אמירה מותגית במיתוג מעסיק

כשחושבים על אמירה מותגית, לרוב מדמיינים משפט מפוצץ שמפרט על המשימה של המותג, התמחות והבטחת המותג. אנחנו לא אומרות שזאת חשיבה לא נכונה, אבל אמירה מותגית יכולה להתבסס גם בדברים הקטנים. בעיקר כשהפלטפורמה הראשית לקידום המותג היא הסושיאל. אז איך איך יוצרים את הבידול בין מותג מעסיק אחד למשנהו?
Brands

כבר התרגלנו לראות בעמודי מיתוג מעסיק בסושיאל תמונות של משרדים נוצצים, האפי-האוור’ז עם דונאטס בשלל טעמים, צוותי החודש, מתיחות של אחד באפריל וימי התנדבות לקהילה של ארגונים בארץ ובעולם. לא נגיד שנמאס לנו לראות את התכנים האלה, אבל אם נשים לב טוב-טוב, נוכל להבחין שפיסות התוכן האלה הן לא מה שעושה את ההבדל, כי בסוף אלו תכנים שכולם מעלים, ויש עוד דרכים להציג את מותג המעסיק שלכם באור חיובי ואטרקטיבי. אז מה כן עושה את ההבדל?

עדיין לא החלטנו מי נמצא בפרטים הקטנים – אלוהים או השטן. אבל לא משנה את מי אתם עובדים, מה שחשוב זה שהאמירה של מותג המעסיק שלכם תהיה נוכחת בכל מהלך שתעשו במסגרת מיתוג המעסיק שלכם, ואנחנו לא מדברות רק על התוכן בסושיאל, אלא על כל מהלך בחיי המועסק בארגון, בין אם זה בשלבי הגיוס והאונבורדינג, ועד לשימור. ככה, גם אם כביכול תעשו את ‘מה שכולם עושים’, הדרך שבה תעשו את זה יכולה להעביר את המסרים המרכזיים של מותג המעסיק שלכם בצורה ייחודית לכם, ופלטפורמות הסושיאל הן המקום המושלם לעשות את זה. וכדי להראות לכם איך עושים את זה, הנה 3 דוגמאות למותגי מעסיק שעושים את זה, איך הצרפתים ומיכל אנסקי אומרים – comme il faut, כמו שצריך!

איך קוראים לעובדים שלכם?

כבר התרגלנו לשמוע שהאדם הוא יצור חברתי, לכן יצירת רגש שייכות וקהילתיות הוא אחד הדברים ששמים עליהם דגש במיתוג מעסיק. הרי אם אנחנו מרגישים חלק מהקבוצה, הרבה יותר קל לנו להתחבר למקום העבודה שלנו, וזאת אחת המטרות המרכזיות במיתוג מעסיק (אם לא הבנתם את זה עד עכשיו).

אז איך יוצרים קהילת עובדים? בואו נתחיל בבייסיק. מה זה בעצם קהילה? זאת קבוצת א.נשים שמלוכדת סביב מכנה משותף כלשהו, ולכל המועסקים שלכם יש מכנה משותף מאוד מרכזי – הם כולם עובדים באותו הארגון. בתור בני-אדם, הכי קל לנו להגדיר דברים בעולם לפי שם. כשאנחנו משיימים עצם או קונספט מסוים בעולם, אנחנו למעשה אומרים שהוא חשוב מספיק כדי שלא נצטרך לרפרר עליו לפי תיאורים שרק מרמזים עליו. אם למשהו או לקבוצה מסוימת יש שם, הוא ייחודי. וזה בדיוק מה שהעובדים שלכם צריכים להרגיש, במיוחד כשרוצים להעלות אצלם את רגש הקהילתיות.

ראינו הרבה מאוד חברות שנותנות שמות למועסקים, ולרוב השמות האלו נקבעים בהתאם לשם החברה. בשיטוט זריז בעמודי Life at ברחבי הסושיאל אפשר לראות שמות כמו Pagayans לעובדי פאגאיה, או Lushians לעובדים של Lusha. אבל המקרה שתפס את ליבנו הוא של ענקית הזרמת המוזיקה Spotify. גם לעובדי ספוטיפיי יש שם – Spotifiers. לא מדובר בשם מיוחד כל-כך, שכן הוא מציית לכל עקרונות השיום שרוב החברות מצייתות לו – פשוט לקחת את שם החברה ולהוסיף לו סיומת. מה שמבדיל את ספוטיפיי ביחס לשאר החברות הללו הוא האופן שבו הם מתייחסים לדינמיקה הקבוצתית בין הספוטיפייר’ז. בזמן ששאר הארגונים הגדולים משתמשים בטרמינולוגיה של צוות, או teammates לצורך העניין, בספוטיפיי מגדילים ראש – הארגון משתמש בפן המוצרי כדי להזכיר למועסקים ולעוקבים מחוץ לארגון את תחום העיסוק שלהם. כל הספוטיפייר’ז הם למעשה חברי להקה, או  bandmates, כל חבר וחברה בלהקה מנגנים על כלי אחר כדי ליצור הרמוניה משותפת שכיף לשמוע, ואילו ספוטיפיי היא הלהקה שמאגדת את כולם תחת צליל אחד חזק ששומעים ברחבי העולם. ואת הטרמינולוגיה של עולם המוזיקה אפשר לראות בכל התחומים בהם מיתוג המעסיק שלהם נוגע.

