איך תמדדו Performance שמבוסס על Brand Awareness?

איסוף לידים, הנעה לאתר, מכירות...כולנו כבר מכירים בעל פה ומתוך שינה את הדרכים למדוד את הצלחת הקמפיין הדיגיטלי שלנו. אך יצא לכם לחשוב איך אתם יכולים למדוד את הביצועים שלכם בהתבסס על מודעות מותג? חקרנו מעט את הנושא וגילינו איך כדאי לבצע את המדידה הזו בצורה המדויקת והטובה ביותר, שתשקף לנו מה קורה *באמת* בין מותג למוחו של הגולש.
brand awareness

 

אז לפני שאתם מגלגלים לנו עיניים והופכים להיות חסרי אמונה (הרי איך פלטפורמה יכולה לבדוק קשר שמבוסס על מה שעובר במוחו של משתמש כשהוא לא מבצע שום אינטראקציה עם הפרסום?), קחו לכם רגע של ריכוז ותראו שלא צריך לדעת לקרוא מחשבות בשביל זה :).

 

אצל כל מותג קיים פאנל מכירה שונה ובהתאם, איש השיווק בשיתוף פעולה עם הלקוח צריך להבין אילו פרמטרים כדאי לבחון.

 

כל זאת כדי לדעת אם הפעילות השיווקית מביאה תוצאות.

אמנם מדידה של מודעות מותג מצריכה קצת יותר “ממבו ג’מבו” שיווקי, ולמרות זאת אפשרית.

כמשווקי דיגיטל, היתרונות שיש למי שנמצא ברשת ברורים ובהירים לנו כמו אריה זהב בקאן, בייחוד ברשתות החברתיות.

 

מותג שמחזיק בנכסים דיגיטליים יכול להגדיל את החשיפה שלו ובעיקר- למדוד את היעילות שלה. 

 

הדרך הטובה ביותר להעריך מודעות למותג היא- *תופים*… זכירה שלו. 

משתמשי הרשתות החברתיות פוגשים ביום עשרות תכנים, אם לא מאות.

 

המותגים והמשווקים מנסים להבליט את עצמם כמה שיותר, בין אם זה בקופי של המודעה, בויז’ואל או דרך הצעת הערך.

 

אז איך נוכל לבדוק אם העבודה שביצענו הייתה שווה את המאמץ והקמפיין שלנו נחרט בזיכרון הצופה? 

בדיגיטל כמו בדיגיטל- לכל דבר יש כלי.

הכירו את- Estimated Ad Recall Lift, החבר הכי טוב שלכם בכל הנוגע למדידת ה- Brand Awareness בצורה המדויקת ביותר, בפייסבוק וגם באינסטגרם. 

 

בעזרתו תוכלו לקבל אינפורמציה על כמות אנשים מוערכת שיזכרו את המודעה שלכם אם ישאלו עליה בחלון זמן של יומיים. כך תמדדו את היעילות הכוללת של מסע פרסום המודעות למותג בפלטפורמת המדיה החברתית הגדולה בעולם. 

שלא כמו סוגים אחרים של מדידת מטרות, מדידת המודעות למותג תמיד הייתה נושא טריקי במיוחד. המפרסמים נאלצו להסתמך על פרמטרים אחרים שכדי להגיע אליהם היה צריך להשקיע יותר זמן. מעבר לכך הפרמטרים לא נתנו מידע מדויק לצורך מדידת המודעות. 

 

No more!

תעשיית הפרסום משתמשת בזכירות מודעה במוחו של לקוח, על מנת להעריך את ההתכתבות של הפרסומת עם הקהל. עולם הפרסום המסורתי עושה זאת דרך סקרים, עכשיו אתם יודעים שאפשר לעשות את זה גם בדיגיטל בצורה יעילה הרבה יותר.

איך פייסבוק עושים את זה?

אז איך פייסבוק עושים את זה?

 כשאנחנו מטרגטים את המודעה, פייסבוק בוחרת את האנשים המתאימים ביותר שיחשפו למודעה שלנו.

אותם אנשים הם בעצם המשתמשים בעלי הסיכוי הגבוה ביותר לזכור את המודעה שלנו גם בעוד יומיים, כשיפגשו בה שנית במסגרת הקמפיין. 

בשלב הראשון בלמידת המערכת את המשתמשים, הם מבצעים סלקשיין לפי התנהגות. מדידת פרמטר זה מתבצעת על ידי זיהוי הקשר הקיים שיש למישהו עם דף המותג שלך ואת הסבירות שלהם לאינטראקציה עם המודעה בשילוב המאפיינים הדמוגרפים.

 

בשלב השני

הם מעריכים את ההתאמה לפי סקרים שבוצעו קודם לכן. פייסבוק מפעילים אלפי סקרים במדגם אקראי בכל יום, שבמסגרתם הם שואלים משתמשים אם הם זוכרים מודעה מסויימת.

 

הם מפרסמים את הסקר לאנשים שבאמת צפו במודעה ובנוסף, מפנים את הסקר לקבוצת ביקורת עם אותה שאלה. 

לבסוף מבצעים חישוב של ההפרש בין 2 הקבוצות ומשתמשים  ב- machine learning כדי לנתח את תוצאות הסקר. 

פייסבוק עוזרת למפרסמים לבנות את פאנל הפרסום בצורה נכונה ומדוייקת, כדי שיוכלו להעניק את המיטב ללקוחות וכמובן בכדי להתחדד ולהשתפר כל הזמן.     

 

אז אם אתם רוצים להפוך את המותג שלכם לבלתי נשכח- אין ספק שרצוי לבחור במשרד פרסום המתמחה בדיגיטל. הוא יעניק למותג את התוצרים האיכותיים ביותר גם ברמת הקופי וגם ברמת הויזואל.

 

נוסף לכך הוא יספק לכם מעקב שוטף דרכו תוכלו לדעת מה עובד יותר ומה פחות אצל קהל היעד. כך בעצם הוא ייצור מסרים חדים יותר ופרסום מדוייק יותר שמשיג את המטרות שלשמן הוא נועד. 

חושבים שאתם זקוקים לפרטנר *אמיתי*?  

זה בול הטיימינג שלכם! 3> 

 

ונראה אתכם לא זוכרים אותנו אחרי הבלוג הזה.