על גיוס עובדים חדשים, ואם כבר דיברנו על חיסכון בזמן: גיוס עובדים איכותיים יכול להתבצע במהירות וביעילות באמצעות מיתוג מעסיק. מיתוג מעסיק הוא למעשה תהליך שבו המעסיק יוצר מוניטין לעסק או לארגון, שבשורה התחתונה המטרה היא להפוך אותו לנחשק יותר בעיניי מועסקים פוטנציאלים ומועמדים, נוסף על יצירת מוטיבציה ותחושה חיובית המוענקת למועסקים שבו. חשוב לציין שהמיתוג לא קורה בתוך ימים בודדים, אלא שמדובר בתהליך ארוך למדי, הכולל בין השאר מעמיקה עם הארגון וצרכיו, גיבוש אסטרטגיה, ולבסוף ביצועה בשטח. כך שאתם לא רק מרוויחים גיוס אפקטיבי יותר של עובדים, אלא נהנים מהכלים והתוצרים שאתם מקבלים מהמיתוג.

לסיכום

כשזה נוגע בגיוס עובדים להייטק יש פרמטרים רבים ותהליך מוקפד שיש להתייחס אליהם, כדי למצות את הגיוס ולקבל לעבודה את המועמדים המתאימים ביותר. כפי שציינו, אחד הדברים שיוכלו לחסוך לכם זמן וכסף, ולהפוך את הגיוס ליעיל ואפקטיבי ביותר זה מיתוג מעסיק – ואם כבר מיתוג מעסיק, אז כדאי שזה יהיה עם חברת קריאייטיב מן השורה הראשונה בתחום, שתהפוך את החברה שלכם, בין השאר, לאטרקטיבית ומבוקשת בשוק ההייטק ההולך והמתרחב.

 בהצלחה!