האופן שבו ספוטיפיי משתמשים במיתוג המעסיק שלהם מחזק גם את המותג המסחרי שלהם, ומזכיר לכל העובדים והעוקבים מהי המשימה של המותג.

הכירו את הצוות

עמודים של מיתוג מעסיק לרוב מגיעים בצורה של עמוד ארגוני בשם Life at XXX או לפי ריג’נים בעולם (הרי הכי נוח ללהפיק תוכן לפי שפות). אבל הייתם אומרים אם יש דרך שלישית לתקשר מותג מעסיק מוצלח בסושיאל?

אתם בטח מכירים את monday.com, פלטפורמת ניהול הצוותים הפופולרית. וגם הארגון שלהם, כמו כל ארגון גדול, כולל מספר מחלקות עם תפקידים שונים ומגוונים מכל סוגי עולמות התוכן הקיימים בחברת הייטק. אז מה בכל זאת שונה במיתוג המעסיק שלהם?

כשמחפשים עבודה בחברה גדולה, המקום הראשון שפונים אליו הוא לרוב דף הקריירה באתר הבית שלה. אבל דפי קריירה לא יכולים לתת לנו את הזווית שעמודי סושיאל יכולים לתת לנו. אחת הדרכים הפופולריות של מעסיקים להציג את הצוותים השונים בארגון ברשתות החברתיות היא דרך פוסטים או פינות ייעודיות בהן נבחר צוות אחד שעליו שמים את הספוטלייט. ב-monday.com לקחו את זה צעד אחד קדימה – עמוד שלם עבור הצוות.

אם אתם מעצבים והייתם רוצים לעבוד  ב-monday.com (אם במקרה אנחנו לא מגייסות לסטודיו שלנו), היינו ממליצות לכם לבקר בעמוד האינסטגרם של ה-Design Team, שבו תוכלו להתרשם משפת המותג, חברי וחברות הצוות, התרבות הארגונית בצוות ובחברה כולה, וגם לקבל קצת השראה לעיצוב הבא שלכם. 

השימוש בעיצובים חזותיים לאורך הפיד של העמוד עושה שימוש באלמנטים שונים משפת המותג, והיא מותחת את הגבול שבין המוצר של monday.com לבין האמירה האומנתית והאווירה היצירתית הקיימת בתוך הצוות, וכך צוות העיצוב של monday.com מצליח ליצור מותג בתוך מותג.

המותג נמצא בכל מקום

עבודה על מותג מעסיק היא כמו עבודה על מותג מסחרי, ויש דרך מסודרת לבנות מותג מעסיק, כולל את השפה שלו (כבר חפרנו על זה כאן). והעבודה על המותג לא נגמרת אחרי שמסיימים לבנות אותו, כי כמו כל מבנה עם תשתית – צריך לתחזק אותו. ואין דרך טובה יותר לעשות את זה מאשר לשמור את שפת המותג בכל פיסת תוכן שניצור.

דוגמה טובה לשימוש יצירתי בשפת המותג אפשר למצוא בעמודי הסושיאל של מיתוג המעסיק של חברת 888 Holdings בישראל. חברת אתרי ההימורים משתמשת באלמנטים מתוך המותג המסחרי בתוך מותג המעסיק שלה באופן שמזכיר לכולם באיזו חברה הם עובדים, ובצורות יצירתיות.

כך למשל הם חגגו 1,888 עובדים ברחבי העולם בפוסט מיוחד שכלל שימוש בעיגולים המאפיינים את השפה הויזואלית של המותג (וגם את הספרה 8, שכידוע מורכבת משני עיגולים), והרכיבו משקפיים מהספרה 8 כמנהג המותג בעת שילוב א.נשים בתוך העיצוב. אפשר ממש לראות את המותג נוכח בכל היבט של הפוסט.

בשלושת המקרים שהבאנו ניתן לראות שהאמירה המותגית יכולה לבוא בתוך התוכן של מותג המעסיק שלכם במגוון דרכים, אבל בסופו של דבר כולן מראות את החיים בתוך הארגון באור שהיה גורם לנו לרצות לעבוד אצלם, וכולן מכוונות לכדי אותו המסר הכולל – אנחנו מעסיק אטרקטיבי. 

אם אתם יצירתיים מספיק, בטוח תצליחו לחשוב על עוד דרך שבה תוכלו להביא את האמירה המותגית שלכם קדימה. ואם לא – דברו איתנו!